غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صبح امروز پنجم شهریور ماه از پشت صحنه سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی «پرده نشین»،  این سریال هم اکنون در کاروانسرای خانات مراحل تصویر برداری را پشت سر می گذارد.

در این بازدید در کنار عوامل فیلم رحمان سیفی آزاد مدیر فیلم و سریال شبکه یک و سید محمود رضوی تهیه کننده پروژه نیز حضور داشتند. همچنین آتیلا پسیانی، هومن برق نورد، علی مردانه و رضا مولایی در سکانسی که حداد عادل از آن دیدن کرد بازی داشتند.

در ابتدای این دیدار پس از توضیحات سید محمود رضوی تهیه کننده این پروژه در مورد مراحل تولید داد، حداد عادل با سید محمود اردهالی مدیر کاروانسرا خانات درباره این بنای تاریخی صحبت کرده و گفت: «من بچه همین محله هستیم و بین سال های 1324 تا 1336 در این منطقه زندگی می کردم. فکر می کنم این بنا متعلق به دوران ناصری است و امیدوارم که در مراحل بازسازی، به بحث همگونی بنا توجه شود.»

 در ادامه بهروز شعیبی کارگردان این مجموعه توضیح داد: «ما تقریبا نیمی از تصویربرداری سریال را پشت سر گذاشته ایم. این سریال در شهری به اسم گلشن آباد می گذرد. تلاش کرده ام در این قصه زاویه دیگر از روابط آدم ها و همچنین رابطه دین در اجتماع را به تصویر بکشم همچنین از نگاه یک طرفه و شعاری به مقوله روحانیت  پرهیز کنم.»

وی افزود: «در این کار از بازیگران حرفه ای بهره می گیریم و همین موضوع باعث شده که کمک زیادی به پشبرد قصه شود، زیرا بازیگران به ما خیلی کمک می کنند و همه آن ها از اساتید من هستند. همان طور که می دانید آتیلا پسیانی باعث ورود من به سینما شد چرا که او مرا برای بازی در فیلم «آژانس شیشه ای» انتخاب کرد.»

در ادامه رحمان سیفی آزاد مدیر فیلم و سریال شبکه یک گفت: «در این مجموعه به معماری اسلامی - ایرانی توجه زیادی شده است و این یکی از ویژگی های کار محسوب می شود.»

همچنین تهیه کننده پرده نشین پس از ارایه توضیحاتی در مورد شخصیت های این سریال عنوان کرد: «به لحاظ تولیدی این مجموعه کار بسیاری سختی است چرا که پر لوکشین است.»

حداد عادل پس از بازدید از تصویربرداری یکی از سکانس های این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت: «خوشحالم که به دعوت کارگردان فرصت حضور سر صحنه را پیدا کردم. این مجموعه تلویزیونی تا جایی که من از فیلمنامه اش آگاهم، بیانگر بخشی از هویت اسلامی- ایرانی ماست و تلاش می کند در فضای اقتصادی یک جلوه معنوی میان اقشار نشان دهد.»

وی ادامه داد: «خوشحالم که عوامل این فیلم توانسته اند یک مکان تاریخی را برای گرفتن صحنه هایی از کار انتخاب کنند. من از گذشته تاریخی کاروانسرای خانات اطلاعاتی دارم و خوشحالم که هم اکنون بازسازی شده است و غیر از حفظ فضای سنتی برای کارهای فرهنگی هم مورد استفاده قرار می گیرد.»

حداد عادل درباره نشان دادن حوزه علمیه در این مجموعه گفت: «در اسلام، بازار نقطه مقابل معنویت نبوده  و در متن جریان قرار داشته است به طوری که همیشه بازار به حرم و امامزاده منتهی و به گونه ای که انتهای هر بازاری مسیرش به یک فضای معنوی مربوط می شد. حضور چنین فضایی همیشه در قلب بازار باعث می شد یاد خداوند در ذهن ها زنده بماند.»

او افزود: «در گذشته در کنار مساجد و مدرسه ها حوزه علمیه قرار داشته واین ارتباط معنوی باعث می شد که مردم بازار آن ها سر مردم کلاه نگذارند و به هر قیمتی سود اندوزی نکنند. این ترکیب که برخی روشنفکران آن را نقد می کنند جنبه مثبت زیادی داشته و خوشحالم که در این سریال این موضوع کاملا برجسته می شود.»

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین درباره نقش روحانیت در فیلم ها و سریال های تلویزیونی گفت:«من اصل توجه را ضروری می دانم چرا که روحانیت یک اصل در جامعه بوده ، در صورتی که در دوره پهلوی روحانیت را دشمن خود می دانستند و نتوانستند جنبه مثبت آن را به خوبی نشان دهند. اما بعد از انقلاب جوانان با روحانیت آشتی کرده و تصویر درستی از آن نشان دادند. فیلمی که زندگی طبیعی مردم را نشان دهد و موضوع روحانیت را به تصویر بکشد مردم از آن استقبال می کنند در سال های اخیر فیلم های زیادی ساخته شده که روحانی نقش اول را داشته است و باعث شد که این فاصله از بین برود و مردم روحانیون را از خود بدانند.»

او در پایان یادآور شد: «خوشبختانه هنرمندان با نمایش تصویر درست از این قشر جامعه، باعث شود نگاه قبل از انقلاب به روحانیون زدوده شود.»

فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی ، ویشکا آسایش ، هومن برق نورد ، سعید نیک پور ، مهران رجبی ، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلا سهرابی ، سارا بهرامی ، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی ، سپیده اعلایی ، علی مردانه ، زویا امامی، سارا رسول زاده ، محمدمهدی حسینی نیا ، رضا مولایی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمد شهباز تهرانی ، کامران ملکی ، سیامک ادیب،  امیرحسین فتحی از بازیگران این مجموعه هستند.

عوامل تولید «پرده نشین» عبارتند از؛ کارگردان: بهروز شعیبی، نویسندگان: حسین تراب نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن، مدیر تصویربرداری: علیرضا قاضی، تصویربردار: آرش رمضانی،  مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراح گریم: فاطمه کمالی زهرا کمالی ،مشاور تهیه و مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیر تدارکات: اسماعیل کلبی آبادی، مدیر برنامه ریزی: سحر مصیبی، دستیار اول کارگردان: امین خنکال، دستیار کارگردان:امید علیازی، بازیگردان : علی صلاحی، برنامه ریز: سامرند معروفی، منشی صحنه: مرجان تاجیک،عکاس: محمد حسن ناحی، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی. دستیار تولید: محمدرضا دلنوازی، مدیر مالی: محمدهادی شکوری، امور مالی: امیر آبگینه چی، سیمه قلی زاده، دستیار تهیه: علیرضا محمدی، دستیاران تدارکات: علی قادری مقدم رهق، تدارکات : مجتبی آژنگ، رحمان حمیدی، حسین ترک زبان، امور دفتری: گوهرتاج نوذری، پشتیبانی تولید: مهدی جهانگیری، پشتیبانی فنی: محسن افضلی. دستیار اول لباس: مهناز غنی، دستیار: آرزو زمانیان ، دستیاران صحنه: کیومرث محمد چناری، عبدالرضا منتظری مدیر صحنه: پیمان محمدی ، دستیاران صدا: میلاد ملکی، پیام خان محمدی ، دستیاران تصویر: مرتضی سبحانی نجف آبادی، امیرارسلان نوروزی، مهدی شبرو، رضا مختاری، سالار شبرو ، دستیاران گریم: محمدرضا ملکی و حامد تهرانی، حمل و نقل :مجید کریمی قلی زاده ،رضا لک زیان، فرامرز چکنی ، اسدالله فراهانی ، منوچهر زندی ، علی اکبر آقایی، سینه موبیل : سعید فکری، رجب نوشاد و حمید فکری.

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    30 2
    حداد عادل چیه لطفن ادبیات فارسی را رعایت کنید ایشان ناراحت مشوند بنویسید آهنگر دادگر
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    17 3
    خوب معلوم شد داستان این سریال چیه...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    20 4
    آقای حداد عادل الان میره اونجا میگه از این به بعد دیگه نباید بگین سکانس، باید یه کلمه فارسی براش پیدا کنیم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    3 9
    حامد کمیلی قرار بود بره هالیوود؟ lol