در حالی گرفتن مدارک دانشگاهی سال ها زمان می برد و هزینه زیادی دارد، گوگل از طرحی حمایت می کند که مردم بتوانند در شش ماه مدرکی به اسم «مدرک نانو» دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این طرح را شرکت آمریکایی یوداسیتی ابداع کرده است، مدارک نانو دوره آموزشی آنلاین در تخصصات تکنولوژی مانند "توسعه آندروید" ، " توسعه دادن وب" و "تجزیه , تحلیل داده ها" است.

طرفداران این طرح می گویند این طرح ها کوتاه تر، نسبت به سیستم سنتی تمرکزش روی کارهای عملی بیشتر و می توانند به راحتی به روز بمانند. آنها می گویند خوبی های دیگر آن هم ارزان و در دسترس بودن است.

کاربران

یوداسیتی دراین باره اعلام کرده: حدود 11 هزار نفر سال گذشته ثبت نام کرده اند.

معاون رئیس این شرکت در این رابطه گفت: کارفرمایان زیادی به ما علاقه داشته اند، ما باور داریم که روش کالج ها به نیاز انسان ها پاسخ نمی دهد. راه هایی زیادی برای دانش آموزان هست که کار های با مهارت بالا بگیرند.

یوداسیتی رابطه نزدیکی با گوگل دارد، مدیر عامل این شرکت و استاد بازنشسته دانشگاه استفورد دپارتمان تحقیقات گوگل را مدیریت می کردند.

پیتر لوبرز، مدیر ارشد قسمت آموزش توسعه دهندگان گوگل، با یواسیتی کار می کند. او در این باره گفت: ما با اهداف گوگل بسیار همسو هستیم. توسعه دموکراتیک آموزش و آماده کردن آن برای همه از اهداف مشترک است.

گوگل قرار نیست این کار را تنها انجام دهد، به گفته لوبرز شریک داشتن به کار آنها سرعت می دهد.

 دوره ها توسط بهترین های تجارت و معلم هایی از گوگل و فیسبوک انجام خواهد شد.

این دوره های آموزشی برای دانش آموزانی که هر ماه 200 دلار هزینه می کنند، بسیار ارزان است، در هند که بوداسیتی در حال توسعه این شیوه آموزشی است، هزینه این دوره کمتر از 150 دلار است، بیشتر دانش آموزان مدرک نانو را بین ۶ تا ۹ ماه تمام می کنند.

یوداسیتی می گوید در هند که حدود 3 میلیون نفر متخصص نرم افزار وجود دارد، علاقه مندی زیادی به این طرح نشان داده شده است، آنها با یک موسسه خیریه در هند هم قرار داد بسته اند تا این دوره را جامع تر کنند.

منبع: سی ان ان/ 23 نوامبر 2015

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =