۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

سفیر اسپانیا به همراه نماینده فرهنگی این کشور در ششمین روز از جشنواره تئاتر عروسکی به تماشای نمایش «دست‌های رقصان» نشستند.

به گزارش ستاد خبري پانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران- مبارك، در ششمين روز از جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي، سه نمايش در بخش بين‌الملل به روي صحنه است كه در ميان اين نمايش‌ها «دست‌هاي رقصان» از كشور اسپانيا ميزبان سفير كشورش بود، همچنين نمايندگان فرهنگي هلند نيز به تماشاي نمايش «آنتيگونه» نشستند.

 «پدرو وينا» سفير فرهنگي كشور اسپانيا و «آراگون» كاردار فرهنگي اين كشور با حضور در تالار حافظ به تماشاي نمايش «دست‌هاي رقصان» به كارگرداني «دوريان گري» نشستند. اين نمايش در دو روز آخر جشنواره به روي صحنه رفته و مي‌رود. گروه دوریان گری مجموعه‌ای از قطعات کوتاهشان را در این نمایش اجرا می‌کنند. مجموعه‌ای كه از تجربیات 9 ساله شعبده بازی، تکنیک بادکنک و مهارتهای اعجاب آور دستهای آنهاست. 

نمايش «آنتيگونه» نيز در تالار سايه اجرا مي‌شود و در روز پنج‌شنبه ميزبان نمايندگان فرهنگي كشور هلند بود. كارگردان اين نمايش «نيكول باتلر و اولريكه كوايد» است. 

آنتیگونه، اقتباسی در قالب تکنیک تلفیقی از تراژدی یونانی سوفوکل است که در سال ۴۴۲ پیش از میلاد نگاشته شده. این نمایش محصولی مشترک از طراحی حرکت نیکول بیوتلر و کارگردانی اولریکه کواید است. این اثر روایتگر داستان اصلی در قالب برخی مسائل امروزی است.

پانزدهمين جشنواره نمايش عروسكي به دبيري مرضيه برومند فردا 29 شهريور ماه طي مراسمي در تالار وحدت به كار خود پايان مي‌دهد.

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =