۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

تسنیم خبرداد: بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی و ابلاغ سازمان توسعه و تجارت به ۳۱ سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌های کشور، واردات روغن پالم بعد از یک وقفه کوتاه، مدت دوباره مشروط به اخذ ثبت سفارش قبل از واردات از وزارتخانه متبوعه شد.

11 روز پیش بود که با ابلاغ سازمان توسعه و تجارت بنا بر درخواست بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزری، شرط اخذ مجور برای واردات 20 نوع روغن و دانه‌های روغنی شامل عناوین تعرفه‌ای واردات بادام زمینی، مغز نارگیل، دانه کتان، هسته میوه نخل، دانه پنبه، دانه روغن کرچک، دانه کنجد، دانه خردل، دانه خربزه، گل رازک، دانه اقاقیا، روغن بادام‌ زمینی و اجزای آن، روغن زیتون و اجزای آن، روغن نخل و اجزای آن، روغن نارگیل، روغن خام تخم کتان و اجزای آن، روغن خام ذرت و اجزای آن، روغن کرچک و اجزای آن، روغن کنجد و اجزای آن و روغن جلا و اجزای آن برداشته و اعلام شد واردات آنها نیازی به اخذ مجوز قبل از ثبت سفارش از وزارت جهاد کشاورزی ندارد.

بنابر این گزارش، سازمان توسعه تجارت امروز ابلاغیه خود را بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی اصلاح کرد و واردات روغن نخل (پالم) و نارگیل را مشروط به اخذ مجوز ثبت سفارش از خود کرد.

بر این اساس واردات دو روغن روغن نخل (پالم) و نارگیل مشروط به اخذ ثبت سفارش از وزارت جهاد کشاورزی قبل از واردات شد و به جای آن واردات دو نوع روغن جانشین کره کاکائو و روغن CBRو CBE آزاد شد و دیگر نیازی به ثبت سفارش قبلی ندارد.

جمال مدرسی مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت وزارت جهاد و کشاورزی در نامه خود خطاب به دفتر مقررات صادرات و واردات در این ارتباط آورده است: در صورتی که  ثبت سفارش ردیف‌های یاد شده پالم و نارگیل بدون ‌مجوز قبلی از این وزارتخانه صورت گرفته باشد، موارد را برای اخذ مجوز به دفتر معرفی نماید. بدیهی است در صورت  عدم اخذ مجوز ،ترخیص محموله های وارداتی امکان پذیر نیست.

 بنابر این گزارش، تقی محمدیان مدیرکل دفتر مقررات و صادرات نیز این درخواست را اجابت کرده و به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور برای اقدام  ارسال کرده است.

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =