استقلال همچنان به بازیکنان خارجی سابق خود بدهکار است و این موضوع برای آنها دردسرساز شده است.

خبرورزشی نوشت؛ در اينكه باشگاه‌هاي ايراني مشتري ثابت كميته انضباطي فيفا هستند، هيچ جاي شك و ترديدي نيست به خصوص از روزي كه لقب حرفه‌اي هم به نام اين باشگاه‌ها چسبيد و زمينه براي عقد قرارداد با بازيكنان درجه دوم و سوم خارجي فراهم شد. مديراني كه با جيب خالي پز عالي سر دادند و با قراردادهاي خارج از توان مالي باشگاه، تنها زمينه دردسر را براي طرفداران فراهم كردند تا بهانه خوبي باشد براي شكايت از اين باشگاه‌ها به كميته انضباطي فيفا و از بين رفتن وجهه بين‌المللي فوتبال باشگاهي ايران! هنوز خاطره تلخ كسر امتياز از باشگاه‌هاي بزرگ ايران همچون پرسپوليس و... از ذهن فوتبال‌دوستان ايراني پاك نشده كه تعدد شكايت از باشگاه‌هاي ليگ ‌برتري به كميته انضباطي فيفا باعث شد تا بار ديگر زمزمه‌هاي كسر امتياز از تيم‌هاي بزرگ كشورمان بر سر زبان‌ها بيفتد درست مثل خبر كسر امتياز از استقلال به خاطر شكايت 5 بازيكن خارجي طلبكار از آبي‌پوشان پايتخت.
***
ماجراي شكايت از استقلال به امروز و ديروز ختم نمي‌شود بلكه از نزديك به پنج سال قبل استارت خورد و كار را به جايي رساند كه حالا با تعدد اين شكوائيه‌ها علاوه بر خطر كسر امتياز، موضوع محروميت استقلال از نقل و انتقالات هم پيش كشيده شده است چون طبق قوانين انضباطي جديد فيفا هر‌گاه باشگاهي با تعدد شكايت‌هاي مالي روبه‌رو شده و بدهي‌‌اش سرسام‌آور گزارش شود، از هرگونه فعاليتي در بازارهاي نقل و انتقال بازيكن محروم خواهد شد چون باشگاهي ورشكسته محسوب مي‌شود كه تنها با خريدهاي جديد بر بدهي‌هايش خواهد افزود. البته براي استقلال تا به اين لحظه هنوز اين بحث به صورت جدي مطرح نشده اما وقتي معاون ورزشي باشگاه با گفتن اين جمله كه آبروريزي بزرگ‌تري براي استقلال در راه است، ناخودآگاه تمام افكار متمركز اين موضوع مي‌شود. نظري‌جويباري در همين ارتباط گفت: «متأسفانه اين موضوع صحت دارد و من به صراحت مي‌گويم باشگاه استقلال در بحث فيفا شرايط خوبي ندارد. اميدوارم هرچه زودتر اين مشكل حل شود چون در غير اين صورت اتفاقات بدي در راه است كه آبروي باشگاه را در مجامع داخلي و بين‌المللي خواهد برد.»
***
فيليپ دسوزا از سال‌ها پيش در پي دريافت مطالبات مالي خود است اما وقتي ديد مديران استقلال توجهي به حق و حقوق او نمي‌كنند، كار را به شكايت كشاند و براي رسيدن به حق و حقوق خود با چند وكيل مجرب در فيفا قرارداد بست، ماجرايي كه از پنج سال قبل يقه استقلالي‌ها را گرفت و رها نكرد اما حالا گفته مي‌شود با پيگيري‌هاي متوالي رودريگو توسي ديگر برزيلي طلبكار از استقلال كار بيخ پيدا كرده و كميته انضباطي فيفا آخرين هشدارها را براي تسويه حساب با طلبكاران به باشگاه تهراني ارسال كرده است. مشكل اينجاست كه تنها اين دو بازيكن از استقلال طلبكار نيستند و نفراتي مثل گوران لاوره، ليام ردي و حتي فيليپ داسيلوا هم براي گرفتن حق و حقوق خود شكايت كرده‌اند. مشاور باشگاه استقلال در امور فيفا با تأييد اين موضوع گفت: «5 بازيكن هستند كه پرونده شكايت آنها از استقلال در فيفا جاري است. البته ما يكي، دو سالي است كه با اين بازيكنان و همچنين فيفا در حال مكاتبه هستيم اما متأسفانه ديگر هيچ زماني باقي نمانده و خطر كسر امتياز از استقلال جدي شده و مسئولان بايد سريع‌تر فكري به حال اين پرونده‌ها بكنند. نمي‌خواهم زماني براي باشگاه تعيين كنم مثلاً اگر تا يك هفته آينده اين پول پرداخت نشود، اتفاقي مي‌افتد اما اين بار ديگر اخطارها جدي است و بايد با عجله كار رسيدگي به اين پرونده‌ها انجام شود.»
***
البته پارسال هم به خاطر شكايت بازيكنان خارجي از جمله الونگ‌الونگ كامروني، استقلالي‌ها تا پاي كسر امتياز پيش رفتند اما در لحظه آخر تسويه حساب و گرفتن رضايت از الونگ‌الونگ، باشگاه را نجات داد اما اين بار به نظر مي‌رسد خطر اطراف باشگاه استقلال خيلي جدي‌تر از آن چيزي باشد كه گفته مي‌شود. يكي از نزديكان به باشگاه استقلال گفت: «سياست كلي در هيأت‌مديره تسويه‌حساب با همه خارجي‌هاي طلبكار است اما چون پولي در حساب باشگاه وجود نداشت، طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده با اسپانسر مقرر شد باشگاه با طي كردن رويه قانوني پرونده شكايت‌ها زمان بخرد تا در دقيقه 90 با شاكي‌ها كنار آمده و بودجه لازم براي تسويه حساب را تأمين كند كه به نظر مي‌رسد حالا زمان موعود فرارسيده و باشگاه و اسپانسر بايد دست به جيب كنند و موضوع شكايت‌ها را براي هميشه حل و فصل كنند. نكته‌اي كه قرار است در نشست امروز هيأت‌مديره باشگاه در اولويت بررسي‌ها و تصميم‌گيري اعضا قرار بگيرد.»


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =