ایران نوشت:6 آذرماه جاری نوزاد تازه متولد شده‌ای از بیمارستان امام حسین(ع) بیجار توسط یک زن ربوده شد که بعد از اطلاع رئیس بیمارستان و تماس با مقامات قضایی و انتظامی، نوزاد دختر در همان ساعات اولیه به آغوش خانواده بازگردانده شد.


دادستان بیجار در این زمینه اظهار کرد: موضوع پرونده‌ای که در این خصوص به ما گزارش داده شد این چنین است که ساعت 30‌ :1 دقیقه  شب‌شنبه در تماسی دزدیده شدن یک نوزاد توسط یک زن، اطلاع داده شد.
غلامرضا رستم‌خانی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه بعد از اطلاع از دزدیده شدن نوزاد از طریق دوربین‌های مداربسته بیمارستان امام حسین توسط پلیس، مکان شناسایی و رباینده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: در این پرونده دو متهم وجود دارد.
وی با بیان اینکه بعد از ارجاع پرونده به دادسرا این پرونده را به شعبه اول دادیاری ارجاع دادیم، گفت: اظهارات خانواده نوزاد گرفته شده است و ربایندگان یک مرد و زن هستند.
وی گفت: این زن در بازجویی‌ها و تحقیقات مقدماتی که آغاز شده، اظهار کرده با توجه به اینکه خودش بچه داشته و بچه‌اش از دنیا رفته است بدون برنامه قبلی اقدام به این نوزاد‌ربایی کرده‌است.
رستم‌خانی ادامه داد: این زن انگیزه اولیه خود را به این شکل بیان کرده است که من به شکل ناگهانی و نه به قصد سرقت نوزاد به صورت اتفاقی در اواخر شب به بیمارستان امام حسین مراجعه کرده‌ام و با توجه به عشق و علاقه‌ای که به بچه‌ها دارم به بخش نوزادان رفته و بعد از اینکه پرستار، جویای همراهان و بستگان مادری که وضع حمل کرده بود، شد، خودم را به عنوان همراه معرفی کردم و پرستار نوزاد را که در پتویی پیچیده بودند بدون درخواست هیچ‌گونه مدرک و کارت شناسایی به من تحویل داد. دادستان بیجار در ادامه بیان کرد: پرستاران و پرسنلی که در قسمت‌های مربوطه بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی هستند برای پیشگیری از هرگونه جرم باید احراز هویت کنند. وی به دیگر اظهارات متهم اشاره کرد و بیان داشت: زن جوان در اظهارات خود بیان می‌کند خودرویی که با آن نوزاد را به خانه‌ام انتقال دادم یک آژانس بود که به صورت اتفاقی سوار آن شدم. دادستان ادامه داد: این زن ادعا می‌کند که همسرش از دزدیدن نوزاد بی‌اطلاع بوده و این نوزاد را به جای نوزاد یکی از آشنایان که به وی سپرده‌اند، جا زده است که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
دادستان ادامه داد: این زن را در مرحله مقدماتی بازجویی کرده‌ایم و قرار برای متهمان صادر شده و در صورت نداشتن وثیقه به زندان معرفی می‌شوند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص مجازات دزدیدن نوزاد بیان کرد: بر اساس ماده 631 قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده «هر کس طفلی را که تازه متولد شده است، بدزدد و مخفی کند یا او را به جای طفل دیگری یا متعلق به زن دیگری غیر از مادر طفل قلمداد کند به 6 ماه تا 3 سال حبس محکوم می‌شود.»وی ادامه داد: عنوان اتهامی این زن بر اساس قانون اگر همسر وی در این امر مشارکت داشته باشد، دزدیدن طفل است و عنوان مجرمانه آن آدم‌ربایی نیست. وی بیان کرد: در خصوص همسر این زن نیز اگر از ماجرا بی‌اطلاع بود باید پس از آگاهی یافتن به 110 اطلاع می‌داد اما در هر صورت همدست بودن وی یا مشارکت نداشتن در نوزاد دزدی در دست بررسی و تحقیق است.
دادستان بیجار به سوابق کیفری این زن و همسر وی نیز اشاره کرد و بیان داشت: متهمان این پرونده با توجه به سوابق کیفری محکومیت‌هایی نیز داشته‌اند. رئیس بیمارستان امام حسین بیجار نیز در این رابطه گفت: یک زن در بخش نوزادان خود را به اسم همراه مادر باردار جا زده که پرسنل سریعاً بعد از چند دقیقه از این امر مطلع شده‌اند.
زهرا امان‌اللهی گفت: این اقدام فوراً  به سوپروایزر بیمارستان اطلاع داده شده و نیروی انتظامی، آگاهی و دادستان هم در کوتاه‌ترین زمان اطلاع‌رسانی شدند و سرانجام بسرعت از طریق چک کردن دوربین‌های مداربسته فردی که اقدام به ربودن طفل کرده بود، دستگیر شد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 0
    وحشتناکه