فارس نوشت:

شرکت تلسا روز پنجشنبه از خودروی بدون نیاز به راننده جدیدی رونمایی کرد که هم به طور خودکار پارک می‌کند و هم قادر به تشخیص موانع خطرناک با سرعت بالاست.

به نقل از رویترز، این خودروی برقی از نوع Model S sedan می‌تواند با سرعت حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و شتاب صفر تا صد آن برابر با ۳.۲ ثانیه است که در میان خودروهای برقی بدون راننده یک رکورد مناسب محسوب می‌شود.

این خودرو بر خلاف تقریباً همه خودروهای موجود در بازار هم در جلو و هم در عقب دارای موتورهایی است که کنترل آن را تسهیل می‌کند. بخش هدایت خودکار این خودرو دارای امکاناتی همچون رادار دوربرد، سیستم تشخیص هویت و شناسایی اشیای پیرامون مانند علائم راهنمایی و رانندگی و افراد پیاده است. این خودرو همچنین دارای یک سیستم شناسایی مافوق صوت نیز است.

خودروی یاد شده می‌تواند به طور خودکار در پارکینگ خانه پارک کند، تهویه مطبوعش را قبل از سوار شدن سرنشینان روشن کند و موانع را به خوبی در جاده شناسایی کند. شرکت تلسا قصد دارد در سال آینده مدل پیشرفته‌تری از این خودرو به نام SUV Model X را عرضه کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    3 0
    شرکت تسلا نه تلسا
  • آرش A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    2 0
    یعنی واقعا مترجم بخش خودروی شما تا به حال اسم برند معروف تسلا با همه اشتهار و نوآوری هاش تو ساخت اتومبیلهای الکتریکی اقتصادی به گوشش نخورده که نوشته تلسا؟ برند به کنار، نیکولا تسلا رو هم نشنیده یعنی؟ فیزیکدان مشهور و موثر تو جنگ دوم جهانی؟ اگه نشنیده و نمیشناسه صلاحیت کاریو که میکنه نداره
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    4 0
    چقدر هم خوشگله لامصب تو کف اين عکس با کيفيت بالا از اين ماشينم واقعاً عکس بي نظيري گذاشتين ازش
  • حالا A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    پراید هم خوب داره پیشرفت میکنه. با همین سرعت بریم 6 ماه دیگه میگیریمشون انوقت تسلا درمورد پراید مطلب میده