آیت الله هاشمی رفسنجانی:نمی توانیم جلوی ابزارهای ارتباطی را بگیریم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایطی که جوانان و حتی نوجوانان با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی به خصوص در فضای مجازی روبرو هستند، قطعاً نحوه‌ تعلیم و تربیت آنها متناسب با شرایط روز تغییر کرده است

به گزارش خبرآنلاين، آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار شرکت‌کنندگان در گردهمایی سالانه سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت به روز شدن معلمان مدرسه و اساتید دانشگاه، گفت: در عصری که هر روز شاهد افزایش شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی هستیم و نمی‌توانیم و نباید جلوی ورود آنها را بگیریم این معلمان هستند که باید همسو با جامعه و با شیوه‌ی صحیح و اصولی، دانش آموزان و دانشجویان را آگاه سازند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) گفت: سازمان سما مجموعه‌ای از دانش آموزان در سنین ابتدایی تا دانشجویان را در اختیار دارد که اهمیت و حساسیت فعالیت‌های این سازمان را دو چندان می‌کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین با تقدیر از مسؤولین اسبق دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما در ایجاد و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌‌های این سازمان اظهار داشت: خوشبختانه اساسنامه جدید سازمان سما متناسب با نیاز امروز جامعه در هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده است که باعث می‌شود کارها کیفی‌تر از گذشته انجام شود.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح و قیاس شرایط گذشته و حال دانش‌آموزان و دانشجویان در کشور گفت: در شرایطی که جوانان و حتی نوجوانان با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی به خصوص در فضای مجازی روبرو هستند، قطعاً نحوه‌ی تعلیم و تربیت آنها متناسب با شرایط روز تغییر کرده که باید برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی نیز بر مبنای شرایط جدید انجام شود.
ایشان خطاب به مسؤولان و مدیران سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی و با تأکید بر اهمیت به روز شدن معلمان مدرسه و اساتید دانشگاه افزود: در عصری که هر روز شاهد افزایش شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی هستیم و نمی‌توانیم و نباید جلوی ورود آنها را بگیریم این معلمان هستند که باید همسو با جامعه و با شیوه‌ی صحیح و اصولی، دانش آموزان و دانشجویان را آگاه سازند.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: باید معلمان را متناسب با نیاز روز کشور آموزش دهیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بسیار حساس و تحول‌پذیر است، خاطر نشان کرد: باید متولیان این امر افراد معتقد، متخصص، متعهد و آگاه به مسایل روز کشور باشند و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را افزایش دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود 61 هزار دانش‌آموز و 120 هزار دانشجو در سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرمایه‌ی بسیار بزرگ و ارزشمندی در این سازمان نهفته است که دارای استعدادهای گوناگون هستند که اگر بروز پیدا کنند، شاهد پیشرفت چشمگیر کشور خواهیم بود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: دهه‌ی فجر دهه‌ی مهم تاریخی کشور است که مردم با قیام خودجوش توانستند بعد از هزاران سال رژیم شاهنشاهی را شکست دهند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: امیدوارم این انقلاب به تمام اهداف خود دست یابد و به نسل‌های بعد منتقل شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    48 53
    درود بر هاشمی
  • حسن IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    48 6
    اگر نظرات را نمیخواهید منعکس کنید این بخش را حذف کنید
  • بی نام US ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    33 11
    آقای هاشمی دوست داشتید که بتوانید ولی نمی توانید؟
  • حمید IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    22 3
    هرروز شاهد پیشرفت و بازشدن فضای علم در هر زمینه در کشورهای دموکراتیک هستیم اما نمیدونم چرا ما استعداددر نکات منفی همه چیز داریم