تنها تهیه‌کننده عضو مجموعه مدیریتی خانه سینما تاکید کرد انتخابات هیات مدیره این نهاد صنفی به دور از هر شائبه سیاسی و باندبازی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجمع عمومی خانه سینمای دوشنبه یازدهم اسفندماه 1393 در محل خانه سینما با حضور نمایندگان اصناف مختلف برگزار شد. در جریان این مجمع انتخابات هیات مدیره نیز برگزار شد که عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده سینما به عنوان بازرس خانه سینما گزینش شد.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در مورد فضای مجمع عمومی و انتخابات اظهار کرد: «انتخابات دیشب یکی از آرام‌ترین و کم‌تنش‌ترین انتخاباتی بود که در مجمع عمومی خانه سینما انجام شد. در مجموع به نظر می‌رسد امور به طرف ثبات و تفاهم پیش می‌رود و این اتفاق نمی‌افتاد مگر به واسطه نشست‌های نمایندگان و روسای صنوف که در چند ماه اخیر برگزار شد.»

او ادامه داد: «روسای صنوف در ماه‌های گذشته جلسات متعددی داشتند و مذاکره و بده‌بستان فکری صورت گرفت که نتیجه این جلسا نهایتا منجر به این شد که انتخابات بدون حاشیه و تنش برگزار شد.»

اسفندیاری تاکید کرد: «نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که گزینش‌ها دور از هر شائبه سیاسی و باندبازی بوده است. انتخابات برگزار شده حاصل تفاهم و همبستگی صنوف و روسای صنوف بوده است.»

بازرس خانه سینما با تاکید براینکه به اصرار اهالی صنوف در مجمع حضور پیدا کرد، گفت: «من به عنوان تهیه‌کننده خودم تمایلی به حضور نداشتم،‌اما به اصرار اهالی صنوف و مجمع حضور پیدا کردم با رای بالایی انتخاب شدم، این نشان می‌دهد خود روسای صنوف و اعضای صنف مصلحت‌شان را آنطور که خود می‌دانند رقم می‌زنند.»

او درباره ترکیب هیات مدیره گفت: «اعضای فعلی هیات مدیره از حرفه‌های مختلف سینما هستند. البته ممکن است بعضی از سوی یک صنف معرفی شده باشند، اما خودشان شحصیت ذوجنبتین داشته باشند. به عنوان مثال ابراهیم مختاری علاوه بر نمایندگی صنف خود کارگردانی هم می‌کند و در هیات مدیره حضور دارد. این‌ها نشان می‌دهد که در مجموع انتخاباتی که برگزار شده حاصل مرعوب شهرت‌ها شدن، نبوده و اولویت مصلحت‌‌اندیشی بوده است.»

او ادامه داد: «برخی تصور می‌کنند کارها وقتی خوب پیش می‌رود که چهره‌های مشهور در یک مجموعه باشند. برخی چهره‌ها شهرت ندارند، اما صنفی‌تر، منظم‌تر و پیگرتر هستند. در حال حاضر چنین افرادی را در هیات مدیره داریم. امیدوارم کارها در جهت درست پیش برود و شائبه‌ای به وجود نیاید.»

او همچنین در مورد انتخاب مدیرعامل گفت: «در تصمیم‌گیری‌های آینده و براساس زمان تعیین شده در آیین‌نامه در مورد قضیه مدیرعامل تصمیم‌گیری خواهد شد. در نخستین جلسه هیات مدیره که دوشنبه شب برگزار شد از زحمات زیادی که هیات مدیره پیشین کشیده بودند قدردانی شد. آنان در شرایط سختی با ناملایمات زیادی مواجه بودند به نتایج خوبی هم رسیدند.»

اسفندیاری در پاسخ به اینکه هیات مدیره کنونی توان مواجهه با مشکلاتی مشابه مشکلاتی که هیات مدیره قبلی با آن مواجه بودند دارد یا نه،‌ گفت: «امیدوارم که این توان وجود داشته باشند. برخی اشخاص که در حال حاضر در هیات مدیره هستند، سابقه زیادی در امور خانه سینما داشته‌اند. از جمله ابراهیم مختاری که در هیات مدیره پیشین پیگیر امور بود، آقای مویینی از قدیم در هیات مدیره حضور داشت و همچنین آقای ملکی از افراد باسابقه در خانه سینماست. خانه سینما مال همه است و مال باند و جناج خاص نیست. اعضای هیات مدیره باید برای بهتر شدن اوضاع سینمای ایران اقدام کنند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =