ایران نوشت:

از روز هشتم فروردین ماه سال‌جاری راز کلاهبرداری‌های مدیر تورهای خارجی یک آژانس مسافربری در خیابان انقلاب نزد پلیس فاش شد. وقتی ردیابی این مرد شیاد با دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 6 تهران در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت، مسافر فرانسه تحت تحقیق گرفته شد و به کارآگاهان گفت: «برای تهیه ویزای سفر به فرانسه به آژانسی واقع در خیابان انقلاب رفتم و در آنجا با مدیر تورهای خارجی به نام «علی» آشنا شدم.»

وی ادعا کرد با توجه به ارتباطات خوبی که با سفارتخانه فرانسه دارد، به جای چند ماه انتظار برای گرفتن ویزا در کمتر از یک ماه و حتی چند هفته آن را برایم می‌گیرد و با این وعده من در چند مرحله و به بهانه‌های مختلف 28 میلیون تومان به حساب‌های مختلف وی واریز کردم و او نیز هر بار ادعا می‌کرد بزودی ویزایم را به من می‌دهد.»مرد فریب‌خورده ادامه داد: «همچنان پیگیر گرفتن ویزای فرانسه از علی بودم که یک روز در زمان مراجعه به آژانس متوجه شدم وی دیگر در آنجا هیچ‌گونه مسئولیت یا فعالیتی ندارد و انگار از دیگران نیز کلاهبرداری کرده و گریخته است.»
کارآگاهان با این سرنخ‌ها به بررسی حساب‌های بانکی مدیر کلاهبردار پرداختند و دیدند بجز یکی از حساب‌های بانکی متعلق به آژانس، بقیه حساب‌ها متعلق به دیگران است که آژانس هیچ‌گونه ارتباط کاری با آنها ندارد. بلافاصله همه صاحبان حساب‌های بانکی شناسایی شدند و در تحقیقات از آنها مشخص شد همگی از بستگان و دوستان علی (28 ساله) هستند که وی بدون آگاهی آنان و با استفاده از مدارک و مشخصات آنها اقدام به افتتاح حساب کرده و همه تراکنش‌های مالی حساب‌ها در اختیار خودش بوده است.
کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی پی بردند علی در زمان تنظیم قرارداد اولیه با مسافر فرانسه و دیگر طعمه‌هایش ابتدا شماره حساب آژانس را اعلام می‌کرد تا وی تنها قسمتی از مبلغ قرارداد را به حساب آژانس واریز کند اما در ادامه و به بهانه‌های مختلف بقیه پول قرارداد به پیشنهاد علی به حساب‌های بانکی دیگری واریز شده است. با بررسی شکایت‌های مشابه مشخص شد که علی پیش از مراجعه به آژانس واقع در خیابان انقلاب، در آژانس‌های مسافرتی دیگر نیز ابتدا در نقش یک کارمند ساده و بعد به عنوان مدیر تورهای خارجی مشغول به کار شده است و پس از مدتی کوتاه و با جلب اعتماد مدیر آژانس اقدام به تنظیم قرارداد با متقاضیان سفر به خارج از کشور کرده و سرانجام پس از دریافت پول‌های میلیونی از طعمه‌هایش باز گریخته است.
کارآگاهان با این فرضیه که یک مجرم حرفه‌ای می‌تواند چنین توطئه پیچیده‌ای را طراحی کند، به بررسی سوابق علی پرداخته و دیدند که وی از سوی دادگاه عمومی و جزایی 1015 نیز به خاطر کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد محکومیت زندان دارد و تحت تعقیب است.
تیم تحقیق که به جست‌و‌جوی گسترده‌ای پرداخته بودند، دریافتند علی بتازگی در یک آژانس مسافرتی واقع در مرکز پایتخت مشغول به کار شده است که بلافاصله وی به دام افتاد.
این مرد شیاد ابتدا خواست ادعای بی‌گناهی کند اما وقتی مسافر فرانسه و دیگر طعمه‌هایش را دید، لب به اعتراف گشود و گفت: «همیشه مدت زمان لازم برای صدور ویزا چند ماه طول می‌کشد اما گروهی در زمان مراجعه به آژانس به دلایل مختلف عنوان می‌کردند که نمی‌توانند این مدت را برای مسافرت به خارج از کشور منتظر بمانند، من با استفاده از همین شرایط و با طرح ادعای داشتن ارتباط با سفارتخانه‌ها، وعده دریافت ویزا در مدت‌زمان یک ماهه می‌دادم و براحتی آنها فریب می‌خوردند. »

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =