رئیس کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از جایگاه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از دادگستری تهران درخواست می شود نسبت به جان و مال ساکنان حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه ای مسئولیت آن بر عهده آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: رحمت اله حافظی از تشکیل جلسه ساماندهی وضعیت معادن شن و ماسه منطقه 18 شهرداری تهران ظهر امروز در فرمانداری تهران خبر داد و گفت: این جلسه به درخواست کمیسیون سلامت شورای شهر تهران برگزار شد که خروجی آن اتفاق نظر برای توقف کامل هرگونه فعالیت در این معادن بود.

او با بیان اینکه فعالیت این معادن تهدیدی برای شهروندان ساکن در حاشیه این معادن محسوب می شود، تاکید کرد: رودخانه کن در فاصله کمی از گودال های معادن شن و ماسه با عمق 130 متر، عبور می‌کند و امکان رانش و ریزش زمین های اطراف معادن هر در لحظه وجود دارد، از این رو باید فعالیت این معادن به طور کامل متوقف شود.

رئیس کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تأکید کرد: مقرر شد تا حاضران این جلسه و نمایندگانی از قوه قضائیه و دادگستری در مدت زمان یک هفته بازدید از این معادن داشته باشند و بعد از این بازدید،‌ توقف این معادن در دستور شورای تامین استان تهران قرار گیرد.

حافظی همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه توقف فعالیت بهره بردارن این معادن خواسته نهادها و دستگاه‌های مختلف است و برای این منظور نیز اقدامات حقوقی و قضایی انجام شده اما با قرار منع تعقیب مواجه شده اند از این رو از جایگاه کمیسیون سلامت شورای شهر تهرن از دادگستری تهران درخواست می شود نسبت به جان و مال ساکنان حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه ای مسئولیت آن بر عهده آنها خواهد بود.

او ادامه داد: انتظار داریم خارج از چارچوب های عادی و با محوریت مسایل ایمنی و مدیریت بحران توجه ویژه ای به این معادن صورت پذیرد و در اسرع وقت توقف 100 درصدی فعالیت این معادن را شاهد باشیم.

در این جلسه فرماندار تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران،‌ نمایندگانی از سازمان معدن تجارت استان تهران، شرکت آّب منطقه تهران، نمایندگانی از شهرداری تهران، ‌شهردار منطقه 18، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده شهرداری تهران حضور داشتند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =