ایرنا نوشت: سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه عصر سه شنبه با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد تا درباره گزارش هفته آینده او از حل مسائل گذشته با این نهاد، به تفاهمی مشترک برسد.

به گزارش ایرنا، یک هفته پس از این مذاکره، در روز 10 آذر - اول دسامبر- آژانس گزارش خود در مورد حل مسائل مربوط به گذشته را به اعضای شورای حکام ارائه می کند. اعضای شورای حکام طبق قانون، ده روز تا دو هفته وقت دارند گزارش آژانس را بررسی کنند.
در نخستین جلسه شورای حکام پس از ارائه این گزارش که احتمالا 25 آذر - 15 دسامبر- خواهد بود، اعضا نظر خود درباره بسته شدن پرونده مسائل گذشته ایران و یا بازماندن آن خواهند گرفت. ١+٥ براساس برجام متعهد شده که پیش نویس قطعنامه ای را با هدف بستن پرونده به شورای حکام ارائه کند.
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام که صبح سه شنبه به وین سفر کرده است ، امروز با استفان مال هماهنگ کننده ارشد آمریکا برای اجرای برجام هم مذاکره کرد.
او این مذاکره را که یک ساعت به طول انجامید «خوب» توصیف کرد و گفت که عصر امروز با هلگا اشمید نماینده کشورهای 1+5 هم مذاکره می کند تا با او درباره اقداماتی که اروپا برای اجرای برجام باید انجام دهد، گفت و گو کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =