شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت با حضور وزرای بهداشت کشور های عضو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل ازپایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ وزیر بهداشت کشورمان که در مراسم افتتاحيه مجمع عمومي سازمان جهاني بهداشت به نمایندگی از وزرای بهداشت كشورهاي عدم تعهد (NAM) سخنراني می کرد، با تاکید بر تعهد و پایبندی كشورهاي عدم تعهد به اساسنامه سازمان جهاني بهداشت تصریح کرد: بهره مندي از بالاترين استانداردهاي سلامت، فارغ از نژاد، مذهب، عقايد سياسي و وضعيت اقتصادي و اجتماعي حق هر انسان است و سلامت مردم پایه و اساس صلح و امنيت می باشد.

دکتر هاشمی همكاري جهاني در حوزه سلامت را پيش نياز اصلی براي دست يابي به توسعه پايدار اجتماعي و اقتصادي عنوان و بر نقش مهم سازمان جهاني بهداشت در حوزه حاكميت و رهبری موضوعات سلامت عمومي تاکید کرد.

وزیر بهداشت به نمایندگی از كشورهاي عدم تعهد، ضمن ابراز نگراني از شيوع برخی اپيدمی ها، خصوصا" ويروس ابولا، از كشورهاي عضو و کلیه دست اندركاران حوزه سلامت درخواست کرد تا از هر گونه كمك به كشورهاي آلوده و مناطق پرخطر براي كنترل و خاتمه دادن به اين بيماري كوتاهي ننمايند.

دکتر هاشمی بر ضرورت همكاري های بين المللي جهت ايجاد و تقويت سيستم هاي سلامت يكپارچه و قوي و نیز ظرفيت سازي براي آمادگي در مقابل بحران ها، دسترسي عادلانه و همگاني به خدمات بهداشتي با كيفيت در شرایط مورد نظر را مورد تاكيد قرار داد.

وزیر بهداشت در سخنرانی خود اعلام کرد: كشورهاي عدم تعهد، داشتن اقدامات هماهنگ و پاسخگويي مناسب در سطوح ملي، منطقه اي و جهاني براي پرداختن به چالش هاي فرا روی سلامت عمومی ناشی از بروز بيماري هاي غيرواگير را ضروري می دانند و نقش سازمان جهاني بهداشت را در پيگيري اجرای مصوبات اجلاس آن سازمان در سال 2014 در زمينه پیشگیری و کنترل بيماري هاي غيرواگير را بسیار مهم می دانند.

دكتر هاشمي افزود: كشورهاي عدم تعهد از كشورها مي خواهند كه در قبال سوء استفاده از حقوق مالكيت معنوي خصوصاً مواردي كه باعث محدوديت در چرخه تامین تولیدات پزشكي و انتقال تكنولوژي تولیدات سلامت مي گردد، اقدامات لازم را اتخاذ نمايند.

گفتنی است: هيات شرکت کننده از کشور جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مسئولین ارشد بهداشتی کشور به رياست وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در اين اجلاس شرکت کرده اند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    هنگامیکه بهداشت جهانی به آمار مرگ و میر مادران باردار و نوزادان، والبته شکایت های پزشکی دیگر رسیدگی کند، هم جای شنیدن دارد.