مهر نوشت:

مدیر عامل اپراتور دوم تلفن همراه با بیان اینکه هم اکنون 21 درصد مردم از باند پهن موبایل برای اتصال به شبکه اینترنتی استفاده می کنند گفت: این عدد در کشورهای در حال توسعه 32 درصد و در کشورهای توسعه یافته 84 درصد است که امیدواریم با راه اندازی نسل چهارم موبایل این رقم افزایش یابد.

علیرضا قلمبر دزفولی امروز در مراسم راه اندازی شبکه نسل چهارم موبایل در مشهد با اشاره به ورود آخرین تکنولوژی تلفن همراه در حوزه باند پهن، گفت: اپراتور ایرانسل در سوم شهریور پروانه رسمی راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد و هم اکنون موفق به بهره برداری شبکه نسل چهارم شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون 28 هزار کیلومتر از جاده های کشور و 72 درصد جمعیت تحت پوشش اپراتور ایرانسل است، گفت: متوسط نرخ قطعی مکالمات 0.77 است که طبق قرارداد در سال نهم فعالیت این شرکت باید به یک درصد می رسید.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه این اپراتور با 421 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ دائمی 158 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ اعتباری و 304 اپراتور قرار داد رومینگ دیتا دارد، به برنامه های این شرکت در حوزه توسعه باند پهن موبایل اشاره کرد و گفت: تا پیش از این سرعت دسترسی به دیتا از طریق موبایل 100 کیلوبیت در ثانیه بود که امروز این میزان سرعت مشترکان را راضی نمی کند و سرعت انتقال داده ها باید به رقمی بیشتر از این برسد. بر این اساس راه اندازی شبکه باند پهن موبایل مبتنی بر شبکه LTE می تواند نیاز به دسترسی دائمی خدمات با سرعت بالا را برای مشترکان فراهم کند.

دزفولی با تاکید بر روند رشد جهانی دیتا همراه گفت: پیش بینی می شود تا سال 2018 بیش از 10 میلیارد وسایل الکتریکی به هم متصل شود و ترافیک همراه 11 برابر و به 15 اگزابایت برسد.

او با بیان اینکه نرخ رشد جهانی دیتا در آفریقا و خاورمیانه 9.4 درصد است گفت: پیش بینی می شود در آسیای شرقی این رقم به 42 درصد برسد.

به گفته او هم اکنون شرایط نسل چهارم موبایل در 112 کشور جهان فعال است و 331 اپراتور این فناوری را ارائه داده اند. این در حالی است که 216 کشور نیز شبکه موبایل نسل سوم دارند و 603 اپراتور این فناوری را ارائه می دهند.

مدیر عامل ایرانسل با بیان اینکه 21 درصد مردم کشور از شبکه باند پهن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند گفت: در کشورهای در حال توسعه این عدد 32 درصد و در کشورهای توسعه یافته به 84 درصد رسیده است.

دزفولی با بیان اینکه اولین شبکه LTE در سال 2009 در هلند راه اندازی شد و پس از آن این شبکه در کره جنوبی و فرانسه به بهره برداری رسید گفت: با راه اندازی این شبکه، ایران در میان 113 کشور جهان قرار گرفت.

مدیر عامل ایرانسل با مقایسه سرعت دریافت خدمات اینترنت از طریق تکنولوژی های نسل دو، سه و چهار تلفن همراه گفت: سرعت دانلود در شبکه موبایل نسل دوم 0.13 مگابیت در موبایل نسل سوم یک تا 5 مگابیت و در نسل چهارم 10 تا 40 مگابیت برآورد می شود. در همین حال سرعت آپلود این شبکه ها به ترتیب صد کیلوبیت بر ثانیه، 200 تا 500 کیلوبیت و 15 مگابیت خواهد بود. در همین حال مدت زمان پاسخگویی از طریق تکنولوژی نسل جدید موبایل 50 تا 150 میلی ثانیه برآورد می شود.

او در همین حال به 1.38 درصد ترفیع در رشد ناخالص داخلی و 0.13 درصد افزایش بهره وری از طریق به کارگیری نسل چهارم موبایل در کشور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود 1.8 درصد به درآمد تامین کنندگان محتوا در قالب این پروژه افزوده شود و این در حالی است که بالغ بر صد میلیارد برنامه کاربردی در سطح دنیا دانلود می شود.

به گفته وی هم اکنون تکنولوژی نسل چهارم حدود 50 درصد جغرافیای شهر مشهد را پوشش داده و قرار است این پوشش تا پایان سال در این شهر تکمیل و به مرور در سایر مراکز استانی نیز اجرایی شود.

او گفت: در سیم کارت های نسل چهارم تعرفه دیتا به ازای هر کیلوبایت حجم دانلود مصرف آزاد 2.5 ریال طبق مصوبه رگولاتوری در نظر گرفته شده و نرخ بسته های تشویقی نیز متفاوت خواهد بود در همین حال تعرفه تمامی مکالمات از طریق این سایت ها مانند نسل دوم و سوم تلفن همراه است.

مدیر عامل ایرانسل با بیان اینکه 35 درصد از کل درآمد پروژه اپراتور دوم به دولت تعلق می گیرد گفت: طی هشت سال گذشته این اپراتور 17 هزار و 300 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =