حسین مرعشی مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود و در گفت و گویی که داشت به بحث وحدت در اصلاح​‌طلبان برای انتخابات مجلس پرداخت.

 او در بخشی از گفت و گوی خود درباره اختلافاتی که گفته می شود در جناح اصلاح‌طلب درباره سرلیستی عارف و ریاستش بر مجلس وجود دارد گفت: عارف ظرفیت خوبی برای ریاست مجلس دارد و در میان اصلاح طلبان همه این را قبول دارند. بین اصلاح‌طلبان کسی نیست که این حرف را قبول نداشته باشد و هیچ کس مشکلی با عارف ندارد و همه او را قبول دارند.

مرعشی در پاسخ به این سوال که ظاهرا کارگزاران به دنبال سرلیستی ناطق و گزینه هایی مانند او هستند اظهار داشت: نه این حرف درستی نیست. اصلا لیست ما با لیست اصول‌گرایان متفاوت است. 

وی با بیان اینکه کارگزاران علاوه بر دنبال کردن وحدت در میان اصلاح طلبان به دنبال وحدت میان اصولگرايان نیز هست گفت: اساسا در کارگزاران سیاست بر مبنای رقابت است و نه بر مبنای غلبه یک جناح بر کشور. آنچه که کارگزاران به دنبال آن است غلبه بی چون و چرای اصلاح‌طلبان بر مقدرات کشور نیست. کارگزاران به دنبال رسیدن به نقطه ای است که دو جناح اصلی کشور هر دو با انضباط و وحدت در صحنه باشند تا مردم خودشان انتخاب کنند. 

مرعشی ادامه داد: به همین دلیل ما از حضور آقای ناطق استقبال می کنیم. نه اینکه بخواهیم ناطق را به لیست اصلاح‌طلبان بیاوریم. چون در این صورت او از پایگاه خودش جدا شده و این به نفع ایشان و کشور نیست. آقای ناطق رقیب نیرومندی برای ما می تواند باشد.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان بر روی سرلیستی عارف توافقی کرده اند گفت: هنوز بحثی در این رابطه نشده است. اما اختلافی هم در این باره نداریم. آقای عارف شخصیت معتبر علمی و سیاسی است و در دولت اصلاحات هم جایگاه بالایی داشت. از این ها که بگذریم ایشان در انتخابات 92 با گذشتی که بنا به خواست اصلاح‌طلبان و نه بنا به خواست شخص خودش انجام داد، حالا به نیروی اجتماعی موثر هم تبدیل شده است. لذا در مجموعه اصلاح‌طلبان هیچ گروه و شخصیتی را نمی‌شناسم که منتقد عارف باشد و بخواهد او سر لیست نباشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خطاب به اصولگرایان گفت: توصیه ما این است که اصولگراها بامحوریت شخصیت هایی مثل ناطق و لاریجانی و بقیه بزرگانی که در میانشان وجود دارد متحد شوند و با لیست واحدی به صحنه بیایند. اگر اصلاح طلبان و اصولگرایان اصیل با هم رقابت کنند منافع کشور تضمین می شود و مجلس بزرگان شکل میگیرد. مجلس بزرگان دولت را تقویت می کند. از مجلس بزرگان رییس جمهور بزرگ در میاید. وقتی در مجلس هفتم اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند اصوگراها هم انقدر از حوادث 76 ضربه خورده بودند که وارد نشدند. کار کشور به دست نیروهای ناشناخته و کم وزنی افتاد که از آن مجلس رییس جمهوری مثل احمدی نژاد درآمد. ما این تجربه را داشتیم و دیگر بس است. مگر یک کشور چندبار باید تجربه کند. این ملت چقدر باید هزینه این قبیل نپختگی های سیاسی را تحمل کند. ما دنبال چنین فضایی هستیم به همین دلیل از وحدت اصولگرایان هم خوشحال می شویم و توصیه می کنیم آن ها هم با وحدت وارد شوند. 

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =