یادی از مرحوم ملک و میرزا یوسف اعتصام الملک در روز تقدیر از کتابداران + سند

یادداشتی است در ابتدای یک نسخه چاپی از دانشنامه علایی از سال 1315 شمسی در تشکر از مرحوم ملک و ....

کتاب دانشنامه علائی ابن سینا را که در سال 1315 ش توسط سید احمد خراسانی تصحیح و منتشر شده ملاحظه می کردم. مقدمه نسبتا خوبی دارد و به هر حال در آن سالها، یک متن حروفی انتقادی خوبی از این کتاب ارجمند بدست داده است.
اما در این روزها که روز کتاب و کتابخوانی است، حیفم آمد یک صفحه تشکر وی را از یکی از بزرگترین خادمان کتاب، یعنی حاج حسین آقا ملک که در آغاز آن نوشته، در اختیار خوانندگان عزیز قرار ندهم. باید از خراسانی هم سپاسگزار بود که رسم ادب را به جای آورده و از مرحوم ملک که نسخه ای ارزشمند از این کتاب را برای تصحیح در اختیار او گذاشته تشکر کرده است.
علاوه بر آن تشکر از میرزا یوسف اعتصام الملک رئیس کتابخانه مجلس وقت است. پدر پروین اعتصامی که ای کاش همه یادهایی که از محبت های وی در حق دیگران شده، در یک جا جمع می شد. همچنین تشکر از مرحوم اوگتایی؛ و نیز در پایان از آقای سبوحی مدیر چاپخانه و کتابخانه مرکزی که ناشر این ثر وی بوده است.

 

رسول جعفریان

 

رسول جعفریان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چکو IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    15 0
    ازمرحوم ملک بجزخدمات فرهنگی معتبر اموری قابل اعتنا برای مشهدیها بجامانده است:پارک وسیع وکیل اباد ،پارک ملت وازهمه جالبتر دادن زمین به فرهنگیان انزمان مشهدی باقیمتی بسیارارزان بمنظور ساخت خانه.تصور میکنم روح شادروان حاج حسین اقای ملک ،از اقای جعفریان راضی باشد:کس نماند دیر در این کهنه دیر / یاد بادت گرکنی یادم بخیر .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    7 0
    ای کاش یاد این چنین مردانی بیشتر گرامی داشته می شد