دهمین جشن امضای فهرست لاکپشت پرنده 5 مهرماه در شهر کتاب مرکز با حضور 30نویسنده و مترجم که کتاب هایشان در فهرست راه یافته برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند علاوه بر تهیه کتاب‌های مورد علاقه از این فهرست، با پدیدآورندگان این آثار دیدار و گفت و گو کنند.

این فهرست که به بررسی آثار منتشر شده در تابستان سال 92 پرداخته به صورت مجزا در پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجواقابل دسترسی است .

لاک پشت پرنده ، فهرستی است از کتاب های برتر هر فصل، برای کودکان ونوجوانان ایرانی. این کتاب ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب های هر فصل انتخاب می کنند.

افزون بر این، هیئت داوران لاک پشت پرنده، کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب های برگزیده نشان های طلایی و نقره ای اهدا می کنند.

کتاب ها با شیوه نامه ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره ای می شوند.

هر سال ، داوران و سیاست گذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک ها را بازبینی می کنند و آن ها را در متنی با عنوان اصول ، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک پشت پرنده اعلام می کنند .

این مراسم، روز شنبه 5 مهر، ساعت 18در شهرکتاب مرکز واقع در خیابان شریعتی ، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاله برگزار می‌شود.

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =