معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از غرفه خبرآنلاین سیاستهای آینده این سازمان را درباره جذب توریست های خارجی تشریح کرد.

مسعود سلطانی فر در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به این سئوال خبرآنلاین که "چه زمانی صنعت گردشگری ایران مانند صنعت نفت آن درآمد زا می شود؟" گفت: ظرفیت گردشگری ما در کل کشور جزئی از ظرفیتهای فراوان ما در حوزه های گردشگری فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی، سلامت و نظارت اینهاست که در دنیا بی نظیر است و ظرفیت بسیار بالایی محسوب می شود، ولی به خاطر سوءتدبیرها و سوء مدیریتها در سال های گذشته و همچنین اعمال تحریمهای ناجوانمردانه، کشور ما از این ظرفیت ها استفاده نکرده است.

او در ادامه توضیح داد: "رویکرد جدید دولت تدبیر و امید تعامل با همه دنیاست و در این راستا با ادبیات مناسب دولت یازدهم با سایر دولتها و در حقیقت با مردم و ملت سایر کشورها خواسته ایم تعامل داشته باشیم که همین روند باعث شده در سالهای اخیر با روند رو به رشد حضور گردشگران خارجی از جمله کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و استرالیا مواجه شویم.

سلطانی فر به نقش بحران در کشورهای خاورمیانه و تاثیر آن در رونق توریست پذیری خارجی ایران اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر گردشگری فرهنگی و تاریخی در برخی از کشورهای اطراف از جمله سوریه، لیبی، عراق و مصر به خاطر جنگهای داخلی، ناامنی ها و مشکلات امنیتی که دارند با محدودیتهایی مواجه شده که این مسایل برای کشور ما و ترکیه فرصت خوبی را فراهم ساخته است. البته معتقدیم گردشگری ما ظرفیت بالاتری از این دارد که به دلیل این عنوان، رونق یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوال دیگری درباره "سیاستهای آتی سازمان میراث فرهنگی در حوزه جذب گردشگران خارجی" گفت: " ما در چشم انداز 20 ساله در افق 1404 یا سال 2025 میلادی پیش بینی کرده ایم میزان جذب گردشگران خارجی ما به 20 میلیون نفر برسد. باید در این چشم انداز، جمعیت گردشگران خارجی به ارزآوری حدود 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد برسد. اگر چه برای رسیدن به این چشم انداز در 9 سال گذشته و همچنین در وضعیت امروز موقعیت چندان خوبی نداریم."

سلطانی فر در پاسخ به سئوال دیگر ما درباره میزان فعلی حضور گردشگران خارجی در ایران گفت: "سال پیش میزبان بیش از 5.5 میلیون گردشگر خارجی بودیم که در حدود 6 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور کسب شد. اینکه بتوانیم در 11 سال آینده که به افق چشم انداز یاد شده برسیم، قطعا کار سختی است، ولی با تعامل بین بخشهای مختلف این امر، شدنی اسنت و می توان امیدوار بود صنعت گردشگری در کشور به اندازه صنعت نفت درآمد زا باشد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    11 0
    از دقت نظر و براورد جناب رئيس همين بس که عدد ١١سال را ذکر کرده اند يعني ١٠١ سال ديگر ايشان فراموش کرده اند که گردشگران در ايران نه تنها براي دسترسي به اسکان و اقامتگاه مناسب که گاه حتي براي دسترسي به دستشويي در بين راه هم دچار مشکل هستند. در حال حاضر طبيعت گردان هم که با حداقل امکانات راضي هستند نيز براي رفتن به قله هاي کشور هم امکاني ندارند
  • بیکار US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    10 0
    ایشان هم که تا یازده سال دیگر سر کار نیستند. تو ایران هم که کسی رو به خاطر حرف های بدون سندش که محکوم نمی کنند. می گفت نه سال و 60 میلیارد هم فرقی نمی کرد.