مهر نوشت:

سخنگوی وزارت کشور، از تشکیل جلسه بررسی لایحه فعالیت احزاب در صبح امروز خبر داد و گفت: این لایحه مراحل نهایی‌اش را سپری می‌کند و امیدواریم در جلسه آینده (چهارشنبه ۳۰ مهر) بتوانیم بررسی لایحه احزاب را در وزارت کشور تمام کنیم تا این لایحه توسط وزیر به دولت ارائه شود.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به احضار سفیر پاکستان توسط وزارت امور خارجه گفت: روز گذشته از ناحیه وزارت خارجه تذکرات لازم به سفیر پاکستان داده شد و وی هم قول پیگیری داد. ما کشور پاکستان را کشور دوست و برادر خود می‌دانیم و علاقه نداریم میان دو کشور مجادلات مرزی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: چون سفیر پاکستان قول پیگیری داده بنابراین نمی‌خواهیم از طریق آنتن و رسانه‌ها با دولت پاکستان صحبت کنیم.

سنگوی وزارت کشور، همچنین در مورد «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: وزارت کشور در مورد این طرح بحث‌های کارشناسی مفصل و مبسوطی دارد و وزیر کشوز نیز نظرات کارشناسی وزارت را در ۳ صفحه به رئیس مجلس اعلام کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با نظر مساعد مجلس و هیات رئیسه این طرح به کمیسیون برگردد تا با نظرات کارشناسی، دقت بیشتر و شنیدن نقطه نظرات مختلف بررسی شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک امر شرعی خواند و گفت: هیچ تردیدی در مورد توجه امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و نه تنها به عنوان تکلیف اداری بلکه به عنوان واجب شرعی بر خودمان فرض می‌دانیم که آن را اجرایی کنیم اما در خصوص راهکارهای اجرایی کردن و اثربخش بودن این طرح نظراتی داریم.

قائم مقام وزیر کشور، با اشاره به «لایحه فعالیت احزاب» وزارت کشور گفت: این لایحه در وزارت کشور مراحل نهایی اش را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: امروز نیز جلسه پیش نویس فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا و همچنین نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

امیری با بیان اینکه جلسه بعدی پیش‌نویس فعالیت احزاب روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود گفت: امیدواریم در جلسه آینده بتوانیم بررسی لایحه احزاب را در وزارت کشور تمام کنیم تا این لایحه توسط وزیر به دولت ارائه شود.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های این پیش نویس گفت: من به عنوان یک حقوقدان می‌گویم که پیش‌نویس لایحه احزاب از نقاط قوت بسیار بالای حقوقی و سیاسی برخوردار است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =