فارس نوشت:

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: اگر دایره انتخاب اعضای هیأت نظارت را وسیع کنیم، می‌توانیم از تجربه و تخصص نمایندگان غیر عضو در کمیسیون‌های مربوطه نیز در این هیأت استفاده کنیم.

ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در مورد حاشیه‌‌های ایجاد شده در مورد انتخاب اعضای هیأت نظارت از کمیسیون فرهنگی گفت: بحثی که الان مطرح است این است که به‌طور عام هر کمیسیون باید دو برابر تعداد نمایندگان خود کاندیدا معرفی کند.

او با یادآوری اینکه در گذشته دو نوع انتخاب در مورد اعضای هیأت نظارت در مجلس داشتیم بیان کرد: نوع اول انتخاب از سوی کمیسیون‌ها بود و نوع دوم معرفی نامزدها از سوی کمیسیون و انتخاب در صحن علنی مجلس.

ندیمی درادامه گفت: به عنوان مثال اگر آقای فولادگر سال‌‌ها عضو کمیسیون اجرای اصل 44 بوده است و الان به عنوان کاندیدای هیات نظارت از کمیسیون اقتصادی نامزد شده است، طبیعتاً کمیسیون به اعضای خود علاقه بیشتری نشان می‌دهد؛ در این مورد چه باید بکنیم که امثال آقای فولادگر که حدود هفت سال سابقه عضویت در کمیسیون اصل 44 را دارد از انتخاب باز نماند؟

او نتیجه روش کنونی را محدود شدن اعضای هیأت نظارت به ترکیب کمیسیون‌ها و اکتفا به حداقل‌ها برای نامزدی عضویت در این هیأت خواند و گفت: اگر دایره را وسیع کنیم می‌توانیم افراد با تجربه و لایق و غیر عضو در کمیسیون مربوطه را نیز با عضویت هیات نظارت انتخاب کنیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اقدام کمیسیون فرهنگی را از نظر شکلی صحیح خواند و گفت: در راستای مباحث مطرح شده نمایندگان تذکراتی دادند که ما نیازمند یک استفسار در مورد حداقل نامزدهای معرفی شده هستیم.

او از برطرف شدن این ابهام در اولین جلسه پس از تعطیلات مجلس خبر داد و گفت: مشخص می‌کنیم که این حداقل آیا منظور کف می‌باشد یا سقف هم دارد و آیا اعضای غیر عضو را کمیسیون می‌تواند معرفی نکند و یا می‌تواند معرفی کرده ولی رای خود را اعلام کنند.

ندیمی در توضیح گفت: به عنوان مثال کمیسیون درباره سؤال از وزیران نظر خود را اعلام می‌کند اما تصمیم‌گیر نهایی مجلس است.

او با تأکید مجدد براینکه براساس وجه حداقلی معرفی نامزدها برای عضویت در هیات نظارت نمی‌توان کار کمیسیون فرهنگی را غیرقانونی تلقی کرد گفت: در حالی که هنوز استفساریه صورت نگرفته است رویه کمیسیون فرهنگی اشتباه نیست اما به لحاظ سابقه ابهامی رخ داده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا نبود که کمیسیون‌ها دایره نامزدی و انتخاب برای اعضای ناظر را محدود کنند اما الان این رخ داده است که می‌توان گفت از لحاظ تصویبی ابهامی در انتخاب کمیسیون وجود دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    مردم ايران به نماينده اعتدال اصلاح طلب راي ميدند ديگه مثل گذشته نيستند هرموقع رياست جمهوري تغيير كند كه اعتدال اصلاح طلب است نماينده هاي مجلس به اعتدال اصلاح طلب تغير ميكنند