ایسنا نوشت:

با تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار سرمایه صرافی‌ها به دو تا چهار میلیارد تومان تغییر کرد تا دستورالعمل جدید با نفع سه تا ۱۶ میلیارد تومان برای صرافان به تصویب رسیده باشد.

در حالی شورای پول و اعتبار روز گذشته در یک ماه مانده به پایان مهلت صرافی‌ها برای تطبیق فعالیت و سازوکار خود با دستورالعمل بانک مرکزی، اقدام به بازنگری در این مورد بالاخص سرمایه اولیه صرافی‌ها کرد که هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد منتشر نشد.

این در حالی است که با مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار نوع یک و نوع دو بودن صرافی‌های دیگر ملاک قرار نمی‌‌گیرند و میزان سرمایه بر اساس نوع شهر های کوچک و بزرگ تعیین خواهد شد.

بنابر دستورالعمل جدید سرمایه صرافی‌ها به دو تا چهار میلیارد تومان تغییر می‌کند.

همچنین طبق تصمیم اخذ شده صرافی‌ها می‌باید ضمن تعیین سرمایه مصوب حدود ۵۰ درصد آن را به عنوان ضمانت نامه در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های صرافی‌ها در اول مرداد ماه سال ۱۳۹۲ از سوی بانک مرکزی تغییر و به روز شد که بر این اساس در کنار تمامی تغییراتی که در دستورالعمل قبلی اعمال شده و صرافان باید برای تمدید مجوز فعالیت خود را با آن منطبق می کردند ،میزان سرمایه صرافان برای نوع یک (خرید و فروش ارز و مسکوک طلا و نقره) که معمولا ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود به پنج میلیارد تومان و صرافی‌های نوع دو (خرید و فروش ارز، مسکوک طلا، نقره و نقل و انتقال ارز) نیز که حدود یک تا دو میلیارد تومان بود به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

اما با انتقاد و نارضایتی‌های مطرح شده در این مورد قرار بر بازنگری در این موضوع تا پایان تیرماه که مهلت تعیین شده برای انطباق صرافی‌ها بود شد که در ادامه این مهلت تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    اگر در شهر كوچك صرافى نداشته باشد مجوز ميدهند؟ ميزان سرمايه براى صرافى نوع١ چقدر بايد باشد؟