حبیب کاشانی می گوید دخالت وزارت ورزش در قرارداد کرانچار زیر سئوال بردن استقلال فدراسیون فوتبال است.

 

ایسنا نوشت:حبیب کاشانی درباره آخرین وضعیت تیم امید و تصمیم‌گیری درباره سرمربی آن گفت: زمانی کفاشیان از من خواست به تیم امید کمک کنم. مشکلاتی طی سال‌های اخیر برای تیم امید وجود داشت که به طور مثال می‌توان به خروج بازیکنان از کشور اشاره کرد و این موضوع مستلزم هماهنگی با سپاه پاسداران و نیروی دریایی و نیروی انتظامی بود اما خوشبختانه برای اولین بار توانستیم 24 بازیکن را به کادر فنی برسانیم به همین منظور از فرمانده محترم ناجا، سپاه و نیروی دریایی کمال تشکر را داریم.

او ادامه داد: تیم امید درحالی کار خود را دنبال می‌کرد که 9 بازی را باخته و مساوی کرده بود و از نظر روحی آسیب فراوانی دیده بود به همین منظور از محمد خاکپور خواستیم که به تیم امید اضافه شود. هر چند او در ابتدا نسبت به برخی مسائل نقد داشت و حاضر به همکاری نبود اما در نهایت به تیم امید اضافه شد.در این اردو با تیم الاهلی که جزء پنج یا شش تیم اول قطر است بازی کردیم و بازیکنانمان بازی بسیار خوبی انجام دادند و موفق به برد الاهلی شدند. این تیم تنها تیمی بود که در فصل قبل پرس را از جلو انجام می‌داد و بیشترین تصاحب توپ را داشت. ما توانستیم کمترین امکانات را برای تیم فراهم کنیم و کمیته فنی مأموریت صحبت با مربیانی را که قبلا نام آنها اعلام شده بود، بر عهده گرفت. بنابراین از کرانچار درخواست کردیم در قطر به ما اضافه شود و خاکپور چند جلسه با او صحبت کرد و نهایتا این مربی کروات قبول کرد که به تیم امید اضافه شود.

کاشانی با اشاره به این که خیلی‌ها می‌گفتند مبلغ قرار داد کرانچار گران است، گفت رقم قرارداد او 420 هزار دلار بود که معادل ماهی 35 هزار دلار می‌شود و تمامی این مطالب در هیتت رئیسه مطرح شد اما کفاشیان گفت که از وزارتخانه به او زنگ زدند و خواستند که کرانچار نباشد. من هم به عنوان مدیر تیم امید تابع هستم.

مدیر تیم امید درباره اتفاقات این روزهای فوتبال ایران گفت: تأیید کرانچار به کمیسیون تأیید مربیان خارجی رفته است اما باید عنوان کنم این مسئله با اصل NGO بودن و استقلال فدراسیون‌ها مشکل دارد اما من در این حد نیستم که تعیین تکلیف کنم؛ هر چند دوستان می‌گویند که وقت داریم اما من معتقدم وقتی برای انتخاب سرمربی نداریم؛ چرا که مربی باید بیاید و بازیکنان را بشناسد و ممکن است با اسکلت ایجاد شده توسط کادر فنی قبلی مشکل داشته باشد و با تفکر او جور در نیاید.

 

مدیر تیم امید با بیان این که 20 روز دیگر لیگ تعطیل می‌شود و این نیز از جمله مشکلاتی است که مربی جدید با آن مواجه خواهد بود، افزود: من از کرانچار خواسته بودم که در کشور باشد و لیگ‌های مختلف فوتبال ایران را ببیند و نیازمند مربی پروازی نیستیم و او هم این مسئله را پذیرفته بود.

 

کاشانی در پاسخ به این که در نهایت تکلیف کرانچار کی مشخص می‌شود، بیان کرد: ما شش اولویت ایرانی داشتیم که کمیته ملی المپیک هم در این زمینه اسرار به انتخاب مربی وطنی داشت. ما نشان داده‌ایم که مربیان ایرانی در هر جای دنیا که باشند استعداد لازم را دارند همانگونه که قطبی و مرزبان در سال 86 این مسئله را نشان دادند.

وی با تصریح این که کمیته ملی المپیک فرکی را به عنوان سر مربی تیم امید می‌خواست اظهار کرد: من با فرکی صحبت کردم اما حرف‌های منطقی ایشان و تعهداتش نسبت به باشگاه سپاهان مانع این انتخاب شد. من هم اگر کرانچار سابقه چندین ساله در کشور را نداشت و با تیم مونته‌نگرو انگلیس را نبرده بود و در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی کرواسی حضور نداشت اسراری به این مسئله نداشتم. امیدوارم کمیسیون تأیید مربیان خارجی به کرانچار نظر مثبتی داشته باشد تا حسرت حضور ایران در المپیک 44 ساله نشود.

 

مدیر تیم امید با بیان این که اگر اجازه دهند کاشانی مسئولیتی را که صفر تا صد قبول کرده خودش هم پاسخگوی کامل نتایج و مسائل به وجود آمده باشد، گفت از وزارتخانه می‌خواهم که اجازه دهند کاری را که بر عهده گرفته‌ام انجام دهم؛ چرا که در غیر این صورت وزارتخانه باید پاسخگوی شکست تیم‌های مختلف باشد.

کاشانی افزود: از وزارت ورزش و جوانان به عنوان پدر مجموعه می‌خواهم کمیته فنی فدراسیون‌ها را فعال کرده و یک نماینده از وزارتخانه را نیز انتخاب کند تا در جلسات این کمیته ها شرکت کند تا فدراسیون‌ها بتوانند تا به صورت تخصصی کار خود را دنبال کنند. به طور مثال اگر تیم اسکواش ببازد تیم فوتبال ببازد یا تیم‌های مختلف ببازند نباید وزارتخانه را در این گونه مسائل درگیر کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در پایان و در پاسخ به اینکه آیا شورای شهر می‌تواند تیمی تحت عنوان این شورا داشته باشد و آیا این مسئله منع قانونی ندارد، اظهار کرد: شورای شهر ردیف بودجه ندارد و نمی‌تواند کار اجرایی بکند، بنابراین نمی‌تواند باشگاهی را داشته باشد و در صورت انجام چنین کاری نهاد‌های نظارتی باید تذکر دهند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =