ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه که در صدر هیاتی سیاسی- تجاری عازم شمال اروپا شده است، در نخستین ایستگاه، وارد ورشو پایتخت لهستان شد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، قرار است محمد جواد ظریف در نخستین برنامه کاری خود در ورشو با «رادوسلاو شیکورسکی» همتای لهستانی خود دیدار و پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یابد.
امضای سند تفاهم رایزنی های سیاسی دو کشور نیز از برنامه های پیش بینی شده در این سفر است که توسط وزیران خارجه ایران و لهستان انجام خواهد شد.
صبحانه کاری با نخبگان ایرانی مقیم لهستان، دیدار با وزیر توسعه و سخنرانی در همایش اقتصادی ایران و لهستان از دیگر برنامه های اعلام شده ظریف در ورشو است.
همچنین دیدار با معاون اول نخست وزیر و وزیر میراث فرهنگی، نثار تاج گل به بنای یادبود «تقدیر از ملت ایران»، گفت و گو با رئیس امنیت ملی ، شرکت در ضیافت ناهار رئیس مجلس نمایندگان، سخنرانی در دانشگاه ورشو و دیدار با خانم «اوا کوپاچ» نخست وزیر لهستان، محورهای دیگر سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به لهستان را تشکیل می دهد.
این سفر در حالی صورت می گیرد که پیش از این، «رادوسلاو شیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در 10 اسفند 94 و همزمان با پانصد و چهلمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک ایران و لهستان در راس هیاتی دیپلماتیک به ایران سفر کرده بود.
بر اساس برنامه های اعلام شده، قرار است ظریف پس از لهستان، به کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی نیز سفر کند؛ در این سفرها، 60 فعال اقتصادی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزیر امور خارجه را همراهی می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =