در همایش بانکداری اسلامی چه آمارهایی ارائه شد؟ / همه اعداد همایش بیست و ششم

در اولین روز از بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی آمارهای جالبی از وضعیت شبکه بانکی کشور توسط طیب نیا و سیف ارائه شد.

علی طیب نیا روز سه شنبه در بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با ارائه آمارهایی وضعیت شبکه بانکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی با تاکید بر ضرورت ارتباط بین بازارهای مالی و بخش واقعی اقتصاد، افزود: «سیستم بانکی در بازارهای مالی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است درحالی که طی سال های گذشته بازار سرمایه توسعه مطلوبی داشته اما بازار بانکی کماکان محور تأمین مالی است.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی به تشریح مشکلات نظام بانکی پرداخت و گفت:«این موارد بیانگر بخشی از رفتار نظام بانکی کشور است و وقتی رفتار یک سیستم در بلندمدت نادرست است تداوم آن نشان از رفتار ناکارآمد آن سیستم است؛ وقتی دولت کار را بعهده گرفت ما با این مشکلات رو به رو بودیم.»

طیب نیا ادامه داد: «بعد از اینکه شرایط اقتصادی کشور و نظام بانکی را تحلیل و چالش ها را تشخیص دادیم سعی کردیم در حداقل زمان ممکن سیاست هایی را برای بهبود این وضعیت بکار گیریم. در وهله اول سیاست های اخلال زا را متوقف کردیم.»

وی با اشاره به کاهش سلطه مالی دولت بر بانک مرکزی، افزود: «عامل دیگری در سال های اخیر ظهور و بروز کرده که نقش بانک مرکزی را کم می کند و آن وجود نهادها و موسسات غیرمجازی است که از سیاست های بانک مرکزی تبعیت نمی کنند. بعنوان مثال زمانی که در کاهش نرخ سود این موسسات ضوابط را رعایت نکنند طبیعی است که پول از بانک ها به موسسات غیرمجاز می رود.»

طیب نیا توقف سرکوب مالی، ثبات بخشی اقتصاد، کاهش روند شتابان تورم، تصویب لایحه رفع موانع تولید، را از دیگر سیاست های اقتصادی دولت در این مدت اعلام کرد. 

طیب نیا با بیان اینکه هدف ما استقرار اقتصاد اسلامی است، اضافه کرد: «هر زمان از اقتصاد اسلامی صحبت می شود بانکداری اسلامی متصور می شود! اما باید دید وضعیت بانکداری کشور در حال حاضر چگونه است؟ » 

در ادامه این همایش وزیر امور اصتصاد و دارایی آمارهایی ارائه داد که در ادامه می خوانید:

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    با این کارمزدی که میگیرند بانکداری شمر و یزیدی است