در دو روز پایانی هفته نخست خرداد ۹۴، از بیمه طلایی معلمان تا مرغ مورد توجه مخاطبان خبرآنلاین قرار گرفت.

انگار قرار نیست هفته ای بی حاشیه از معلمان سپری شود؛ درحالی که طرح رتبه‌بندی معلمان در تمام روزهای اردیبهشت ۹۴ خبرسازی بود، اکنون بحث دیگری پیش آمده است؛ بیمه طلایی. بیمه تکمیلی معلمان که البته کسی از آن راضی نیست. آموزش و پرورش هم این موضوع را می داند و البته وزیر دراین باره توضیحاتی داده است. همچنین خبرآنلاین گزارشی از گلایه های فرهنگیان به بیمه طلایی تهیه کرد که می توانید اینجا بخوانید.

هفته جوان شروع شده است، دولت برنامه های مختلفی دراین باره دارد. معاون وزیر ورزش و جوانان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران توضیحاتی درباره برداشت دولت از مشکلات جوانان ارائه کرد که می توانید در این خبر بخوانید.

یکی دو ماه پیش یکی از اعضای شورای شهر تهران از آلودگی مرغ ها خبر داد. اکنون آلودگی مرغ ها به فلزات سنگین گویا ثابت شده است. توضیحات بیشتر را در این خبر بخوانید.

محیط زیست ایران مشکلات متعددی دارد؛ بی‌آبی و خشکسالی، آلودگی هوا، زمین‌خواری، خطر انقراض گونه های جانوری و ... اما برخی موارد فانتزی هم وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه می کند. همین ماجرای فیلتر سیگارهایی که به سرانگشتی روانه خیابان ها و پیاده روها می شود. برخی فعالان محیط زیست مشهدی، روز جمعه فیلتر سیگارهای ریخته شده در خیابان های شهرشان را جمع کردند. تصاویری دراین باره را اینجا ببیند. البته این چندباری در تهران اجرا شده است. 

پس از شهادت یک آمر به معروف، دوباره پرونده او به جریان افتاد. گویا حکم قصاص ضارب او تایید شده است. خبری دراین باره را اینجا بخوانید. 

پس از تغییر دولت، روسای دانشگاه ها هم به مرور تغییر کردند. اما پس از کش و قوس های مختلف وزارت علوم و مجلس، انتخاب ۳۵ رییس دانشگاه با اختلال همراه شد. دلیل بی رییس ماندن این دانشگاه ها و تمهید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه ها را در این فیلم ببینید.

روزجهانی ام اس همین اواخر هفته گذشته بود. مراسمی که به مناسب این روز برگزار شد، میهمانان عالی رتبه ای داشت؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت و شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده. حضور این افراد نشان از نگرانی برای شیوع این بیماری همچنان رازآلود دارد. تصاویر و خبر این مراسم را هم از دست ندهید. 

اما آخرین مطلبی که در آخر هفته گذشته پرمخاطب شد، ماجرای هزینه بالای زندانیان برای سازمان زندان‌ها بود. یکی از اعضای شورای شهر گفته در بازدید از زندان رجایی شهر متوجه شده که هر زندانی هر روز 67 هزار تومان خرج روی دست سازمان زندان ها می گذارد؛ این در حالیست که طبق بخشنامه وزارت کار، حداقل دستمزد مشمولان قانون کار در سال ۹۴ تنها روزی 23 هزار تومان و هزینه هر تهرانی به طور متوسط روزی 40 هزار تومان است. مقایسه ای بین هزینه های هر تهرانی با هزینه های یک زندانی داشته ایم که در این گزارش می توانید ببیند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =