واحدمرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز جمعه در تازه ترین افشاگری اعلام کرد آمریکا از مقامات ارشد دولت ژاپن و شرکت های ژاپنی و همچنین رئیس بانک مرکزی این کشور جاسوسی کرده است.

این افشاگری در پی افشاگری های دیگری درباره جاسوسی آمریکا از آلمان و فرانسه برملا شد.
ویکیلیکس فهرست 35 هدف سری آژانس امنیت ملی آمریکا را در ژاپن منتشر کرده است که از آن جمله می توان به مقامات دولت ژاپن و شرکت های ژاپنی مانند میتسوبیشی اشاره کرد. بسیاری از مسئولان بانک مرکزی از جمله هاروهیکو کورودا Haruhiko Kuroda رئیس بانک مرکزی نیز تحت شنود قرار داشته اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، در این گزارش درباره جاسوسی از شینزو آبه نخست وزیر ژاپن سخنی گفته نشده است.
این اسناد حاکی از عمق جاسوسی آمریکا از دولت ژاپن است. بنابراعلام ویکیلیکس، اطلاعات شمار بسیاری از وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی جمع آوری و تحلیل شده اند.
بنابراعلام پایگاه ویکیلیکس، اطلاعات مفصلی در خصوص مباحثات داخلی در ژاپن درخصوص موضوعاتی مانند واردات تولیدات کشاورزی و اختلافات تجاری، مواضع ژاپن درباره گفتگوهای دور دوحه در سازمان تجارت جهانی، طرح های توسعه فنی ژاپن، سیاست این کشور درباره تغییرات آب و هوایی، انرژی هسته ای و انتشار گازهای گلخانه ای، وجود دارند.
مقامات ژاپنی تا کنون به این اخبار واکنشی نشان نداده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 3
    ببينيد درامد امريكا از راه جاسوسي اطلاعاتي و فروش اسلحه است هر جقدر هم اين موضوع را منكر شود بازهم بدانيد كشوري كه هميشه مي خواهد فرمانرواي دنيا باشد از طريق ادم كشي و ظلم و بي بندباري كارهايي كه خوشايند شيطان است مي تواند به چنين جايگاهي برسد حالا چه خوشش بياد چه نيايد ولي ديگر هركسي اين موضوع را مي داند