تسنیم نوشت:

یک دادگاه بین‌المللی، شرکت سفره‌گاز فرانسه را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار خسارت به شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران محکوم کرد.

به نقل از شبکه المیادین، شرکت گاز فرانسه در یک دعوای حقوقی باید ۱۰ میلیون دلار به عنوان خسارت به ایران پرداخت کند. پس از اقامه دعوا از طرف شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران، دادگاه بین‌المللی شرکت گاز فرانسه را به پرداخت این مبلغ محکوم کرد.

مسعود سامی‌وند مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران با اشاره به محکومیت شرکت «سفره گاز» فرانسه در داوری بین‌المللی گفت: ضمانت‌نامه ۱۰ میلیون دلاری این شرکت ضبط و به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شد. پس از ابراز نارضایتی برخی از کارشناسان ایرانی از شرکت توتال فرانسه به دلیل عملکرد دوگانه این غول نفتی در تکمیل فعالیت‌های اکتشافی در پارس جنوبی، در نهایت شرکت ملی گاز ایران با ارائه مستنداتی موفق به محکوم کردن شرکت گازی سفره گاز فرانسه شد.

اختلاف بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت سفره گاز فرانسه مربوط به اجرای طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن یورتشای ورامین است که ایران به عدم اجرای تعهدات قرارداد توسط این شرکت فرانسوی اعتراض و در نهایت از سفره گاز به داوری بین‌المللی شکایت کردند.

مسعود سامی‌وند با اعلام اینکه شرکت ذخیره‌سازی گاز از طریق دفتر ریاست جمهوری با ارائه مستندات خود در مورد پروژه یورتشای ورامین و قرارداد شرکت سفره گاز فرانسه توانست این شرکت را در دادگاه‌های فرانسه محکوم کند تصریح کرد: در حال حاضر ضمانت‌نامه ۱۰ میلیون دلاری این شرکت ضبط شده و مبلغ آن به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دریافت خسارت، شکایت جداگانه‌ای نیز از شرکت سفره گاز فرانسه شده است، تاکید کرد: با توجه به مستندات موجود در مورد رها کردن فعالیت این شرکت در مخزن ذخیره‌سازی یورتشای ورامین و عمل نکردن به تعهدات خود، شکایت یاد شده انجام شده است.

با اجرای طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن یورتشای ورامین، قابلیت ذخیره‌سازی ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مرحله نخست فراهم می‌شود و این میزان تا ۱۵ میلیون متر مکعب قابل افزایش است. مخزن ذخیره‌سازی یورشای ورامین در ۳۰ کیلومتری جنوب ورامین و در ورودی کویر قرارگرفته و به مراکز عمده مصرف و خطوط انتقال گاز نیز نزدیک است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =