فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند لزوم توجه به این بافت‌ها را یادآور شد.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که در نشست اصناف و دانشگاهیان استان زنجان در محل استانداری زنجان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه راهبرد اساسی وزارتخانه در حوزه مسکن استفاده از زمین‌های حوزه شهری است،‌ اعلام کرد: در کشور ۵۵ هزار هکتار بافت فرسوده، ۱۷ هزار هکتار بافت تاریخی و ۵۴ هزار هکتار بافت حاشیه شهری وجود دارد.

وزیر راه و شهرسای بیان داشت: نزدیک به یک سوم جمعیت کشور در بافت‌هایی با کیفیت نازل زندگی می‌کنند و بی توجهی به بافت‌های فرسوده مشکلاتی را موجب شده است.

وی اضافه کرد: درخصوص مسکن مهر مکرر عرض کرده‌ام که ما به تمام تعهدات پای‌بند هستیم و برای خدمات روبنایی، زیربنایی و شهری با توجه به هزینه و زمان بر بودن آن‌ها به تدریج اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم اتصال شبکه جاده‌ای کشور به راه‌های جهانی تصریح کرد: در بخش ریلی و جاده اتصال به شبکه‌های بین‌المللی موجب مبادله کالا و توسعه روابط خواهد شد که در این راستا پاییز امسال راه آهن اینجه برون به راه آهن ترکمنستان متصل می‌شود.

وی افزود: از سمت غرب دریای خزر از طریق راه آهن تهران - قزوین - انزلی - آستارا راه آهن ایران به آذربایجان و در پی آن به روسیه و اروپا متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: افزایش بهره‌وری در حوزه ریلی شامل دو خطه کردن مسیرهای ریلی،‌ بهسازی خطوط و برقی کردن در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: سه خطه کردن خط آهن تهران - کرج امسال به مناقصه می‌رود و بخش عمده زیرسازی خط آهن میانه - تبریز انجام شده است.

آخوندی یاد آور شد: در سال ۹۲، ۳۳ میلیون تن بار توسط راه آهن جا به جا شده است که در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰۰ میلیون تن بار جابه جا شود.

وی اضافه کرد: نوسازی ناوگان جاده نیز از مهمترین راهبردهای وزارتخانه است در حال حاضر ۱۲۷ هزار کامیون با عمر بالای ۲۵ سال در کشور تردد دارد که باید میانگین عمر ناوگان به ۱۰ سال برسد و در حال حاضر ناوگان باری ۶۰ درصد سوخت بیشتر مصرف می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهسازی جاده‌های کشور که ارزش آن‌ها به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد مورد توجه است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موارد مورد تاکید در لایحه خروج از رکود اظهار داشت: در این لایحه پیش بینی شده است دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به پیمانکاران (مربوط به طرح‌های عمرانی) را از طریق انتشار اوراق بهادار صکوک اجاره یکجا پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت راه وشهرسازی ۵۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است اظهار امیدواری کرد که با تصویب لایحه خروج از رکود تمام بدهی به پیمانکاران از طریق روش‌های پیش‌بینی شده پرداخت شود تا در پی آن شاهد احیای اکثر دفاتر مهندسی در کشور باشیم.

آخوندی در ابتدای سخنانش با اشاره به مجموعه‌های پیشران در خروج از رکود و نقش حوزه راه و شهرسازی در این زمینه به افزایش سرمایه بانک و افزایش تسهیلات بانکی و پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران اشاره کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    0 0
    زندگی 50 میلیون ن نفر. زیر خط فقر... این تیتر بهتره...