تسنیم نوشت:

«راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در ادامه سفر به آمریکا بر عدم اجازه ارتش پاکستان به داعش برای فعالیت در افغانستان و پاکستان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان با سخنرانی در سفارت پاکستان در واشنگتن گفت: پدیده موسوم به «دولت اسلامی» اجازه ندارد در پاکستان و افغانستان فعالیت کند.

راحیل شریف اظهار داشت: به منظور از بین بردن تهدید تروریسم، در عملیات «ضرب عزب» باید همه شبه‌نظامیان بدون «تبعیض» مورد هدف قرار گیرند.

وی افزود: تمایل دارم بدون تعارف بگویم که این عملیات (ضرب عزب) بدون تبعیض علیه هر نژاد و رنگی است خواه شبکه حقانی باشد، خواه تحریک طالبان پاکستان!

رئیس ستاد ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: عملیات ضرب عزب پس از مشورت با تمامی دولت‌مردان پاکستان و حمایت مردم این کشور آغاز شده است.

راحیل شریف اعلام کرد: این عملیات فقط یک عملیات نظامی نیست بلکه یک مفهوم جامع برای نابودی تروریسم است که نه تنها در ایالت «وزیرستان» و «خیبر پختون‌خواه» بلکه در سراسر پاکستان در حال انجام است.

وی با اشاره بر تأکید جیلانی سفیر پاکستان در واشنگتن مبنی بر مبارزه با تروریسم و بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد گفت: بهبود روابط پاکستان و افغانستان برای امنیت منطقه حیاتی است و بهبود روابط این 2 کشور نیز به بهبود روابط اسلام‌آباد-واشنگتن نیاز دارد.

«جلیل عباس جیلانی» سفیر پاکستان در آمریکا، مقامات ارشد دولت و وزارت دفاع آمریکا و به ویژه «دانیل فیلدمن» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز همراه راحیل شریف در سفارت پاکستان در واشنگتن حضور داشتند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =