سرلشگر صفوی:ایستادگی، پیشرفت و امنیت پیام مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیام مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) این است که ایران سرپا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند.

به گزارش مهر، سرلشکر پاسدار سید یحیی ‌رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه بازدید از قرارگاه شهید فهمیده که وظیفه اجرایی مراسم بیست و ششمین سالگرد امام خمینی(ره) را بر عهده دارد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) یک نور الهی برای بیداری جهان بشریت به سمت آزادی و استقلال و انسانیت بود. امام (ره) فریادرس مسلمین و مستضعفین برای رسیدن به یک آرمان انسانی و آزادی‌خواهی بود.

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما با عنایت الهی از دل احکام قرآنی و از دل آنچه که حکومت حضرت رسول(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) بود، یک مدل حکومتی را به عنوان نظام مردم‌سالار دینی برگزید، حکومتی که در یک طرف آن آرای مردمی برای تعیین سرنوشتشان نقش داشت و در طرف دیگر اسلامیتی که از قرآن و سنت پیامبر(ص) مطرح شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه افزود: مدل حکومتی که از سوی امام خمینی(ره) تشکیل شد در دنیا سابقه نداشت، چرا که اسلامیت، جمهوریت، انتخابات آزاد و مردم‌سالاری را با هم در یک حکومت داشت و این مدل حکومتی یک مدل جدید است که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی هم تکرار شونده باشد.

سرلشکر صفوی با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان اذعان داشت: امام(ره) مکتب مقاومت را به همه ملت‌های جهان حتی به کشورهای آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا نشان داد و مردم این کشور مسلمان نبودند اما از انقلاب درس گرفتند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در پیامی که به "میخائیل گورباچف"، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق دادند حرف‌های خودشان را زدند و فرمودند که که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد، چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست و سقوط شوروی را پیش‌بینی کردند.

سرلشگر صفوی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲۶ سال از درگذشت این امام بزرگوار می‌گذرد و در طول این سالها جانشین ایشان آیت‌الله خامنه‌ای نشان دادند که راه امام(ره) را دنبال می‌کنند و ملت ما وفاداری خود را هم به امام(ره) و هم به مقام معظم رهبری نشان دادند و یکی از این وفاداری‌ها برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مراسم امسال هم با حضور یک میلیون نفر از مردم سراسر کشور در حرم مطهر امام(ره) برگزار می‌شود و قطعا اگر ظرفیت بیشتری برای میزبانی از زائران حرم امام(ره) داشتیم، چندین میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: جوانانی که از استانهای کشور با شوق و اشتیاق و اشک‌های ریزان در روز ۱۴ خرداد به سمت حرم مطهر امام (ره) می‌آیند، بیعت مجددی را با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌کنند و مهمترین بخش این مراسم، حرکت مردم از مقصد تا حرم‌مطهر و بازگشت آنها به خانه‌شان با امنیت و آسایش کامل است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش قرارگاه شهید فهمیده در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مسائلی مربوط به امنیت، آسایش، ترافیک، تغذیه، بهداشت و ... مسائلی است که در برگزاری این مراسم اهمیت دارد و با گزارشاتی که قرارگاه شهید فهیده به من انتقال داده است، تمهیدات لازم ازسوی سپاه، نیروی‌انتظامی، راهنمایی و رانندگی، بسیج و سایر نهادها و ارگان‌ها جهت هماهنگی و همکاری اندیشیده شده است وامیدواریم که به حق این اعیاد و امام زمان(عج) که صاحب اصلی انقلاب است این مراسم با شکوه و امنیت کامل برگزار شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: برگزاری مراسم امام خمینی(ره) عزتی برای ما و جهان است و حضور یک میلیون زائر در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام(ره) مانور بزرگی است که از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی و بازدیدکنندگان و شخصیت‌های خارجی به صورت آنلاین به جهان منعکس می شود. به نظر من مدیریت شکوه، عظمت و عواطف مردم برای جهان نشان دهنده این باشد که ملت ما ایستاده و امن است و پیام پیشرفت کشورمان را دارد.

سرلشکر صفوی در پایان افزود: به نظر من پیام این مر اسم این است که ایران سرپا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند که امیدواریم که دشمنان ما هم به این نتیجه برسند که با ملت ما که روی آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است، نمی توانند مقابله نمایند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =