مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفته که در ایران هر ساعت 18 طلاق ثبت می شود: طی 11 ماه‌ از سال جاری، 147هزار و 219 طلاق ثبت شده؛ به طور متوسط ماهانه 13 هزار و 384 مورد، شبانه‌روز 438 مورد و در هر ساعت 18 طلاق. این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 8.2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ افزایش 8.2 درصدی طلاق در ایران درحالی اتفاق می افتد که آمار ازدواج منفی 3.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

بنا به اعلام علی اکبر محزون، مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، 14.2 درصد از کل طلاق‌ها در سال 92 مربوط به سال اول زندگی مشترک بوده است و 2.4 درصد طلاق‌های ثبت شده در سال 92 مربوط به ازدواج‌های سال قبل است.

کارشناسان مسائل خانواده، دلایل مختلفی را برای افزایش طلاق بیان می کنند؛ اختلافات فرهنگی، توسعه مدرنیته، کمبودهای مالی، اشتغال و ... اما به نظر شما چرا طلاق درایران زیاد شده است؟

نظرات خود را دراین باره در بخش کامنت های همین خبر برای ما بفرستید. 

نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ارسال شود، احتمال دارد صبح روز بعد منتشر شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 212
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    فقر، مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، پایین بودن مناعت طبع خانم ها، هوسرانی آقایان.
    • بی نام RO ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      416 7
      1مشکلات اقتصادی 2اختلاف سطح دو نفر در تمام زمینه ها3اهداف نادرست از ازدواج 4 روابط دیگر زوجین قبل از ازدواج5بیماری های فزاینده روانی6ودر پایان سرنوشت
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      سریالهای مخرب ماهواره... ونبوداعتقادوایمان
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      خیانت
    • بی نام EU ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      مشکل اینه که دخترای امروزی فقط با پول ازدواج می کنن نه با پسر. همین
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      به نظرم با توجه به تنوع طلبی بسیاری از ما آقایون زنها یه جوری باید با این موضوع کنار بیان تا یه همچین مشکلاتی نداشته باشیم. یاید چند همسری یه جوری تو جامعه عادی بشه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      پایین بودن مناعت طبع خانم ها میشه توضیح بفرمایید لطفاً؟
    • کاپ A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      184 8
      عوامل زیادی داره ولی فقط در مورد یکیش کمتر صحبت میشه که از همه موارد مهتر نباشه کمتر هم نیست و اونم مشکلات و کم اطلاع بودن از مسایل جنسیهبه طور مثال من خودم ازدواج کردنی کسی به من این مسایل رو اموزش نداده چون فرهنگ جامعه جوریه که کسی روش نمیشه صحبت کنه و از مشکلاتش بگه حداقل بگن برید اینترنت از سرچ تو گوگل یکم اموزش ببینید سوالم اینه اموزش دادن اینجور مسایل با اسلام جور در نمیاد؟اگه میاد چرا کوتاهی میکنن با یک ساعت کلاس قبل ازدواج که اونم کلا مسخره بازیه چی حل میشه؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      141 7
      وقتی تنها راه قانونی ارضای میل جنسی برای مرد وزن ازدواج باشد نتیجه اش همین میشود. ازدواج به خاطر ارضای میل جنسی و فرزندآوری و کوهی از مشکلات و مسئولیتها بر گردن مرد در جامعه ای که حتی پیدا کردن یک شغل برای مرد گذشتن از هفت خان رستم است و هرروز بر کوه تورم و گرانی و فاصله طبقاتی و تبعیضهای جنسی افزوده میشود.
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      172 9
      مهمترین دلیل طلاق ازدواجه اگه کسی ازدواج نکنه طلاقی هم صورت نمی گیره
    • یکی A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      97 3
      از بس بهشون خوش میگذره از بس ارزونی و فراوونیه. از بس مرد همش نمیره سر کار تا به زور یه لقمه نون ناچیز دربیاره و نتونه توی طول روز یکم با نش حرف بزنه و همدیگه رو درک کنن. از بس...
    • سینا IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      50 11
      فقر، تضاد طبقاتی و بالا بودن توقعات و خواسته های زیاد خانم ها و کم تحملی و اعتیاد بعضی از آقایان و بداخلاقی ها به نظره خودم که مردم خیلی از خانم ها شاید ازم انتقاد کنن و بگن این حرف اشتباهه ولی وقتی خانم ها زیاد به خودشون میرسن خیلی ارایش میکنن و لباس های جلف می پوشن همین باعث جلب توجه مرد میشه و اون خانمی که چه متاهل چه مجرد و یا چه مردی که متاهل یا مجرد این مرد سعی میکنه نظر اون خانم رو به نوعی جلب کنه و خود همین باعث خیانت و طلاق میشه لطفا منطقی برخورد کنی و نگید این حرف اشتباهه
    • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      30 91
      ماهواره
    • علي A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      17 8
      90به مشكلات اقتصادي مربوط است.همين
    • حمید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      17 2
      بخاطر اینکه مسئولین کمر همت بستن برای رفع موانع اگه بیخیالش بشن خودش درست میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    دلیل اصلی اینست که مسوولین مربوطه روی مساله فرهنگ مردم هیچ سرمایه گذاری نکردند و نمی کنند واحتمالا نخواهند کرد .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      181 2
      کاملا موافقم. همه کارای فرهنگی نمایشی هست و دلسوزی در کار نیست
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      کافیه فقط شرایط مورد نیاز برای ازدواج آقایان رو با خانم ها مقایسه کنید تا به نتیجه برسید: خانم ها: تحصیل و رفتن به دانشگاه بدون ترس از سربازی و کار آینده اختیاری جهیزیه مناسب خانه پدر در محله مناسبی باشد اختیاری و وظیفه پدر آقایان: تحصیل در رشته دانشگاهی مناسب برای کار آینده با وجو محدودیت تعداد امتحان کنکور مدرک دانشگاهی متناسب با بازار کار دوسال سربازی اجباریترجیحا لب مرز تا مرد مرد شود خانه ماشیناختیاری شغل مناسب و با درآمد کافی داشتن پول کافی جهت پرداخت مهریه و نرفتن به زندان خوب معلومه دو نفر که این راه کاملا متفاوت رو برای رسیدن به یک اتفاق طی می کنند با هم تفاهم نداشته باشند چون هزینه ای که برای آن می دهند متفاوت است
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      21 54
      موافقم...کلا همه چی رو میشه سر مسئولین خراب کرد مگر اینکه خلافش ثابت بشه..
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    من خودم همسرم طلاق دادم علت دخالت خانواده ها عمده ترین علت اعتیاد بی کاری فقر شبکه های اجتماعی خیانت ماهواره ها سریالهای بی سر و ته ترکیه ای و هندی کو تو ی آنها بلا استثنا ترویج خیانت است و عادی جلوه دادن انها که خیای تعجب بر انگیزه از جامعه سنتی هند این سریالها که تو کشور خودشونم پخش نمیشه
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      ازدواجی که بخواهد با دیدن دو تا سریال آبکی به طلاق منجر شود یکجایش از ابتدا ایراد داشته. همان بهتر که اینطور ازدواجها به طلاق منجر شوند زیرا این ازدواج از ابتدا پایه ای عقلانی و منطقی نداشته. بهتر است اینطور زوجها قبل از فرزند آوری از هم جدا شوند
    • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      70 52
      حرف شما مثل اینه که بگید بدنی که قراره با قرار گرفتن در معرض ویروس ایدز مریض بشه، همون بهتر مریض بشه واقعیت اینه بعضی برنامه های ماهواره ذهنیت بیمار تنوع طلبی ایجاد می کنن واسه زوج های جوون
    • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      61 13
      لطفا مغالطه قیاس مع الفارق نفرمایید سریال ماهواره ای هیچ وجه تشابهی با ویروس ایدز ندارد. شاید از نظر شما و با توجه به نوع نگرش شما ویروس ایدز شبیه به سریال ماهواره ای باشد ولی در واقعیت هیچ وجه تشابهی بین ایندو نیست. روزانه میلیاردها نفر در کل جهان سریال ماهواره ای میبینند و حتی در تلویزیونها و شبکه های کابلی سرتاسر جهان هزاران ساعت سریالهای آبکی کلمبیایی و ترکی و کره ای و ایتالیایی و... پخش میشود با این استدلال شما الان باید نهاد خانواده در کل جهان از بین میرفت و همه زوجهایی که سریال دیدند بلافاصله طلاق میگرفتند و دولتها تبدیل به پرورشگاه هایی برای کودکان بی سرپرست میشد اشکال از بیننده است برادر . یکجای کار اینطور خانواده ها میلنگد.
  • امید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    1 کم تحملی خانم ها و آقایان 2 تنوع طلبی 3 مشکلات جنسی 4 آشنایی بیشتر زنان با حقوق خود 5 استقلال مالی زنان 6 دخالت اطرافیان 7 عدم بلوغ فکری زوجین علی الخصوص آقایان 8 مشکلات مالی
    • دوست IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      این استقلال مالی زنان رو خوب اومدی
    • مجید A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      آشنایی زنان با حقوقشون به هیچ عنوان یه مشکل نیست، همینطور استقلال مالی اونها. باید یه فرهنگی نهادینه بشه که هر کسی حد خودش رو بدونه و سوء استفاده نکنه. مگه تو جوامع غربی زنا استقلال مالی ندارن؟ یا مگه با حقوق خودشون آشنا نیستن؟ این چه حرفیه شما میزنی؟
  • ایرانی افسرده A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    مهمترین دلیل 1وضعیت اقتصادی 2 چشم وهم چشمی3 تغییر روش زندگی به سبک غربی 4 عدم مسئولیت پذیری جوانان نسبت به خانواده 5 اعتیاد
  • mmm IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    مقصر اصلی اینترنت کم سرعته فقط همین
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      یخ کنیم فریزرررر
  • وحید A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    این آمار فقط آمار طلاق رسمیه طلاق عاطفی که باعث شده زن وشوهر ها مث خواهر برادر بشن...در جامعه ی سنتی مرد سالاری که مرد اختیار همه چیز رو داشته باشه و حقوقی برای زن نباشه زنان برای حقوق خود به مرد ستیزی روی میارن و نتیجش این میشه...و البته جدا کردن دو جنس از هم که شناختی از روحیات همدیگر ندارن.
  • معز ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    از خواص مدرنیته قبلآ زنها از نظر مالی وابسته بودند ولی اکنون خیر
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    هزینه های گزاف مالی و اشتغال
  • حميد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    فشارهاي اجتماعي و اقتصادي. مستقل شدن بانوان.
  • شهروند A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    80 4
    بخاطر عدم شناخت واحساسی تصمیم گرفتن ونداشتن امادگی وبلمغ روحی
  • بی نام RU ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    257 5
    دو علت اصلي: مشكلات اقتصادي، مشكلات جنسي
  • میلاد A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    دلیلش واضحه. چون زوجین قبل از ازدواج شناخت کافی از هم پیدا نمیکنند. من خودم 7 ماهه ازدواج کردم و الان متوجه شدم که شناخت من از همسرم کافی نبوده. با شناختی که الان دارم، با این شخص ازدواج نمیکردم. متاسفانه به دلیل عدم وجود رابطه قبل از ازدواج، شناخت کافی حاصل نمیشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      78 35
      دوست عزیز توی 6 ماهه دوم زندگی اغلب زوجین همین فکر رو می کنن اما با گذشت زمان و شناخت بیشتر قضیه فرق می کنه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      آخه شما رابطه قبل از ازدواج را هم بلد نیستید و آنرا با دوستی های کوچه بازاری اشتباه می گیرید . برادر من اگر نگاهی به پدر بزرگان خود بیندازید می بینید که تا دم حجله مرسوم بود که زوجه را نبینند . خوب نتیجه چه بود؟ یک عمر زندگی با آبرو و موفق اما حالا شما می خواهید اجازه بدهند که نامزد بازی و عشق بازی کنید تا شاید پسند بنمایید؟؟ خیر آقا این راهش نیست
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      دلیل اون یک عمر زندگی این بود که جرآت و توان طلاق نداشتن. شما الان از نسل قبل بپرسی خیلی ها از زندگی که داشتن ناراضین ولی نتونستن جدا بشن.
    • بی نام GB ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      11 25
      مگه مجبور بودب ازذواج کنی مبرفتید یکی رو پیدا میکردید که امکان شناخت داشته باشید
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    105 5
    قطعاً دلایل بسیاری برای وقوع عامل «طلاق» وجود دارد. اما به اعتقاد اینجانب، یکی از مهم ترین دلایل وقوع طلاق، بحث مسائل مالی و تنگناهایی است که از نظر مالی به افراد وارد شده و بر همه جنبه های زندگی تأثیر منفی می گذارد. از طرف دیگر، بحث افزایش فاصله طبقاتی نیز به موضوع گفته شده بیشتر دامن می زند.
    • مرتضی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      6 0
      احسنت به شما کاملا موافقم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    113 3
    فقر و مشکلات مالی نبود امنیت شغلی
  • ولی غلامی RO ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    157 4
    چون هرکی ازدواج کرده با این وضع اقتصادی و معیشتی پشیمون شده بهترین راه رو طلاق میدونن
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    چون عشق و عاشقی رو بلد نیستیم. توی مدرسه هم بهمون یاد ندادن فقط ما رو ترسوندن اینم نتیجه اش...
    • بی نام RO ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      45 3
      هزارتا لایک داری
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    184 7
    اونایی که ازدواج کردند و طلاق گرفتند نظر بدهند.منه مجرد چه می دونم چی می گذره زیر یک سقف
    • محسن IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      من متاهل بهت جواب میدم: 1 مشکلات اقتصادی 2 ماهواره شاید بنظرت مسخره بیاد ولی طرز تفکر زوجین را بطور نامحسوس عوض میکنه 3 مشکلات جنسی که بعضا به سمت اعتیاد کشیده میشه 4 عدم مشاوره مطلوب در زمان بلوغ 5 فقدام اموزشهای جنسی قبل از ازدواج و ...
  • کمال IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    اگه وضعیت مالی همینطوری پیش بره منهم بعد از 12 سال زندگی و دو تا دختر مجبورم طلاق بگیرم
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      40 2
      اوه اوه چند سال دیگه باید جهیزیه هم بدی.اون موقع چه کار میکنی؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    217 6
    سلام اگر سری به دادگاه ها بزنید متوجه خواهید شد بیش از 90 درصد مربوط به مشکلات مالی می باشد
  • حمید A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    187 8
    به دلیل مسائل فرهنگی جامعه ما، دختران و پسران بخش عمده ای از دوران تجرد خود را در فضاهایی تک جنسیتی می گذرانند. شناخت هر کدام از طرف مقابل به روابط خانوادگی مثل خواهر یا برادری محدود می شود. در حالی که رابطه احساسی با همسر بسیار متفاوت از رابطه احساسی با برادر یا خواهر است.چنانچه تدبیر مناسبی برای آشنایی عمیق دختران و پسران در از یکدیگر اندیشیده نشود، عدم درک صحیح از طرف قابل می تواند به مشکلات موجود در زندگی زناشویی دامن بزند. اینکه گفته می شود که طلاق به دلیل استقلال بیشتر زنان نسبت به گذشته است، به معنی آن است که در گذشته زنان از روی اجبار و تحت سلطه مرد به زندگی مشترک ادامه می داده اند. در حالی که به اعتقاد من این ایده چندان درست نیست.
    • هانیه A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      25 42
      مگه اقایون تو محیطهای اجتماعی مختلط غیر از ازار و متلک کار دیگه ایم در قبال خانمها انجام میدن.والا من خودم محیطهای تک جنسیتی رو ترجیح میدم. از بس که رفتار اقایون ناشایسته.
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    97 26
    مدرنیته و گذار خانومها از آن
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      26 8
      با اين نظر موافقم، كلا تقابل سنت و مدرنيته بزرگترين مشكل حال حاضر روابط خانوادگي در جامعه ايران است، فرزنداني كه به شيوه سنتي بزرگ ميشوند و در بزرگسالي براي اينكه از قافله عقب نمانند به شكل غربي ميخواهند مدرن زندگي كنند، كه اين مسئله در بين خانمهاي ايراني نمود بيشتري دارد.
  • عباس IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    131 3
    به طور مساوي ، دو عامل فقر اقتصادي و فقر فرهنگي مسبب افزايش طلاق است.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    29 80
    به خاطر ثروت بیش از حد مردم ایران است
  • قندک A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    100 3
    ندونستن واقعیت زندگی
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    69 19
    بیکاری و مشکلات اقتصادی دلیل اصلی هستند بقیه مشکلات قابل حله
  • امیر ارسلان IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    همه ی مشکلات از اونجایی شروع شد که خانوما رفتن سرکار... 1.کار کم شد 2.توقعات بالا رفت 3.نگرش خانوما کلا به همه چی تغییر کرد و استقلالشون زیاد و پایبندیشون پایین اومد 4. حضور راحت خانوما تو اجتماع و تغییر فرهنگ سنتی موجب به این شد که آقایون هم خیلی از نیازهای عاطفیشون رو بدون اینکه نیازی به پذیرش مسئولیت داشته باشن برطرف کنند و.. من مشکلی ندارم با وضع موجود، فقط اینکه میگم یا اینوری یا اونوری.. اگه قرار اینطوری باشه و مسائل اجتماعی مساوی باشه مهریه هم باید حذف شه چون 1. مردی که زیر دین مهریه میره فرمانپذیری خانومش رو انتظار داره 2. با شرایط فعلی کمتر پسری اصل مهریه رو قبول میکنه چون دلیلی نمیبینه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      158 9
      مهریه حذف بشه ولی حق طلاق و حضانت و اموال و چیزای دیگه هم برابر بشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    هر کسی از دوستام رو که میبینم از ترس بی شوهر موندن تا یک خواستگار براش پیدا میشه زیر دو ماه عقد میکنن نه میفهمن با هم تفاهم دارن نه میدونن آیا به درد هم میخورن یا نه حتی دخترها شده از قیافه پسرها بدشون اومده اما بله رو میگن خب نتیجه اینکه بعد چند ماه یادشون میفته یکی رو میخوان خوش قد و هیکل باشه تفاهم داشته باشن مثلا در نوع تفریحاتشون مشترک باشه سلیقشون و ...
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      23 0
      نوع تفریحات؟ مثلا چه تفریحی؟ مشکل اصلی این است که به جز قشر مرفه ملت تفریحی ندارند و از روی بی تفریحی و سرگردانی و نیاز جنسی سرکوب شده در یک سیستم سنتی فکر میکنند با ازدواج همه افسردگیها تبدیل به شادی میشود در صورتی که با ازدواج نه تنها مشکلی حل نمیشود بلکه مشکلات صدبرابر میشود
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    59 27
    همونجور که اکثرا دوستان اشاره کردن مشکل اقتصادی و اختلاف طبقاتی و موضوع بعد دنیای مجازی که شامل اینترنت و ماهواره میشه دنیای مجازی بطور ناخوداگاه به ادم این حسو منتقل میکنه که از همه عقبتر است و دیگران را شادتر از خود میبینید و باعث افسردگی میشود واین افسردگی وعدم رضایت روحی از زندگی بیشترین نقش در طلاق را دارد
  • karim IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    84 1
    به نظر من یکی از اصلی ترین دلایلش عدم آرامش فکری و روانی زوجین هست که با کوچکترین و ساده ترین مشکلات از کوره در میرن و بدترین توهین ها رو به هم میکنند که نتیجش هم میشه طلاق که فکر میکنند بهترین تصمیم رو گرفتند ولی بعد از طلاق یا ازدواج مجدد می فهمند که همه مرد و زنها مثل همند فقط یه کم کم و زیادشون باهم فقر میکنند.
  • سرخورده A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 سال قبل به پیشنهاد خانواده با یکی از اقوام دور ازدواج کردم من اون زمان 28 ساله بودم و ایشون 24 سالش بود فوق لیسانس از یکی از دانشگاههای خوب تهران بودم و البته تازه از سربازی برگشته با یکی از دوستام کاری رو شروع کردیم و خانواده هم حمایتم کردن اینا رو گفتم واسه اینکه بگم همه چی عالی و استاندارد و رویایی اما تازه بعد از ازدواج فهمیدم وارد چه جهنمی شده بودم طی 5 سال زندگی مشترک هر روز شاهد انواع و اقسام بد اخلاقیها و ناسازگاریها و جنگ و دعوا و همش هم به خاطر دخالت خانواده ها بود یه زندگی سرد و بیروح و بدون عشق بدبختی بالاتر اینکه بچه دار هم شدیم باز هم به اصرار خانواده برای حل مشکل که اتفاقا بدتر هم شد بالاخره پارسال با تقدیم کردن تمامی زحمات زندگی به خانم خودم رو نجات دادم
  • علی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    48 21
    با توجه به مشاهداتی که داشتم بیشتر مشکلات ناشی از وجود وکلا است.زیرا آنان حق وکالت می گیرند تا حق را ناحق کنند.زنان را گول می زنند که پول مهریه را می گیرند و طلاق تان را می گیریم .فقط تا 20 درصد مهریه را به ما یعنی وکیل بدهید.
  • آرش A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    دلیلش اینه که تا یک خواستگار از در میاد تو بعداز سلام و احوال و پرسی پدر و مادر دختر بخاطر مسائل شرعی زود بحث عقد رو مطرح میکنن و یک عقد زودهنگام اتفاق میفته و وقتی دختر و پسر متوجه بشن که نمیتونن با هم زندگی کنن مجبور میشن بجای یک خداحافظی ساده و بی هزینه ازهم طلاق بگیرن.متاسفانه اغلب والدین هنوز عواقب حقوقی و شرعی واقعه عقد رو نمیدونن.
  • بدون نام ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    58 2
    همديگررو درك نميكنن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    47 2
    خود خواهی و حق به جانب بودن طرفین یا یکی از طرفین.چون شخص خودخواه حاضر نیست طرف مقابلش رو درک کنه اما همیشه انتظار داره دیگری اونو به خوبی درک کنه.این خصیصه خودخواهی اگر نبود میشد با موارد دیگه کنار اومد.
  • علی A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    ماهواره
  • آبتین A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    73 33
    زیـــرا خانواده های دختر فقط به "پــــــول" توجه میکنند در صورتی که "اخلاق" از همه چیز مهمتر است.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      44 38
      وقتی پول نباشه خود به خود اخلاق هم وجود نداره من تجربه این موضوع رو دارم
    • نسیم IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      59 7
      پسران هم به چشم وابرووقد و هیکل توجه می کنند در صورتی که اخلاق از همه چیز مهمتر است
  • mehdi IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    46 94
    باسلام متاسفانه در کشور ما کار کردن زن ها باعث تمامی مشکلات است شایان ذکر است که ما با کشور های اروپایی فاصله زیادی داریم و نمیتوانیم خود را با آنها قیاس کنیم و این یک واقعیت است که شاید خیلی ها موافق من نباشند ولی ماهیت موضوع همن است و بس
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      10 30
      میدونم که الان کلی منفی می خورم ، اما همون اروپایی ها اول مردمانی بودند که مفهوم خانواده رو از بین بردن و الانم به ما منتقلش کردن ، مفاهیمی مثل طلاق رو عادی کردن
  • جواد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    62 19
    مادران امروز مادران ديروز نيستند پدران امروز پدران ديروز نيستند پس فرزندان امروز فرزندان ديروز نيستند كارگردان خانواده زن زندگيست مادر زندگيست متاسفانه اون مادر با مادر امروز خيلي فرق دارد مادر امروز براي فرزندش هم مادري نمي كند تعدادشون خيلي كم شد متاسفم براي جامعه خودم اميدوارم خانمهاي محترم ناراحت نشوند يه مرد اگر زنش فوت كند نميتواند خودش رو جمع و جور كند ولي يك زن اگر شوهرش فوت كند با همون نداريهاش بچه هاشو به ثمر ميرسونه خانمهاي محترم بيشتر مواظب خانواده هاتون باشين شماها بيشتر از اقايون عوض شدين بي دليل نيست بهشت زير پاي مادران است مسئوليت شماها سنگين تر است چشمه عاطفه مادر است براي همه تون آرزوي پيروزي دارم
  • سكوت A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    64 20
    آخه بحث اينجاست كه اينايي كه ميگن به خاطر موارد مالي طلاق مي گيرند آيا قبل از ازدواج شرايط طرف رو نديده بودند يا حالا گيريم كه طلاق گرفتند آيا بعد از طلاق وضع بهتر خواهد شد براي هر دو طرف؟؟؟ به نظر من دليل اصليش اينه : حرف حرف من باشه.چرا فلان جا اونيكه ميخواستم رو انجام نداد چرا حرف من نشد چرا زور ميگه؟ بعد ميكشه به بهانه هاي مالي: چرا اينو نخريد چرا زنم ولخرجي كرد چرا شوهرم خسيس بازي در آورد؟و بعد كار ميكشه به بحث جنسي: طرف ضعف جنسي داره طرف سرده طرف هاته طرف ... واقعيت اينه كه ميخواييم حرف حرف ما باشه.
  • بی نام EU ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    52 23
    ریختن قبح طلاق . ترجیح دادن خود . استقلال مالی .
  • آرمین 32 IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    46 0
    اشتغال و مشکلات معیشت که اصلی ترین دلیلش وضع وحشتناک اقتصاد کشور است ..
  • بله IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    45 2
    ما که یه بار خواستیم زن بگیریم پول نداشتیم الان کی می تونه با جیب خالی 50 میلیون هزینه کنه زن بگیره برا جواب سوالتونم بگم زن ندارم چه برسه به تجربه طلاق نمیدونم ولی یه چیز پسما اینهمه جامعه شناس و روانشناس و ... غیره رو برا چی پرورش می دیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    خبرانلاین خودت نظر خواستی ومن نظر میدهم پس لطفا درج بفرمایید.هم اکنون تنها12درصد بازارکار ایران را زنان در اختیار دارندرقمی بسیارناچیز آنانی که اشتغال زن راعامل بیکاری میدانند به این دلیل که خودلیاقت یافتن شغل ندارند وگرنه اینهمه مشاغل مردانه که زنان از آن استقبال نمیکنندچرا کارگران خارجی را عامل بیکاری نمیدانید .؟فقط جایی که زنان هستند باید به دنبال شغل باشیدبی عرضه ها؟؟عدالت فقط زمانی عایت میشودکه هر کسی براساس شایستگی استخدام شود اگرسرپرستی مردان در خانواده براساس لیاقت است پس باید نان آوریشان هم براساس لیاقت باشد نه اولویت استخدام مردانه چیزی که هم اکنون وجود دارد2آنانی هم که میخواهند زنان از ترس فقروبی پولی کنارشوهر باشند از درک رابطه همسران عاجزند درواقع زن را برده میخواهند نه همس
    • بهرام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      24 35
      1 12 درصد؟ شما لطف کن 1 سر به ادارات و شرکت ها بزن ببین چه خبره. کارمندان اکثرا خانم هستند و در اکثرا مواقع برای انجام وظایف خود وابسته به همان تعداد اندک کارمند آقا هستند. با این همه در همه ادارات و شرکت ها بهترین و کلیدی ترین کارمندان و متخصصین که بار مجموعه را به دوش می کشند آقا هستند و نه خانومها، این یک واقعیت هست و بس. جالب اینکه حقوق و مزایای نسبتا برابر به همین کارمندان آقا و خانم داده میشه. بله شایسته سالاری وجود نداره اما اکثرا بر علیه آقایان. در ضمن من خودم در یک شرکت شاغل هستم که بر اساس سوابق شغلی و تخصص این شغل را گرفتم و همچنین یکی از شرکای یک شرکت خصوصی هستم. 2 با این قسمت حرف شما موافقم اما بعضی خانم ها جنبه ندارند و بعضی آقایان با شاغل بودن خانمها منفی نگاه می کنند.
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      72 15
      دوست عزیز عالی نوشتی، کاملا موافقم. مردها به قدری خودخواه و پرتوقع شدند که همه جوره انتظار کار بیرون و درامد خانم و خرج کردن درآمد در منزل و هم کارکردن زن در خانه را توامان از همسرانشان دارند ولی حاضر نیستند به کوچک ترین خواسته های همسرانشون تن بدهند. خوشبختانه زنان امروز حاضر نیستند خودخواهی های مردانی که با نوع تربیت کاملا مردسالارانه بزرگ شده اند را تحمل کنند.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    13 43
    سلام به نطر من یک سری از تغییرات فرهنگی در جامعه ما دست به دست هم داده و باعث شده که کانون خانواده در کشور ما متاسفانه سست شود اگر در یک کلام و کوناه بخواهیم بگوییم به نظر من پشت کردن به ارزشهای دینی , مذهبی و فرهنگی علت اصلی این اتفاق بد و ناخوشایند است ,
  • هموطن A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    62 5
    اول فقر اقتصادی و دوم فقر فرهنگی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    35 2
    مشكلات اقتصادي
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    48 1
    فقر و بيكاري و فاصله طبقاتي
  • m IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    36 1
    خودخواهی و باز هم خودخواهی و هرکس دنبال خواسته خودش می رود وبه مناسبات و تعهدات و چارچوب های خانواده چندان پایبندی ندارن و دیگر. رضایت نداشتن طرفین از هم هست ببینین هر زن و مردی با توقعاتی ازدواج می کند ولی بعد اون زن و مرد به توقعات هم اهمیت نمی دهند و به دنبال علایق و خواسته خودشون هستن واقعا باید انگیزه افراد از ازدواج مشخص باشه و بیخودی قول ندهند و عمل کنن و بدونند سخت هست و جا نزنند به نظرم اینها شناخت خوبی از ازدواج ندارن برای خیلی ها بهتر هم مجرد باشن برای کسانیکه برای لذت و منفعت شخصی ازدواج می کنند و اصول این رابطه رو نمی فهمند یا نمی خواهند بفهمند به نظرم خیلی از خانم ها برای دور شدن از فشارهای دوران مجردی ازدواج می کنند و خیلی ها هم از روی هوس شاید هست به نظرم باید نگاه اصولی باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    46 54
    مهریه های بالا و در پی آن فرصت طلبی زنها
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    86 4
    برای اینکه جوان ها نمی دونند هدفشون از ازدواج چیه
  • رضا A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    53 40
    طلاق در ایران به عوامل بسیاری ارتباط دارد که مهمترین انها 1 عدم اشنائی کامل زن ومرد قبل از ازدواج 2 عدم حمایت از زنان در امر ازدواج وطلاق 3 اختیار قانون به مردان برای طلاق یکطرفه 4 عدم حمایت قانون از زنان درقبال مردان 5 لازمه سخت گیری برای احقاق حقوق زنان 6 حمایت از زنان در قوانین و مادران برای نگهداری فرزندانشان 7 سخت گیری برمردان برای جلوگبری از طلاق 8 امکان باز نگری در قوانین برای سخت شدن طلاق 9 امکان ایجاد مراکز کارشناسی ومشاوره ای قبل از ازدواج برای دختران وپسران و اخذ مجوز قبل از ازدواج از مراکز فوق 10 جلوگیری ورد یابی اموال انتقال یافته مردان قبل از طلاق برای پرداخت حق وحقوق زنان
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      24 22
      شما همه رو بنداز گردن مردا ولی ازدواج کردن خودت رو هم میبینیم اقا رضا جان
    • سمانه RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      2 0
      شناخت زو و مرد از هم حتي از مسائل مالي هم مهمتره، وقتي هيچ تجربه اي از شناخت روحي و رواني و بدن طرف مقابل نداري، چه جوري ميخوايم به طرف عشق و آرامش و احترام بگذاريم؟
  • كادووس A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    55 29
    من خودم يكي از آسيب ديدگان طلاق هستم . دليل اصلي رو مهريه مي دونم.
  • روح اله A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    22 7
    فقط و فقط هم کفو نبودن
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    27 7
    فقط و فقط اشتغال و تورم
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    39 2
    آدمها در مقابل هم همدیگر را نمی بینند بلکه توقعات از پیش ساخته شده اجتماعی رو تو وجود هم جستجو میکنند....که اونها هم لاجرم مثبت نیستند
  • متان IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    15 34
    به نظر من مشکلات اقتصادی ربطی به این قضه نداره آدم باشن میتونن به راحتی باهم زندگی کنن.مشکل اینه که یا از طریق رابطه جنسی مشکل پیدا میکنند ویا
  • پریسا A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    69 11
    خیانت زن به مرد و خیانت مرد به زن.حدود 90 درصد طلاق هایی که دیدم به این دلیل بوده که هرچند آمار خیانت زن ها متاسفانه رو به رشد هست اما آقایان همچنان رکورددار خیانت هستند.
    • قاسم US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      35 4
      اونوقت مردها با خودشون دوست میشن؟ گناه اون زنی که به همنوعش خیانت میکنه هم اندازه اون مرده نیست؟
  • نیما IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    51 8
    همه نظرات کاملا درسته وقابل تامل ولی یه موضوعی که من دیدم توی دادگاهها روش رسیدگی به پرونده هاست انگار یه عده جمع شدن تو دادگاه ها که کار طلاق به سرعت انجام بشه یعنی با سرعت تمام انگار مسابق هستش ولی بنظر من ابتدا باید زوج به مشاوره مراجعه کنن اونهم مجانی و اجباری چند جلسه با نظر قاضی ومشاور شاید بشه آمار طلاق بیاد پایین باید به خانوادهها کمک کرد برای ادامه نه برای طلاق .
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    37 1
    اگر وضعیت مالی هم درست بشه که نمیشه باز فرهنگ و سنت جلوی انتخاب درست رو گرفته ، من که سی سالمه هنوز هیچ دوست دختری ندارم و نمیتونم داشته باشم خدا کنه یه روانشناس کامنتمو نبینه چون دیگه خودم هم قبول کردم حرف زدن با یه دختر کار خوبی نیست تازه اگر با یکیش دو قدم راه برم که یکی از هم محله ها ببینن باید از منطقه کوچ کنیم ، معلومه که من با هر دختری ازدواج کنم چند سال طول میکشه تا به همدیگه عادت کنیم و بتونیم با هم کنار بیاییم که بیشتر مواقع کار به طلاق میکشه تازه اگر همه چیز خوب پیش بره هیچ برنامه ای برای روش تربیتی فرزندان نسل بعد بلد نیستم نمیخاد یادآوری کنین : ایمان تقوا و عمل صالح هم کمکی نمیکنهبا این جملات آخرش بچه میشه همینایی که دارن رکورد طلاق رو میشکنن
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      10 6
      دوست من این موردی که گفتی قابل حل است. من و همسرم هم مثل شما در فرهنگی شبیه زندگی می کنیم. ما حدود 6 ماهی با هماهنگی خانواده ها هفته ای دو سه بار با هم توی جاهای مناسبی مثل حافظیه، باغ ارم و ... با هم صحبت می کردیم. تو این مدت چند بار هم ما خونه ی اونا رفتیم چند بار هم اونا اومدن. به طور غیر مستقیم با اقوام و دوستان هم آشنا می شدیم. توی این مدت شش ماه محرم هم نبودیم. از لحاظ شرعی هم سوال کردیم که گفتند اگر حرف های عاشقانه و غیر متعارف انجام نشه هیچ اشکالی نداره بعد از این شش ماه به این نتیجه رسیدیم که مشکل اساسی با هم نداریم. البته خانواده ها از هم کمی شناخت قبلی داشتن و اگر این شناخت نبود این مدت شاید می تونست بیشتر هم بشود. امروز بعد از سه سال از "نحوه انتخابم" کاملا راضیم
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    23 1
    مهمترین دلایل مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستش به لحاظ اقتصادی شرایط سخت و عجیبی رو داریم سپری میکنیم ... برای خانواده سالم علاوه بر کسب درآمد تفریح استراحت آرامش سفر جزء ارکان اصلی محسوب میشه که متاسفانه شرایط اقتصادی عرصه رو تنگ و تنگ تر کرده و در نتیجه زیر ساخت بسیار خراب فرهنگی هم بهش اضافه میشه و نتیجه چیزی نیست جز عدم سازش و در نتیجه جدایی...
  • lمحسن A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    7 26
    اینجانب ضمن تایید اکثر نظر کاربران این اعتقاد را که اولا دختران و پسران عزیز قبل از ازدواج با هم دوست نباشند زیرا در زمان بعد ارمراسم ازدواج یکی یکی دروغهای قبل از ازدواج طرفین اشکار میشود واختلاف از همین زمان شروع میشود اگر جوانها اختیار این کار بزرگ را به دست بزرگتر ها بدهند و چون بزرگتر ها به دلیل نداشتن انگیزه عشقی و شهوتی هم چنین احساس خطر جدایی در اینده هر دو با صداقت با هم صحبت میکنند و تقرببا همه مسایل شفاف خواهد شد
  • سمیرا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    19 39
    بی توجهی آقایان به خانم ها.اینکه فک میکنن اونا خودشون از پس مشکلات خودشون برمیان.بی محبتی.روزی هزار بار کوبیدن بدی های طرف مقابل تو سرش.هرکار خوبی هم براش کنی دوباره بکوبه تو سرت که تو فک میکنی زن خوب اینجوریه؟شبا گفتن دوست دارم.فردا هزار بار گفتن ازت بدم میاد و تو از کجا افتادی تو زندگی من.تینکه مردها دلیل فقر و بدبختی هاشونو خانم ها میدونن.
  • بی نام US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    37 9
    یک دلیلش آگاهی زنهاست و دیگه با شعار بسوز و بساز تن به هر خفتی نمیدن برای کم کردن آمار طلاق باید از ازئداج های نا مناسب جلوگیری بشه ازدواج های اجباری، ازدواج با معتادین و ..
  • كاكو A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    22 9
    درصد بيشتر طلاق ها اقتصاد است بعد ازآ ن بي بند باري در جامعه
  • دوست IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    16 20
    و اما ادامه من اشتباه کردم و میخوام جدا بشم من علت اصلیه جداییمونو ناپایداری زندگی توقع بالای خانم ها عدم تمکین از حرف شوهر کمبد منابع و مشاغل مناسب برای مردها و حرفهای خاله زنک خانمها میدونم روح من خسته شد از بس شنیدم مامانت خواهرت داداشت فلان کردن بهمان کردن خسته شدم..من به همه توصیه میکنم حتما با کسی که فامیل نزدیک هم شان هم طبقه شماست ازدواج کنید قبل از ازدواج حتما همسرتونو به چالش بکشید و عکس العملشو ببنید حتما بهش اخلاقهای بدتونو بگید و خواسته هاتونو شفاف بگید خانم ها زیاد نق میزنن و مردها باید تحمل کنند این قانون زندگیه..و در اخر هیچوقت با کسی که خانوادتون باهاش مخالفن ازدواج نکنید ضربه میخورید .راستی تا میتونیددددد در مقابل ازدواج صبور باشین.یا حق
  • آرنگ IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    8 9
    با سلام خدمت دوستان . به نظر من با پائین آوردن سطح توقع میشه خیلی از مشکلات رو حل کرد . البته اشتغال و درآمد کافی هم مشکل بزرگیه . اگر آقایون و خانمها کمی به سنتهای گذشته برگردند و انتظارات خودشونو از همسرشون در سطح معقولی نگه دارند مطمئنا زندگی هر چند سطح پائین ادامه پیدا میکنه .
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    11 1
    مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    17 2
    عدم آمادگی و کفایت دختران و پسران امروزی برای زندگی,,, در نقش مرد بودن و زن بودن برای یک زندگی با همه واقعیتهای سخت و راحت تلخ وشیرین برای جوانان فعلی مشکله چون یاد نگرفتند, و فقط به بلوغ جنسی رسیدن
  • نرگس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    24 1
    به نظر من نداشتن بلوغ فکری آدم ها در زندگی مشترک باعث این موضوع می شه. گاهی باید گذشت کرد متقابلا، گاهی باید آدم ها خودشون را با هم وفق بدن، به جاش باید سکوت کنند و به جاش هم فریاد بزنن و اگر یاد بگیرند به جسم و روح همدیگه احترام بزارند مشکلات بسیار کمتر میشه.
  • توحید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    53 3
    یکی از دلایل عمده "عدم آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای انتخاب همسر به جوانان است". در مدارس به بچه های دبیرستانی گفته می شود که شما غیر از درس خواندن هیچ کار دیگری نباید داشته باشید. این جوان کی باید مهارتهای زندگی و انتخاب همسر را فرا بگیرد؟
  • ت A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    34 45
    مهریه یک عامله وسوسه کننده برای طلاقه.
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    33 1
    دلایل زیاده، مشکلات اقتصادی، عدم وفاداری، هم سطح نبودن و .... ما ایرانیها زندگی کردن بلد نیستیم، به خاطر عدم آموزش، فرهنگ غلط یا هر چیز دیگه ای....نه تنها با همسر بلکه رابطه مون با دوست، فامیل، خانواده و ... غلطه.
  • مجید A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    24 7
    وقتی اختلاف طبقاتی بصورت لجام گسیخته در جامعه افزایش می یابد و عده که فرهنگ ثروت زیاد را ندارند عیاشی و تنوع طلبی و دزدی و خیانت را به همراه دارد و مشاهده این گروه اندک توسط خیل عظیم جمعیت باعث میشود خیلی ها از انها تقلید کنند و به طبع آن سطح انتظارات جوانها از زوجشان بالا میرود. برای مثال وقتی یک آقای ثروتمند مسن میاد یه دختر 20 ساله رو برای سه سال عقد میکنه و در این مدت هر چه بخاد بپاش میریزه بعد مهریه اش رو میده بعدش این 25 ساله دیگه زن زندگی نمیشه و جووانتر ها هم دنبال یه همچین شوهری هستند و این ادامه دارد...
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    12 1
    آدم بد بخت مشکلات اقتصادی اعتیادمتوسطها کمی اقتصادی وعدم تفاهم واعتیادپولدار هم که خوشی زده زیر دلش عدم تفاهم وباز هم اعتیاد البته در تمامی گروهها بزرگترین مشکل مشکل جنسی زوجین در همه زمینه های جنسی ودر بعضی موارد خیانت
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    31 1
    مشکلات مالی ، نداشتن امنیت شغلی با وجود خرابی بازار کار امکان تعدیل نیرو زیاد میباشد . ، تورم شدید در کشور باعث میشه هیچ امیدی به آینده نداشته باشی ، نبود فرهنگ ازدواج
  • امیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    43 51
    استقلال مالی خانم ها و پیشی گرفتن درامدشان نسبت به آقایان
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      32 28
      چون مردها مسئولیت پذیر نیستند و تنبل
    • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      25 11
      آقایونی که همه مشکل را در شاغل بودن زنان می دونن منظورشون اینه که زن اگر از نظر اقتصادی وابسته به مرد باشه مجبوره تن به هر نوع زندگی بده براتون متاسفم
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    90 66
    بی ایمانی به خدای متعال.
  • آیدین IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    دلیل طلاق تو ایران همش مسائل مالی نیست.لطفا خودتونو گول نزنید. دلیل اکثر طلاقها تو ایران افت اخلاق هستش.افت فرهنگ خانواده ها.
  • مهدی DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    28 15
    عشق های الکی و سادگی دختران ایرانی ک خودشون را دست مرداى هوسران میکنن
    • نقی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      0 0
      بدون اجازه پدر؟ من تا حالا ندیده بودم.
  • الیاس A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    17 7
    من میگم وقتی یه نفر چشمش را روی همه می بنده و با یکی ازدواج می کنه ... دوس داره اون همه کسش باشه ... اگه این تفکر وجود داشته باشه طلاق نخواهد بود
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    19 53
    مردها بی مسئولیت هستند.اگر یک زن کار میکنه دلیل نمیشه که مردها تو خرج و مخارج خونه کوتاهی کنن. من میرم سرکار اما هرچی برای خونه بخرم انگار وظیفه من هست
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    26 34
    چون مردها تنبل شدند و زنها مجبورن تمام مسئولیت رو به دوش بکشن
  • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    38 3
    مشکل کشور ما فقط اینکه که اقایون هی هسته ای هسته ای می کنن...کشور رو تحریم ورداشته..همه دنبال حرص و طمع هستن و در نتیجه بیکاری، بدبختی ، تبعیض طبقاتی و .... خانواده هارو برداشته وقتی شما امید به آینده نداشته باشی پس چی دیگه
  • حسين A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    17 1
    پايين بودن سطح دانش و فرهنگ عمومي جامعه، اقتصاد ضعيف و بي ثبات كشور، كمرنگ شدن ملاك هاي انساني جامعه
  • محمود IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    18 11
    عدم قناعت خانم ها بیکاری اعتیاد
  • مصصصصصطفی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    4 3
    به نظرم بیان همون جوری که تست عدم اعتیاد واجب یه دوره مشاوره هم برای دختر و پسر اجباری کنن .الان خیلیا نمیرن مشاوره.مشاوره رو اگه واجب نمی کنن لااقل مستحبش کنن یعنی یه کاری کنن که تشویق بشن برن.موقع عقد تاییدیه مشاور هم باشه. علت عدم شناخت کافیه و البته خام و کم تجربه بودن جووناس به نظرم
  • حساس خواه A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    35 18
    فقط بگم پول ماشین مدل بالا خونه وبعد هم خا نمهای گرامی سفر به دبی و ترکیه ...الان اقایان لایک سبز بزنند و خانمها قرمز.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      10 9
      دمت گرم داداش. خانومای عزیز من جای شما جواب این برادر دسته گل رو میدم: شما مردا چی همتون ما رو برای میخواین. ولی خوب اگه پول داشتی برادر عزیز، دیگه برای اونم بخوای اشکالی نداره. چون عشق با پول ساخته میشه
  • رضا A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    31 0
    کدوم بخش مملکت درست کار می کنه که ساختار خانواده درست باشه... یه زمانی ساختار خانواده، جبران کم کاریهای دولت رو می کردند؛ اما این ساختار هم کاملا مستهلک و بی معنا شده است... لطفا از جوانان که در سن ازدواج هستند یه نظر سنجی بکنید که به چه امیدی روز رو به شب می رسونند...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    23 2
    مردم کم تر تعقل مىکنن تو اين دوره زمونه.. پول وزيبايى و مبايل بازىشده همه فکر و دغدغه مون
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 3
    شاید یککی از دلایلش این باشه،که به سبک قدیم ازدواج میکنیم و با افکار وتوقعات مدرن زندگی، دیدگاهمون نسبت به ازدواج باید عوض بشه،متاسفانه در ایران به خاطر محدودیتهای جنسی،علت اول ازدواج،رفع نیازهای جنسیه،وبعد از ازدواج و فروکش کردن این نیاز،اختلاف نظرها و توقعات بروز میکنه و تازه طرفین متوجه میشن که چه انتظارات دیگه ای باید از طرف مقابلشون داشته باشن که قبلا به این چیزها توجه نکردن
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 2
    نبود در آمد مناسب مردها و مشکلات اقتصادی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    4 1
    مردم آرمان‌گرا شده‌اند و دنبال جهانی هستند که فیلم‌های خانوادگی خودمان و ماهواره‌ها پیش چشم‌شان می‌گذارند. آن‌ها نقد زندگی معمول آدم ایرانی را به نسیه زندگی مدینه‌ی فاضله می‌فروشند. به دیگر معنی،‌ ما گیج شده‌ایم؛ و تفاوت خیال و واقعیت را متوجه نمی‌شویم این روزها. مسئولین فرهنگی کشور هم که طبق معمول تمام این سال‌ها مشغول مچ‌گیری از رقیبان سیاسی‌شان هستند. تلویزیون یکی از معظلات ما است در این زمینه. آن‌ها تمام زور خود را گذاشته‌اند سر سیاست و از زندگی غفلت شگفتی دارند. و این ماجار شگفت است
  • اسمان A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 1
    دلیلش اینه که انتخابها درست صورت نمیگیره و متاسفانه همه ظاهربین شدن،آقا پسرها که فقط دنبال یه صورت زیبان و دخترخانمها هم دنبال پول ،پس اصول زندگی کجاست که زندگی بر اساسشون بنا بشه.یه عالم دختر خوب میبینم که مجرد موندن و یه عالمه پسر خوب که هرجا میرن رد میشن ،کاش یه کم فکر میکردیم بابا نه پول موندنیه نه ظاهر
  • پويا US ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    10 8
    بخاطر مهريه
  • امیر IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    10 7
    مشکل دیر ازدواج کردنه که باعث میشه هر دو طرف وقتی سنشون بالا میره برن زیره فشار و یه تصمیم هول هولکی بگیرن و پشیمون بشن من 23 سالمه تا مدتی پیش علاقه داشتم ازدواج کنم ولی انقدر این کار مشکل شده و پر هزینه که کلا از فکرش در اومدم و هیچ برنامه ای هم ندارم و وقتی کامنتها رو میخوندم باعث شد ترسم بیشتر بشه اونم منی که سربازی جلوشه و الان هم هیچ جا نمیتونه کار کنه حالا خوده من بالاخره یه روزی باید ازدواج بکنم . وقتی که تو یکی از مهمترین دوران زندگیم تنها بودم و هیچ فشاری روم نبوده و هیچ مسئولیتی نداشتم و لازم نبوده به کسی جواب بدم وقتی وارد زندگی میشم قطعا کم میارم باید توقعات بیاد پایین و بازار کار درست شه تا بشه زود ازدواج کرد
    • زخم خورده IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
      1 0
      منم که هم سن شما بودم یه همچین فکری می کردم که در آینده اوضاع اقتصادی و کاری و مالی و توقعات درست میشه و میشه یه کاری کرد.الان که 31 سالم شده میبینم اونایی که تو سن و سال پایین مثل سن شما دست به این کار زدن خیلی موفق تر و راحت تر این کار رو انجام دادن.البته اگه انتخاب مناسبی داشته باشی.
  • soheil IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 2
    مشکلات اقتصادی و تربیت ناصحیح خانواده ها
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 11
    اولیت دهی به کار و تحصیل توسط خانمها و بی توجهی به همسر و فرزندان که باعث می شه مردا بگن خودشون تنهایی از پس همه چی بر میان. میمونه مسائل جنسی که اونم از بازار آزاد تهیه میشهو بالعکس
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 2
    بین اقشار مختلف جامعه فرق میکنه. برای تحصیل کرده دلیل اولل مشکلات جنسیه که این مشکلات کل رابطه رو تحت تاثیر قرار میده.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    10 1
    پایین بودن سطح تحمل و مقایسه کردن زندگی خود با زندگی دیگران اکثر مشکلات جامعه ما به علت نبودن تربیت درست میباشد که هم خانواده ها و هم مسئولین مسبب اصلی هستند
  • م IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    4 1
    مسايل ومشكلات ازدواج بيشتر ناشي از 1عدم آگاهي نسبت به مسوليت ها 2نبود گذشت در زندگي 3مشكلات اقتصادي 4 تفاوتهاي فرهنگي 5توقعات بالا است و يكي از داههاي برطرف شدن آن جدي گرفتن مشاوره و آموزش مهارت هاي زندگي براي زوجين است
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 3
    ریشه همه مسایل مشکلات اقتصادی است ودر رأس آن بیکاری
  • حمید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    7 1
    مشکلات اقتصادی. ازدواج اونم فقط به خاطر رابطه جنسی که بعد به مدت میفهمه انتخاب فقط به خاطر این اشتباست. چشم هم چشمی خانواده ها. عدم فرهنگ صحیح از همه مهمتر خانواده ها خودم اکثر جاها رفتم دخترا همه چیز میخاستن خیلی جالب بود اخرین باری که خواستگاری رفتم دختره میگفت من شرایطشو قبول دارم پدر و مادر قبول نداشتن میگفتن اینقدر مهریه غلان جا عروسی اینقدر طلا ... در صورتی که خود پدرش کارمند بود مثل خودم
  • سعید A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 3
    بیکاری و مشکلات اقتصادی اصلیترین عامله اما یک عامل مهم تقابل فرهنگیست قشر زیادی از جامعه اعتقادات سنتی، دینی و مذهبی دارند ولی در عمل بهش پایبند نیستند، طرف از 18 تا 30 سالگی با ده نفر از جنس مخالف میگرده تازه تو 30 سالگی به مرحله ای میرسه که احساس می کنه میتونه ازدواج کنه و توقع داره که طرف مقابلش این 12 سال رو پاک بوده باشه درحالی که نمیتونه گذشته ی خودش رو پاک کنه و خاطرات و عواقب این 12 سال بلای جان زندگیشون میشه
  • نوید IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    5 1
    به دلیل عدم آموزش قبل ازدواج و عدم شناخت فردی دختر و پسر و ندانستن معیار های واقعی و صحیح برای ازدواج
  • ali A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 2
    گیر کردن بین سنت و مدرنیته ....مشکلات اقتصادی
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    4 1
    احتلافات فرهنگی وازدواجهای احساسی واجباری
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 1
    نا امیدی به زندگی و افسردگی . میگیم با ازدواج درست میشه ولی باید قبل از ازدواج خودمونو درمان کنیم
  • امید A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    7 2
    با سلام بنده چندین سال است درگیر این مسئله هستم با لجبازی و یکدنگی کردن به یکدیگر و وارد شدن شخص سومی بنام وکیل که متاسفانه بعضی از آنها فقط به فکر مسائل مادی هستند اوضاع رو خرابتر میکنن. و متاسفانه بعضی از خانمها به طمع گرفتن مهریه سنگین و گرفتن طلاق جوانی خود را در پله های دادگاه از بین میبرند. و در پایان نصیحت برادرانه به همه دختر و پسرهایی که در بدو اختلاف و پرونده دادگاه هستند با تفاهم و توافق خودتان تصمیم بگیرید و گرنه در سیر دادگاه جزء عمر و جوانی و پول و آبروریزی چیزی در برنخواهد داشت.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    32 0
    عاقبت ازدواج زوری و ازدواج برای میل جنسی
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 6
    کلاغ میخواست راه رفتن کبکو یاد بگیره راه رفتن خودشم یادش رفت
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 2
    فقر، بیکاری، اعتیاد، ازدواج اجباری و تحمیلی
  • لامعی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 6
    عدم تحمل سختی ها
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 2
    اختلافهاي فرهنگي.نداشتن مهارتهاي جنسيعدم احترام گذاشتن به عقايد يكديگر مشكلات مالي و اعتيادو جديدا پيدا شدن شبكه هاي اجتماعي كه هنوز فرهنگش در جامعه ما ايجاد نشده كه باعث ايجاد افكار منفي نزد طرفين ميشه
  • علي A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    5 7
    تنوع طلبي جنسي پس از دريافت مهريه ونفقه ودوري از خانواده متعصب ضمن داشتن خودرو وخانه مسكوني
  • امین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    19 1
    مهریه و حق طلاق هردو باید حذف شود تا نه مردی از ترس مهریه در زندگی مشترک کوتاه آمده و از طرفی به دلیل عدم مهر و محبت برود سمت دیگران یا نتواند کنار بیاید و زندان شود و نه اینکه خانمی به علت حق طلاق مردان یا بسازد و بسوزد یا اینکه از اهرم مهریه استفاده کند ولی همیشه در همسری مردی که نمی خواهد بماند و نتواند دیگر ازدواج کند
  • علي IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    17 36
    عاقل شدن آقايون بعد از ازدواج ميفهمند كه ازدواج به سبك عرف جامعه ما 1 سرابه ازدواج تو دين اسلام بدون محدوديته نه مثل حالا كه آقايون محدود ميشوند خانمها تو دين اسلام بايد مطيع محز همسرانشون باشند اسلام 4 همسر و مجاز دونسته با تأمين نيازهاي روزمره و ثيقه رو حلال ميدونه درصورتي كه الان آقايون هيچكدام از اين شرايط برخوردار نيستند و خانم ها توقعاتشون سر به فلك ميزنه آقايوني هم كه ابراز خشنودي ميكنند ادا در ميارند
    • بی نام PL ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      6 0
      همین هوسرانی های امثال شما علت بیشتر طلاق هاست
  • آیدین IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    25 1
    کافی است قیمت اجاره یه خانه 60 متری بپرسید تا به جواب سوالتان برسید.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    29 0
    اینکه خیلی از ازدواج ها برای حل نیاز جنسی صورت می گیرد در صورتی که ازدواج برای رفع نیاز جنسی نیست و پس از ازدواج تازه آن نیاز جنسی که ازدواج برای آن صورت گرفته است باعث بروز مشکلات ونهایتا طلاق می شود.اصل ازدواج برای تشکیل خانواده است وبرای برطرف کردن نیازهای جنسی قبل از ازدواج باید راههای دیگری وجودداشته باشد.
  • امیر A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    11 1
    بی پولی
  • شاهین A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    13 3
    یه جورایی تمام مشکلات بر میگرده به دو چیز:عدم تربیت درست روانی مشکلات اقتصادی
  • علی A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 9
    به نظر من دوری از سنت های قدیمی در انتخاب و مراسم ازدواج و رها کردن نسل جوان در کوچه و خیابان ها و این که همه می خواهند در کوتاهترین زمان و بدون زحمت به همه چیز برسند از مشکلات عدیده است . ما باید به فرهنگ اصیل خودمان برگردیم و نقش بزرگ تر ها در انتخاب همسر و .... همانند سابق پررنگ تر شود . البته بی عدالتی های اجتماعی و شکاف نا بحق طبقاتی که حاصل سیاست های غلط است در این گسست و معضل بزرگ بسیار تاثیر گذار بوده است .
  • علي A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    18 1
    با سلام من خودم چند روز پيش از همسرم جدا شدم به نظر من در هرجدايي هردوطرف مقصر هستند و حتما اگر بررسي دقيق و بي طرفانه اي داشته باشند ميتوان گفت كه پايان زندگي دو نفر دقيقا بدست خودشون رقم زده ميشه ولي كيه كه قبول كنه چه زن و چه مرد اونيكيرو مقصر ميدونن
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      4 0
      آفرین به شما، از این شکست درس بزرگی گرفتید. شما با این طرز فکر مطمئنا آینده ای بسیار روشن خواهید داشت.
  • حامد A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 8
    منشا اصلی وضعیت اقتصادی مردم در رفاه و آسایش نیستن دوم وضعیت جامعه سوم غرب گرایی چهارم سریال ها ماهواره و خیانت
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    8 10
    1ازبین رفتن جایگاه زن وشوهر در خانواده ویا به عبارتی شاغل بودن زوجین 2سطح توقع مادی سیری ناپذیر و روبه رشد طرفین 3ورود فرهنگ غیر و تغییر شدید فرهنگی خانواده 4پایین رفتن سطح ایمان طرفین به خدا ....... در فرهنگ اسیایی دید ماورالطبیعه انسان زندگی در نهایت متصل به اوست ولی در فرهنگ جدید ، کار زیاد ، مصرف، تنوع طلبی ،عیش و لوندی ، وظاهرپرستی وغیره تیشه به ریشه همه چیز را زده خصوصا" خانواده
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 0
    اول عدم شناخت کافی دخترها و پسرها از یکدیگر و اون هم دلیلش وجود دیوار جدایی بین دخترها و پسرهاست هر چه این دیوار جدایی فطور تر شود آمار طلاق بالاتر می رود دوم حس فرد گرایی که این هم مولد مدرنیته و کم اهمیت دادن به فضای خانواده و ایجاد مهر و محبت است سوم دخالت اطرافیان چهارم مسائل اقتصادی
  • فرنوش A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 4
    اولش فقرو نداری بعد تربیت خانواده به خصوص مادر
  • طیبه IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 3
    تربیت نامناسب خانواده ها
  • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 10
    صیغه
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    11 2
    هدف از ازدواج چیه ؟ چرا وقتی میخوایم موبایل بخریم یه ماه تمام گوشیای تو بازار رو سرچ میکنیم جیبمونو نگاه میکنیم بعد میخریم . یقینا تاثیرگذارترین تصمیم که کل زندگی رو تحت شعاع قرار میده ازدواجه. اولین سوال اگه فکر ازدواج به سرتون زد رو فراموش نکنید چرا باید ازدواج کنم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    18 1
    فقط به یک دلیل ما جوانهایی پرورش دادیم که مسوولیت پذیر نیستند. این نه تنها در مساله ازدواج دیده میشود حتی در محیط کار هم میبینیم که به شدت از مسوولیت فراری هستند پست و مقام را دوست دارند ولی مسوولیت آنرا نمیپذیرند. ب قول پرویز پرستویی وقتی سعید راد از او پرسید اینجا مقام مسوول کیه گفت مقام نداره ولی مسوول منم ما در شرایطی زندگی میکنیم که مقام داره ولی مسوول نداره. دولتها باید بپذیرند یک خانواده مشکل دار نمیتواند یک فرزند قابل قبول به جامعه تحویل دهد در ساختار سنتی ما بخش عمده پرورش فرزندان به عهده خانواده بود پدر پدر بزرگ مادر و مادر بزرگ عمه دایی خاله عمو همه در پرورش فرزندان سهم داشتند ولی حالا این ساختار شکسته و باید یک جایگزین قوی مثل آموزش و پرورش جای آنرا بگیرد مساله پرورش فراموش شده
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    7 8
    عامل طلاق موبایل تشدید دخالت خانواده ها ماهواره تاثیر پذیری جوان ها و عدم جنبه است. وقتی توی این شبكه ها راحت مسئله طلاق ترویج میشه و جوانها تاثیر پذیری از این شبكه ها دارن امار طلاق بالاتر هم میره.
  • دوست IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    9 4
    نظر منو که تائید نکردی ولی اینو بدون که اینکارا خوب نیست شاید اینجا تنها جاییه که یه مرد مثه من میتونه درداشو بگه کاش منم زن بودم تا بتونم به همه بگم چقدر درد دارم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    13 2
    با سلام و خسته نباشید در جامعه ای که دخترها و پسرها از کودکی و از دوران مدرسه از هم جدا هستند و شناختی نسبت به رفتارهای یکدیگر ندارند در سن 18 سالگی به هم گرایش پیدا می کنند و فکر می کنند حالا اگر مثلا با یک جنس مخالف آشنایی نداشته باشند چه اتفاقی خواهد افتاد حال اینکه آموزش خانواده در خانواده حرف اول را می زند که چگونه با این موضوع کنار بیایند شروع به پرخاشگری کنند و یا اینکه آزادانه فرزندان را رها کنند. به نظر بنده باید تعادل رعایت شود و خانواده ها با آرامش و آموزش صحیح فرزندان نسبت به انتخاب همسر آنها تاثیر گذاری داشته باشند فقر یکی از معضلات و مشکلات است . سازمان صدا و سیما باید از روانشناسان قوی در این رابطه استفاده کند تا به زوجهای جوان آموزش داده شود .
  • يك زن در حال طلاق US ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    22 5
    فرهنگ خانواده ها اصالت خودش را از دست داده. من زنى هستم كه در تحصيل موفق بودم و از زيبايى هم بهره دارم. داراى خانواده كم توقع و قرهنگى هستم. با توقع پايين همسرم را كه طى ١٠ سال حداقل سه بار از من خواستگارى كرده بود را انتخاب كردم. مراسم را با صرفه جويى تمام بر گزار كرديم. خودم اكثر خرج و اداره ان را به عهده گرفتم. در زندگى تمام تلاشم را كردم كه ريالى از مال همسرم حيف و ميل نشود. خيلى از خاصه هاى خودم را از خودم خرج كردم. زندگى مالى را جورى تدبير كردم كه همسرم كه در خانواده اى تدبيرى بزرگ شده بود را از شر قرضهاى فراوانش خلاص كردم جورى كه توانستيم پس اندازى جور كنيم و به فكر خريد خانه افتاديم. بچه اى به دنيا امد و همسرم كه حالا خيلى از فشارها از دوشش برداشته شده بود به فكر اين افتاد كه مرا در
    • مجتبي IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      8 0
      با اوصافي شما گفتيد اگر به همين صورت بوده باشه، طلاق براي شما هيچ وقت يك رويداد سرزنش برانگيز نيست. آدم هاي هم تا حدودي تفاوت انواع طلاق را مي فهمند. سختي هايي كه از اين به بعد به شما وارد مي شود اما غيرقابل اجتناب است. به اين اميد اين صبوري به شخصيت خود شما بيش از پيش والايي ببخشد انشاالله
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      0 0
      من هم شرایط شمارا دارم همسرم حتی یک ریال برای زندگیمون خرج نکرده حالا انتظارات بیشتری هم دارد
  • مهتاب A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    19 8
    پرتوقع بودن هر دو طرف ندانستن اینکه چرا و به چه هدفی ازدواج کرده اند مشکلات مالی استقلال مالی زنان جوان چون فکر می کنند چون دستشون تو جیبشونه به راحتی از پس زندگیشون برمیان آرمانی فکر کردن تو رویا بودن قانع نبودن گذشت و فداکاری نداشتند ظاهرا ً جشن طلاق مد شده و یه جورای برای برگزاری این جشن مسخره هم چشم هم چشمی وجود داره و عدم تحقیق و شناخت درست قبل از ازدواج و بی اعتنایی به حرفهای بزرگترهادر این مورد .
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    15 3
    عدم آموزشهای کافی در خصوص مسایل پیرامون ازدواج در سنین قبل از ازدواج وعدم تربیت صحیح فرزند توسط پدر و مادر و مهمترین عامل جداییها نداشتن ایمان قوی طرفین وداشتن اختلافات اعتقادی وفرهنگی واز همه مهمتر دخالت ودلسوزیهای بیجای پدر ومادر
  • مریم IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    18 2
    چون خانواده قداست و حرمت خودشو از دست داده. یه دختر و پسر وقتی به مشکل حتی کوچیک می خورن به راحتی از هم جدا میشن. اصلا تشکیل خانواده برای جوانهای امروز کاملا تفریحی و تجملی شده.
  • زنى در حال طلاق ٢ US ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    44 10
    همسرم با ندانم كارى اش خود را در مقابل خانواده من ديد و مرا هم در مقبل خانواده خود قرار داد. اين هم به خاطر اين بود كه پدرش به عنوان الگوى همسرم با مادر زنش بد بود. پسرش هم با الگو بردارى دقيق از پدرش با مادر من كه زن فرهنگى است سر به ناسازگارى گذاشت. همچنين همان رفتارى كه پدرش با مادرش مى كرد را مى خواست نعل به نعل با من بكند. از روابط جنسى گرفته تا تحقير و طرز لباس پوشيدن. با وجود صبر من و تلاش من براى حفظ زندگى با ورود خانواده هميشه در صحنه اش زندگيمان با داشتن كودك يك ساله به طلاق كشيده شد. همسرم بعد از جدايى هيچ گونه اختيارى از خودش نشان نداد. و پشت خانواده پر جمعيتش قايم شد. حالا به نظر شما چه چيزى به غير از تربيت غلط فرزند و نداشتن فرهنگ حفظ زندگى مقصر است؟
  • محمود GB ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 2
    نبودن اراده جهت سامان دادن به وضعیت اسف بار فرهنگی . اختلاف سطح طبقاتی بین افراد محدود خیلی غنی و اکثریت فقیر. خالی بودن منابع قانونی در برطرف نمودن خواسته های جامعه مدرن. بهره برداری سیاسی از فرهنگ های خاص. اجبار به جایی تشویق در استفاده از فرهنگ های مناسب .
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    13 6
    مردها لیاقت زن نگه داشتنو ندارن. خوب مثل من مجرد بمونین اگه نمی تونین حرفتونو به کرسی بنشونین
  • فرزاد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 1
    مشکلات اقتصادیاعتیاد عدم تربیت مناسب و اماده سازی جوانان برای یک زندگی اجتماعی و مسولیت پذیری
  • مهدی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    6 6
    به نظر من فقط داره به خانوما ظلم میشه من که خیلی دلم براشون میسوزه طفلکی ها
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 1
    علت طلاق فراوان است بزرگترین مشکل عدم وجود اموزش کافی اگر از یک جوان بپرسید ازدواج را تعریف کن نمی دونه ، نمیدونه که ازدواج مثل یک گیاه نیاز به مراقبت داره، رفتار با خود همسر و خانواده همسر چه عاطفی جنسی اجتماعی عقیدتی همه باید از قبل اموزش داده بشه،نمیدونه یک جوان فکر میکنه بریم زیر یک سقف پول هم بشه حله که این اشتباهه بنابراین نتیجه می شود هر ساعت 18 طلاق ، هنوز این کمه 5 ساله دیگه با این وضع ازدواجی نیست که طلاق صورت بگیرد جالب اینجا است که ما در همه چیز اموزش نمیدیم ولی امتحان میگیریم انتظار داریم طرف نمره قبولی بگیره
  • نوتلا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    8 8
    من بعنوان کسی که با چهل سال سن دو سال قبل طلاق گرفتم دلیلش رو عدم قدرت تجزیه و تحلیل مناسب اکثر خانم ها میدونم..تقصیر خودشون نیست...تو یه چیزایی قوی هستن تو یه چیزایی ضعیف..
  • احساس IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    5 2
    مشکل از اونجاست که خانما فکر میکنن آقایون احساس ندارن و بی احساسن..... ولی ما آقایون احساس داریم.... احساس تشنگی احساس گرسنگی احساس خستگی احساس خارش پوست زیر کش جوراب و ..... همچین آدمای با احساسی هستیم ما..چی فکر کردید
  • فرنوش A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    19 0
    به جرات میتونم بگم هشتاد درصد پدر مادرهای ما با همدیگر مشکل دارند پس چطور میتونن بچه های سالم تحویل اجتماع بدن یعنی خانه از پای بست ویران است
  • فرهاد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    3 1
    50درصد اعتیاد و 50درصد فقر مالی دو عامل موثر طلاق می باشند که اگر علل اعتیاد را هم 70درصد بیکاری جوانان در نظر بگیریم بنابر این باز هم علل عمده اعتیاد فقر میباشد.
  • محمد A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    8 10
    یه کلام ماهواره . قبل منفی دادن به این پیام یکم تحقیق کن تو همین اینترنت ببین از سال 88 که شبکه هایی مثل farsi 1 . gem tv درست شدن امار طلاق تو ایران 2 برابر شده . برید دادگاه ببینید که بیشتر طلاق ها برای خیانته . کسی از بچگی خیانت کار بار نمیاد . پس حتما تحت تاثیر چیزی بوده چیزی دیده . فقر گرفتاری همیشه بوده چه الان چه 20 سال پیش پس همش بخاطر فقر نیست . بخش عمده ایش برای همین شبکه هاست که متاسفانه نمیخوان قبول کنن که اثار مخرب داره . حتما باید سرشون بیاد تا قبول کنن .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    9 1
    فقط و فقط به دلیل عوض شدن ارزشها در جامعه . امروز ارزش یک زن به زیبایی او ارزش یک مرد به ثروتش. من خودم کسایی رو میشناسم که بخاطر زیبایی ازدواج کردن و الان.....
  • بی نام و نشان A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1 1
    جامعه ما دارای دوگانگی فرهنگی شده و به طبع جوانان هم از این موضوع جدا نیستند. ضعف اطلاع رسانی داره توی کشور بیداد میکنه و مهمترین دلیلش همینه. البته مشکلات کار و اشتغال و ... رو هم نباید نادیده گرفت.
  • خضیراوی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    3 2
    تنگ دستی .مشکلات اقتصادی.چشم هم چشمی.شعار های اعتقادی ازدواج کنید خدا دندان داده نان می دهد.عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و پرستاران و...........
  • نیما IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 2
    فقر عدم فرهنگ سازی و نداشتن رابطه خوب زناشویی اقا مسئولین رسییییییییییییدگی نمیکن؟ الکی مثلا من زنمو طلاق دادم خخخ
  • دلسوز،و ناراحت از طلاق IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 2
    میدونی جمعیت ایران چنده برادر،بیش از یک میلیارد گرسنه در جهان ایرانی اند باید اول انها سیر بشن بعد به فکر تو اخه گفتن اول همسایه بعد خود،تا به تو برسن طلاقش دادی، پس خوب به انها برسین اقایان
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    4 10
    موارد زیادی در این امر دخالت دارد که بارها توسط افراد دیگر یاد اوری شده موردی که به نظر من خیلی مهمه و باعث انحراف جامعه در این زمینه شده و حتی یک بدعت در دین محسوب میشه و کسانی که پایه گذارش بودن در قانون گذاری فردا ی قیامت باید در پیشگاه خدا جوابگو باشند و ما ازش غافلیم اینه که متاسفانه مهریه ایی که در دین اسلام به ان اشاره شده عاملی بوده برای استحکام خانواده و اثبات اراده و نیت مرد به زن برای اینکه در امر ازدواج حاضر به یک نوع فداکاری در بدو زندگی می باشد ولیکن بخاطر ایجاد بدعت مهریه تبدیل به یک امر نسیه گشت و چون نسیه بود به صورت شگفت اوری مبالغ آن افزایش یافت و چون زن مهریه رو دریافت نکرده و معمولا مبلغ بالایی هم تعهد شده عاملی برای تحدید مردان شده است .
  • زخم خورده IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    16 4
    مشکل اصلی در اینه که خانم ها می خوان همسرشون رو تغییر بدن.درصورتی که اون آقا وقتی رفته خواستگاری همین مشخصات فعلی رو داشته.ولی متاسفانه خانم ها حالا به هر دلیلی از ترس اینکه اون مورد رو از دست ندن اون آقا با اون مشخصات رو قبول می کنن ولی بعدش شروع میکنن به جنگیدن با اون آقا برای تغییر رفتارهاش و ظواهر و مادیاتش و روحیاتش و ...... انگار که مادر اون آقا هستن و قراره تربیتش کنن اونجور که توی رویاهاشون دوست داشتن. متاسفانه اون روزهای اول اشنایی ملاک اکثر دختر خانم ها انسانیت و شرافت و پاک بودن و سالم بودنه.ولی وقتی خیالشون راحت میشه خواسته های اصلیشون تازه هویدا میشه و اونوقته که متوجه میشی انسانیت و شرافت پشت یه کوه از مادیات و توقعات تجمل گرایانه گم شدن. افسوس...........
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    4 23
    یه نفر از مشکلات جنسی دم نزدهجالبه
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    25 1
    وقتی امار می دهند پنجاه وپنج در صد از طلاقها بخاطر اعتیاد است مگر جز طلاق برای ان نگون بخت راهی هم میماند یک زن یک مرد معتاد همکاره را میخواهد چکار کند حتی اگر ان مرد به گنج قارون وصل باشد
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    4 8
    خیانت زن