فارس نوشت:

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: چند سناریو برای احیای سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که یکی از آن‌ها پیشنهاد ادغام دو معاونت و یک سازمان در یکدیگر است.

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با فارس در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار داشت: بحث احیای سازمان تقریباً تمام شده است و پیش‌بینی‌ها این بوده که در یک ماه آینده این موضوع عملی شود.

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا دو معاونت سرمایه انسانی و نظارت راهبردی ادغام می‌شوند، گفت: از این موضوع خبری ندارم و سه عامل و نکته باید در نحوه احیای سازمان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: یکی از این مباحث تعیین تکلیف سازمان اداری استخدامی و معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی است و مسئله این است که دو معاونت باقی بماند و یا یکی شود.

مهدوی با اشاره به اینکه سومین بحث نحوه اداره دفاتر برنامه‌ریزی در استان‌ها است، بیان داشت: این دفاتر اکنون زیر نظر استانداری‌ها اداره می‌شود که قبلاً جزء سازمان برنامه و بودجه‌ریزی کشور بودند و باید تعیین تکلیف شود که زیر نظر چه نهادی و ساختاری قرار گیرند.

وی با اشاره به وضعیت دفاتر بخشی و موضوعی در سازمان برنامه و بودجه سابق گفت:‌ قبلاً دفتر بهداشت، درمان، اجتماعی، امور غذایی و عمومی داشتیم که اکنون این دفاتر و حوزه‌های تخصصی وجود ندارد و معاونت‌ها و ساختارهای آن تغییر کرده است.

وی افزود: این سه موضوع اکنون در دست بررسی کارشناسی است، تا در روند احیای سازمان برنامه ریزی تصمیم‌گیری شود.

مشاور نوبخت بیان داشت: دو انتخابی که وجود داشته این است که به صورت سازمان برنامه و بودجه باشد که ناشی از ادغام سازمان استخدامی با برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی است و پیشنهاد دیگر استقلال هر کدام از این بخش‌ها باشد که البته هر کدام از این پیشنهادها مزیت و مشکلاتی نیز دارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =