جوکار: بررسی «برجام» در مجلس زمان بر است/سرنوشت کمیسیون ویژه هنوز مشخص نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: روند زمانی بررسی برجام در کمیسیون ویژه و کمیسیون های تخصصی ممکن است تا دو ماه به طول انجامد.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرآنلاین با شاره به تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی برجام در مجلس افزود: تدبیر مجلس این بود که کمیسیون ویژه ای را متشکل از خود نمایندگان برای بررسی برجام تعیین کند که بررسی متن توافق نامه را در دستور کار قرار بدهد و در نهایت این کمیسیون، نقطه نظرات خود را به صحن اعلام کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره ترکیب احتمالی این کمیسیون که گفته می شود بیشترین اعضای آن از کمیسیون های حقوقی و امنیت ملی مجلس خواهند بود، گفت: نمی توان پیش بینی کرد،چون کمیسیون ویژه منتخب نمایندگان است و رای گیری برای انتخاب اعضای آن در صحن علنی انجام می شود بنابراین چون هنوز در صحن رای گیری نشده ، سرنوشت آن مشخص نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در خصوص دغدغه های دفاعی کشورمان تصریح کرد: قطعنامه ای که شورای امنیت اخیرا و پس از توافق صادر کرده است دو موضوع دارد. یک موضوع محدودیت ایران در قراردادهای تسلیحاتی است و موضوع دیگر نیز مربوط به موشک‌های بالستیک است اما از سوی تیم مذاکره کننده گفته می شود که نقض قطعنامه به معنای نقض توافق نامه نیست و این ها جدای از یکدیگر هستند. یعنی ایران می تواند که نقض قطعنامه را داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس در خصوص مشخص شدن زمان بررسی برجام در خانه ملت، اظهار کرد: سیر قانونی کار باید طی شود و طبق آئین نامه مجلس کمیسیون مربوطه باید تشکیل بشودو  برجام در آن مورد بررسی قرار گیرد و از این جهت اعلام نتیجه نهایی مقدار زمان بر است و ممکن است تا یک یا دو ماه دیگر نیز طول بکشد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =