مهر نوشت: مشاور وزیر آموزش و پرورش، گفت: برای فعالیت های ویژه که پنجشنبه ها امکان اجرای آن در مدارس وجود دارد پیشنهاد شده تا از معلمانی که وقت آزاد دارند، استفاده شود.

محمد فاضل درباره بازگشایی پنجشنبه های مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی ۹۴-۹۵ همان ۲ هزار مدرسه ای که سال گذشته طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه را اجرا کردند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: هنوز در ارزیابی نهایی و پژوهش اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب به نتیجه نرسیده ایم.

مشاور وزیر با عنوان این مطلب که سیاست آموزش و پرورش دادن اختیار به مدیران مدرسه است، ادامه داد: اجرای این سیاست موجب می شود تا مدیران با مشورت اولیای مدرسه تشخیص دهند آیا مدرسه پنجشنبه ها باز باشد یا خیر و چه فعالیت هایی انجام شود که اجرای این سیاست یکی از آرزوهای وزیر نیز هست.

فاضل در پاسخ به این پرسش که از نیروهای مازاد دوره متوسطه دوم در طرح یک روز با نشاط در پنجشنبه ها استفاده می شود، بیان کرد: این اقدام یکی از راهکارهای آموزش و پرورش است و پیشنهاد می شود تا برای فعالیت های ویژه که در پنجشنبه ها امکان اجرای آن وجود دارد از معلمانی که وقت آزاد دارند استفاده شود.

همچنین حمیدرضا کفاش پیش از این گفته بود، یک روز با نشاط در سال تحصیلی جاری در روزهای پنجشنبه‌ به صورت آزمایشی در حدود دو هزار مدرسه اجرا شد که تنها مشکل این طرح تامین اعتبارات لازم بود. گزارش نهایی در این خصوص را به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه کرده‌ و درخواست کردیم این طرح با افزایش سه برابری در سطح ۶ هزار مدرسه برگزار شود مشروط به اینکه اعتبار لازم در ابتدای اجرای طرح به مدارس تزریق شود. اگر اعتبار لازم تامین نشود، ممکن است در این خصوص تجدیدنظر کنیم.

طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس از ۲۰ فروردین سال ۹۰ در دبستان‌هایی که امکان تعطیلی در روزهای پنج‌شنبه را داشتند به صورت آزمایشی اجرایی شد و در پایان سال، آموزش و پرورش در دولت دهم اعلام کرد به دلیل استقبال خانواده ها این طرح در مهر ماه ۹۱ در تمام دبستان‌های کشور به صورت سراسری اجرا شود. همچنین در تعدادی از مدارس راهنمایی و متوسطه نیز که یک‌نوبته بودند و امکان تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را داشتند، این طرح اجرا شد.

اما با روی کار آمدن دولت یازدهم علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش خبر از لغو تعطیلی پنج شنبه ها و جایگزینی روز بدون کیف و کتاب داد و طی طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنج شنبه، سال گذشته این طرح در ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه ابتدایی به صورت پایلوت اجرا شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    7 0
    آموزش و پرورش همون 5 روز رو درست سرویس بده پنج شنبه پیش کش
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 3
    در ایران که مدارس ابتدایی سالی چهار ماه ودبیرستان ها دولتی حداقل سه ماه و عید دوهفته تعطیلات است هفته ای دو روز تعطیل کردن مدارس بی معنی است در کشورهایی مدارس دو روز در هفته تعطیل اندمثل اتگلیس که مدارس فقط سالی یک ماه تعطیلی تابستانی دارند یا فرانسه که تعطیلات تابستانی سالی دو ماه است