۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۹

علی کفاشیان حالا می تواند به آینده امیدوار باشد. او که با بلاتر نقد حساب کرده بود حالا خود را قطبی در فوتبال آسیا می بیند.

 

آریا صالحی-خبرآنلاین: پایان انتخابات فیفا ، شروع عصری جدید برای علی کفاشیان است. او حالا یکی از شرکای منطقه ای سپ بلاتر در فوتبال دنیا محسوب می شود. فارغ از اینکه رئیس در حرف زدن هایش همه چیز را به شوخی و خنده می گیرد اما یکبار دیگر در یک مجمع ، او درست به هدف زد و اقلا برای خودش حالا پیروز است. حالا محمود اسلامیان ، نایب رئیس اصفهانی آقای رئیس و محمود گودرزی ، وزیر ورزش دولت یازدهم باید بیش از قبل با داشتن چنین رقیبی برای انتخابات فوتبال انتهای امسال مشکل داشته باشند. علی کفاشیان تنها 10 روز قبل بود که در تهران و با هزینه دولتی کمیته ملی المپیک ایران توانست وزنی بیشتر در انتخابات فیفا پیدا کند. رئیس فدراسیون ایران در جو زدگی ورزش کشور برای ملاقات با شیخ کویتی توانست از هزینه هایی که دولت برای این بازی ها پرداخت ، میزبان 15 کشوری باشد که باید قول نهایی شان را می دادند که قرار است به بلاتر رای بدهند و این قول را دادند. کفاشیان اینگونه است که توانسته خود را به جایگاهی برساند که شیخ کویتی درباره اش به وزیر ورزش بگوید:«درباره تغییرات در ورزش تان مختارید اما ما دوستی در ایران داریم که می خواهیم کمی بیشتر هوایش را داشته باشید. منظورم علی کفاشیان است.»

کفاشیان در تهران توانست لیدر منطقه ای برای 15 رای قطعی به بلاتر باشد ، این آرا به اضافه تک رای خودش، یعنی 16 رای در کیسه بلاتر. بلاتر که در روز انتخاب 133 رای آورد . این یعنی کفاشیان تقریبا چیزی نزدیک به 13 درصد آرای پیرمرد سوییسی را برایش جمع کرده و این ارتباط تنگاتنگ است که سبب می شود رئیس نایینی فوتبال ایران ، اولین نفری باشد که سعی می کند به صورت رسمی برای بلاتر پیام تبریک بفرستد. کفاشیان که استاد بازی مجامع است ، الان به این فکر می کند که چطور وزنش را پررنگ تر از قبل کند. او که حالا نایب رئیس فوتبال آسیا هم هست ، دیگر خیلی سخت تر از این تکان می خورد که حتی کارشناس با تجربه ای مثل دادکان می گوید:«کاری ندارد ، بگیرید ببریدش توی اتاق ، بگویید استعفاء بده و برو!»

انتخاب بلاتر اگرچه چالشی بزرگ است برای فوتبال دنیاست اما کفاشیان را اقلا برای سال های پیش رو بیمه می کند. حالا او که در دل همین کمپین های حمایتی توانست بدون دردسر 8 میلیون دلار پاداش صعود تیمش به جام جهانی را از بانک های آمریکایی طرف قرارداد فیفا خارج کند و در اختیار سفارت ایران در سوییس قرار دهد ، برای انتخابات دور بعدی ریاستش هم که اسفندماه در تهران برگزار می شود ، حاشیه امنی ایجاد کرده است. یعنی دیگر او را به بهانه بازنشستگی یا هر چیز دیگری چون این نمی توانند حذف کنند ، مگر اینکه از همین حالا ، کاندیداهای رقیب او بتوانند مسیری را که کفاشیان 7 ساله طی کرده ، طوری بپیمایند و رفاقتی فراتر از مرد تیزهوش نایینی پیدا کنند که با آن بتوانند رای شیخ و بالاتر از او ، بلاتر را از کفاشیان برگردانند. پس باید کاری کنند فراتر از شیوه کاری کفاشیان که در این دو سال نشان داده ، از شیخ حرف شنوی دارد ، به خواست او رای می دهد و با اذن او پست می گیرد!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    18 5
    کفاشیان: آفرین ههههههههههههه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    19 4
    دمش گرم
  • سامان RO ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    14 3
    یک بار هم که شده توانستیم رهبری یک کمپین منطقه ای رو به درستی به سرانجام برسانیم... به اینکه بلاتر خوب هست، فاسد هست یا نیست کاری نداریم، همین که کفاشیان تونست این رهبری رو داشته باشه و در این 7 سال آرام آرام کارها رو پیش ببره و هم نایب رییس بشه و هم پول تیم ملی کشور رو بگیره، باید بهش تبریک گفت... البته در این راه کی روش خیلی بهش مشاوره داده و پشت پرده هم کارهایی کرده... بی شک
  • محمد IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    5 19
    متنفرم ازش،اين بود كه موتورگازي رو بجاي بنز به ما انداخت،بخاطر 30درصد از قرارداد كه گيرش مياد،فوتبال ايران رو نابود كرد،5ساله درجا ميزنيم.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    16 4
    كارش درسته
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    13 4
    حالا که به نفع ایران کار میکنه چرا باید جدا بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    13 3
    خدا رو شکر یه مسئول اینده نگر و زرنگ پیدا شد حالا با تمام ضعف هاش
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    12 2
    چشم حسود کور
  • عرفان RO ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    16 1
    کفاشیان حتی قبل از انتخابات فیفا دست بکار شد و پول های بلوکه شده ایران رو از بلاتر گرفت.اگه انتخاب میشد بلاتر که هیچ،اگر هم نمیشد،حد اقل پول هارو از فیفا گرفت.
  • بی اسم A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    5 3
    اینا همه اش درست. اما فوتبال ایران یا حداقل تیم ملی چقدر از این روابط و لابی ها سود برده اند؟؟؟ بواقع هیچ
  • بدون نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    9 3
    خيلي باحالي خبرانلاين.تاحالا كه همه خبرهات ضد كفاشيان بود ميگفتي ريس اصفهاني فدراسيون. حالا ميگي رييس تيزهوش ناييني .درسته نايين تو استان اصفهانه ولي لحن شما كاملا بيانگر بيطرفي وامانتداري شماست