لاریجانی خطاب به روسای مجالس اسلامی:آزادی قدس شریف خواست همه مسلمانان است

رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن عید فطر را به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش خانه ملت ،متن کامل پیام لاریجانی به شرح زیر است:
خرسندم پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر، عید بزرگ امت پیامبر مکرم اسلام محمد(ص) را به جنابعالی و همه همکاران گرامیتان صمیمانه تبریگ گفته و قبولی طاعات و عبادات شما را از درگاه احدیت مسئلت نمایم.
عالیجناب؛
حوادث جاری در بخش وسیعی از جهان اسلام چنان فجیع و دردناک است که اندوه و غم آن را نمی‌توان با قلم و زبان بیان کرد. رواج قساوت و بی رحمی، برادرکشی و نفرت پراکنی مذهبی به نام دین مبین اسلام، پیوندهای مودت‌آمیز و برادرانه میان امت اسلامی را در معرض تهدید جدی قرار داده است. بدون تردید رژیم اشغالگر قدس به عنوان مهم‌ترین خطر فراروی جهان اسلام که همچنان با نسل‌کشی و جنایات سازمان یافته، ملتی را آواره و از حق زیستن در سرزمین شان محروم ساخته، بیشترین منفعت را از وضع کنونی خواهد برد.
نباید اجازه داد فضای غبارآلود ناشی از اقدامات گروه‌های تکفیری - تروریستی برای اختلاف‌افکنی و شعله‌ور کردن آتش جنگ و درگیری مذهبی میان امت اسلامی، خطر صهیونیسم برای جهان اسلام و ضرورت احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین و آزادی این سرزمین را به فراموشی سپارد. آزادی قدس شریف و سرزمین‌های فلسطین خواست همه مسلمانان با هر نژاد، ملیت و مذهبی است.
یقینا همفکری و رایزنی پارلمان‌های اسلامی در برون‌رفت از شرایط دشوار کنونی و تحکیم همبستگی کشورهای اسلامی می‌تواند بسیار مفید و سازنده باشد.
بار دیگر ضمن تبریک این عید بزرگ اسلامی، از خداوند منان بهترین آرزوهای قلبی‌ام را توأم با سلامتی و عزت برای جنابعالی مسئلت دارم.
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =