گرچه نیروهای پیشمرگه دو هفته قبل توانستند پس از نبرد سنگین با تروریست‌های داعش، شهر سنجار را به طو کامل از تروریست‌ها پاکسازی کنند اما داعش از خود شهری سوخته برجای گذاشته است.

دانلود تصاویر

به گزارش فرادید، عملیات آزاد سازی شهر سنجار در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب موصل چند هفته قبل آغاز شده بود. شهر سنجار که اکثریت ساکنان آن را کردهای ایزدی تشکیل می دهد سال گذشته به محاصره داعش درآمد و صدها تن از کردهای ایزدی به دست داعش کشته و هزاران زن و کودک آنان به اسارت و بردگی جنسی گرفته شدند. تصرف این شهر توسط داعش آوارگی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کوه و بیابان را در پی‌داشت.

در همین حال نیروهای پیشمرگه دو هفته قبل توانستند پس از نبرد سنگین با تروریست های داعش، این شهر را به طو کامل از تروریست های داعش پاکسازی کنند. با آزادی این شهر از دست تروریست‌ها تعدادی از اهالی این شهر برای بررسی وضعیت منازل و وسایل زندگی شان به سنجار بازگشتند اما با شهری ویران از جنگ مواجه شدند.

از سوی دیگر اقلیم کردستان عراق روز گذشته اعلام کرد از زمان آزادسازی شهرستان سنجار از اشغال تروریست های داعش سه گورستان دسته جمعی در این شهرستان کشف شده است. بر این اساس در گورستان نخست ۸۲ جسد، گورستان دوم ۵۲ جسد و گورستان سوم ۴۰ جسد کشف شد.

عکس‌های این مطلب، آخرین تصاویر از سنجار است که در خبرگزاری فرانسه و نیز الجزیره منتشر شده است.

17503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    8 19
    خوکهای کثیف تکفیری
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    11 0
    سالها پیش مغولان آمدند ، کندند ، بردند و سوزاندند و تا می توانستند کشتند . اما اکنون فقط از آنها نامی ننگین در دل تاریخ مانده است .