واحدمرکزی نوشت: نخست وزیر انگلیس نسبت به مشاهده پیکر بی جان کودک سوری در سواحل ترکیه ابراز تاسف کرد

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که مداخله ناکافی او در خصوص بحران مهاجران مورد انتقاد قرار دارد ،پنجشنبه از جان باختن
یک کودک سه ساله سوری که تصویر پیکر بی جان او در یکی از سواحل ترکیه جهانیان را اندوهگین ساخت ،‌ابراز تاثرکرد و گفت متعهد است مسئولیت های اخلاقی خود را در این زمینه برعهده گیرد.
دیوید کامرون درجریان بازدیداز یک کارخانه ساخت قطار در شمال انگلیس گفت :« هرکس این تصاویر را دیده است نمی تواند منقلب نشود و من به عنوان یک پدر از دیدن پیکر بی جان این پسربچه در یکی از سواحل ترکیه به شدت منقلب شدم .
ما به زودی مسئولیت های اخلاقی خود را برعهده می گیریم .»
انگلیس که متهم است به حد کافی آواره نمی پذیرد ، تحت فشار مقامات سیاسی اروپایی ،‌سازمان ملل و شورای اروپا قرار دارد.
به این مقامات اروپایی ، روزنامه های انگلیسی، افزوده می شود که پنجشنبه متاثر از مرگ دلخراش کودک سوری ، تصویر او را به همراه پیام هایی در حمایت از مشارکت بیشتر انگلیس درزمینه پذیرش آوارگان ، در صفحه نخست خود قرار داده بودند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، به این ترتیب ‌ روزنامه سان که تاکنون موضع سختی در قبال مهاجران داشت ، در صفحه نخست خود نوشت :« کامرون تابستان تمام شد . اکنون مهم ترین بحرانی را که اروپا باید پس از جنگ جهانی دوم با آن مقابله کند مدیریت کنید.»
چهارشنبه ،‌دیوید کامرون اعلام کرده بود « مسئله مهم تر از پذیرش آوارگان بیشتر ،‌برقراری صلح و ثبات در مناطق بحران زا است .»
پنجشنبه او همین چارچوب را حفظ اما بر تاثر خود تاکید و اطمینان داد انگلیس خود را با این بحران مرتبط می داند.
وی گفت :« ما هزاران آواره را پذیرفته ایم و با هماهنگی با دیگر شرکای اروپایی خود به این کار ادامه خواهیم داد.»
براساس ارقام رسمی ،‌فقط 216 فرد آسیب پذیر از مارس 2014 در انگلیس پذیرش شده است و در مجموع 5000 سوری در چهار سال گذشته پناهندگی به دست آورده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن RO ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    چرا اقای کامرون برای بچه های فلسطین ناراحت نمیشه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      10 9
      پست تویی و این دوستای منفیی بده ات. اخه مردک واقعا چه فرقی بین اینها هست؟
    • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      11 0
      مرگ کودک هرجای جهان محکومه اگر اونجا محکوم نمیکنه غلط میکنه ولی هزاران کودک و این حرفا رو نزن کلا تعدا شهادای فلسطین در سال های اخیر از تعداد کشته ای سوریه در این 3 سال بسیار بسیار کمتره در همین دو جنگ اخیر در غزه هر بار حدود 3500 نفر شهید شدند یعنی 7000 نفر اما در سوریه بیش از 200 هزار نفر تا حالا کشته شدند عمق فاجعه بشری در سوریه متاسفانه بالاتره هرچند هرجای دنیا یک نفر هم کشته بشه محکومه
  • مریم A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    واقعا با نطر نخست وزیر انگلیس موافقم دویست یا سیصد هزار نفر را می توان پدیرفت نه بیست ملیون نفر را پس باید صلح وثبات برقرار شود انگلیس خود یک جزیزه گوچک است با شصت وپنج ملیون جمعیت
    • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      11 4
      والا. به خاطر یه عده که نباید امنیت و رفاه مردم خودشو به خطر بندازه بعد همین پناهنده ها تو کشوری که بهش پناه دادن جنایت راه بندازن.
    • برزویی A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      8 6
      اول باید پرسید چرا این همه آواره به وجود آمد؟ دوم اینکه چرا این آواره ها بیشتر این کشورهای مرفه را انتخاب می کنند؟ جواب واضح است این بیچاره ها از همان کشورهایی هستند که امثال امریکا و انگلیس با ایجاد گروههای تروریستی مثل داعش و تقویت آنها باعث دردسر کشورشان و آوارگی آنها شده اند که حالا به اسم دروغین مبارزه با تروریسم حرکاتی نمایشی انجام می دهند.دوم اینکه کشورهایی مثل انگلیس با تاراج منابع کشورهایی حتی مثل ایران قبل از انقلاب باعث رشد و ترقی کشور خودشان و عقب ماندگی بیشتر کشورهای دیگر شدند.
  • max A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    جرم و جنایت را در منطقه گسترش ندهند پناهندگی پیشکش
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    7 1
    الان یک سوال دارم پارلمان انگلیس دو سال پیش هرگونه دخالت نظامی در سوریه رو با اکثریت ارا رد کرد قطر و عربستان با ارسال هر روز سلاح دخالت بیشتری تو سوریه داشتند چرا ثروتمندان این شیخ نشینها همش بدنبال خوشگذارنی هستند یا خریدن فلان شرکت و باشگاه خارجی یا خریدن هرچیزی تو دنیا با بیشترین قیمت ولی حاظر نیستند حتی به یک پناهنده هم زبان و نژادشون کمک کنند ؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      4 2
      چون بی شرف هستند
  • mostafa IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    5 5
    مگه شما نبودین دشمن خونی گاندی. آی دیوید کامرون تاریختوکه خوندی. آره تا ذاییده همون استعمار پیری. که آدمارو میخواد توبندو اسیری
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 2
    انگلیس و امریکا به کنار ایسلند که 300 هزار نفر جمعیت داره و اصلا ارتش نداره چه جنایتی تو خاورمیانه انجام داده که الان می خواد 11 هزار نفر پناهنده بگیره ؟ نروژ به چند تا کشور خاورمیانه تجاوز کرده که 10 درصد مردمش مهاجران مسلمان هستند ؟ سوئد فنلاند اتریش و... ؟
    • بی نام US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      0 0
      داداش فقط اینا خوبن همه جهان کافر و شیطانن حالا خوبه همین فلسطینیا با ایرانیا دشمنن سنگ هرکس به میزنن جز ایران
  • ناشناس A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    9 2
    در كتاب سينوهه ميگويد تا زماني كه جهل باشد تاريخ تكرار مكررات است وقتي افراطي گري در تعصب با پافشاري در اعتقاد همسو ميشه ان خانوده جنگزده مجبور ميشند از ترس گرگ به دهان گرگ پناهنده شوند دنيا عجب جايي شده نازنين