رییس جمهوری در نامه ای به محضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.

به گزارش خبر آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن نامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته
با سلام و تحیات وافره،
لازم می‌دانم قدردانی خویش و همه ی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا به پاسِ تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را به محضرتان اعلام دارم.
بی تردید مواجهه ی هوشمندانه با پدیدارهای فرهنگی در گرو تبیین فلسفه فرهنگی انقلاب اسلامی و کوشش جهت هم افزایی ظرفیت ها، بسیج نیروها، مدیریت فرصت ها، تدبیر آسیب ها و مقابله با تهدیدهایی است که باور، اعتدال، امید و نشاط جامعه را نشانه رفته است.
وظیفه حساس و در خور نام و عنوان این شورای بی بدیل ، تعیین سیاست های فرهنگی کشور در عرصه‌های هویت ، حیات و امنیت فرهنگی وتصویب مصوباتی عملی و اجرایی است و نه اسنادی آرمانی .
انقلاب اسلامی، فرهیختگانی شایسته و هنرمندانی وارسته را به جامعه ما ارزانی داشت؛ حراست از این سرمایه‌های درخشان، انتقال آن دانش و بینش به نسل های نو و حمایت از شکوفه های نورس در بوستان فرهنگ، ساز و کارهای شایسته برای تضمین هویت فرهنگی نسل های آینده در این مهد کهن تمدن است.
مردم صاحبان و حاملان فرهنگ هستند؛ از این رو نقش اول در هر سیاست فرهنگی متعلق به خود مردم است؛ مردم ما با خودآگاهی نسبت به تاریخ، فرهنگ و تمدن خویش، دلبستگی به ارزشهای اخلاقی، اسلامی، و زمان آگاهی نسبت به تمدن جدید، فعالانه در راه تولیدِ فرهنگیِ بومی و به گزینی در مصرف کالاها و محصولات فرهنگی جهانی گام برمی دارند. در این دیدگاه سیاست های فرهنگی مستلزم رویکردی ایجابی برای جوشش و آفرینش و حل مسائل است و نه رویکردی سلبی برای سکون و رکود و ایجاد موانع. از این رو باید از تلاش‌ها و آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی جوانانمان که پروردة بستر ارزشهای انقلاب اسلامیند استقبال کرد و دلسوزانه به باغبانی این بوستان پرگل برخاست.
تحول در نظام آموزشی کشور به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مستلزم مشارکت حداکثری نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران عرصه عمومی است. پیشرفت و شتاب علمی کشور که به کمک نقشه جامع علمی رصد و پایش می شود، اساساً محتاج و بسته به تحولات در آن دو حوزه علمی و معرفتی است؛ از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید تمام کوشش خود را متوجه شناخت مسائل، نیازها و اولویت های فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت نخبگان خواهد نمود.
همه نهادهای مسوول باید با تلاشی افزونتر در مسیر طولانی تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی به جبران کاستی ها بپردازند و با افزایش اعتماد و مشارکت مردم، شکوفایی ارزشهای اخلاقی و اسلامی در جامعه را سامان دهند. بی‌تردید در این راه بلند، رهنمودها و حمایت‌های رهبری بزرگوار، هدایتگر و توان‌افزا خواهد بود و تلاشهای شورای عالی انقلاب فرهنگی را جهت خواهد داد. ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر، توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند منان خواستارم.
حسن روحانی
۲۶ مهر ماه ۱۳۹۳

 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 16
    ما هم از جناب آقای خامنه ای دامت افاضاته بدلیل این راهبرد هوشمندانه شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد تشکر می کنیم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    27 8
    اقای روحانی شما باید از مردم هم بخاطر صبوریشان در مقابل گرانی و جلوگیری دولت شما از کاهش قیمت ارز و اهمیت ندادن به وعده هایتان به مردم و عقب نشینی مکررتان در مقابل افراطیون و اصولگراها قدردانی کنید...