تسنیم نوشت:

 در طی بریده شدن سر روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز از سوی داعش، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که قاتل این خبرنگار، یک تبعه انگلیسی بوده و این نشان دهنده شدت خطر مستقیم داعش علیه انگلستان است.

به گزارش گاردین، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد که یک تبعه این کشور مسئول سر بریدن "دهشت‌آفرین" روزنامه‌نگار آمریکایی در یک ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده از سوی عناصر داعش است.

هاموند، امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه چهار رادیو بی‌بی‌سی گفت که با این حال نیاز است تا تحلیل‌ها و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.، مردی که در نشان داده می‌شود در حال کشتن (روزنامه‌نگار آمریکایی است) به نظر می‌رشد که یک فرد انگلیسی بوده است و با توجه به تعداد قابل زیاد انگلیسی‌های عضو داعش در سوریه و عراق، این امر شگفت‌انگیز نیست.

وزیر خارجه انگلیس گفت که درگیر شدن این مرد که در این ویدئو با لهجه بریتیش سخن می‌گوید، نشان دهنده میزان تهدید مستقیم داعش علیه امنیت انگلیس است.

وی همچنین گفت که دولت این کشور در حال بررسی اعزام سربازان خود به عراق برای کمک در آموزش و تقویت قابلیت ارتش عراق برای مبارزه با داعش است.

هاموند افزود: "آنچه در عراق و سوریه جریان دارد یک سم و سرطان است و خطر سرایت به دیگر بخش‌های جامعه بین‌الملل و اثرگذاری مستقیم بر ما را دارد."

پیشتر در ویدئوی منتشر شده از سوی داعش، مشخص شده بود که فردی که سر وی بریده می‌شود، "جیمز فولی" یک فتوژورنالیستی است که در سال 2012 در سوریه مفقود شده بود. هاموند در این رابطه گفت که این ویدئو ظاهرا واقعی است و کسی که در آن مرتکب عمل قتل می‌شود یک انگلیسی است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =