ایسنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جوانان ما می‌توانند از خانه‌های‌شان با استفاده از اینترنت و فضای مجازی با دشمنان اسلام از جمله تکفیری‌ها و اسرائیلی‌ها بجنگند.

محسن رضایی در همایش فرهنگ مقاومت و عاشورا، گفت: مساله مقاومت از خود عاشورا آغاز شده است. زمانی که امام حسین(ع) به فرزندش می‌گوید که به خاطر مقاومت نمی‌توان به مدینه بازگردی، ما متوجه می‌شویم که مقاومت یعنی تلاش برای شکستن محاصره باطل علیه حق. اباعبدالله‌الحسین (ع) این دیوار را شکست و به فیضی بزرگ رسید.

او ادامه داد: امروز همین محاصره برای دنیای اسلام هم وجود دارد. می‌بینید که چگونه مردم غزه را می‌کشند. جهان اسلام تحریم می‌شود و از پیشرفت‌ها عقب می‌افتد اما خودشان هم دچار این حصارها می‌شوند، نمونه‌اش جنبش وال‌استریت بود.

او با بیان این‌که «حصارها چند مدل مختلف دارد»، گفت: ما را تحریم سیاسی کرده‌اند. ما حصارشان را با انقلاب شکستیم. با صدام خواستند که تحریم نظامی کنند. ما مقاومت کردیم و این حصارشان را هم باز شکستیم حالا با تحریم‌ها دورمان حصار اقتصادی کشیدند، آیا راه‌حلی جز مقاومت برای شکستن این حصار داریم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: جهان اسلام بیدار است و سال‌هاست که این بیداری را در کشورهای منطقه مشاهده کرده‌ایم اما در این بیداری انحرافاتی هم ایجاد شد، نمونه‌اش جریان تکفیری است که با بدترین شکل با مردم رفتار می‌کند. این جریان تکفیری حاصل دست خود دشمنان‌مان است. می‌خواهند افکار عمومی را علیه مسلمانان بشورانند و بگویند مسلمانان تا این اندازه اهل خشونت و کشتار هستند.

او فضای مجازی را مهم‌ترین ابزار تکفیری‌ها دانست و گفت: تفکیری‌ها امروز هر جنایتی که می‌کنند در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. اصلا انگار آن‌ها آدم می‌کشند که در سایت‌های‌شان به جهانیان نشان دهند. حالا در همین فضا به جای این‌که جوانان بروند و با تفنگ حضوری با دشمنان بجنگند می‌توانند از خانه‌های‌شان با حضور در فضای مجازی به جنگ علیه آنان بپردازند.

او گفت: ما می‌توانیم از فضای مجازی برای اهداف‌مان، دفاع از خود و مبارزه با دشمنان استفاده کنیم. با روشنگری، مشورت دادن و زدودن ابهامات اهداف‌مان را پیش ببریم، حتما که نباید با اسلحه و رودررو جنگید. امیدوارم که جوانان ما بتوانند از این طریق به حفظ استقلال خود بپردازند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386252

برچسب‌ها