ایرنا نوشت: براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا مشخص شد که بیشتر شرکت کنندگان از کنگره می خواهند که توافق هسته ای میان ایران و 1+5 را تصویب کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری هیل نوشت: براساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه مریلند مشخص شد که 55 درصد از مردم آمریکا اعلام کردند که به رغم وجود یکسری نگرانی ها، کنگره باید از توافق هسته ای حمایت کند.

این در حالی است که 23 درصد نیز اعلام کردند که قانونگذاران کنگره باید به جای حمایت از توافق هسته ای به تحریم ها ادامه دهد و 14 درصد نیز خواهان این هستند که مقامات آمریکایی به میز مذاکره بازگردند.
در این نظرسنجی، همچنین مشخص شد که 61 درصد از افراد مستقل پیشنهاد کردند که کنگره توافق هسته ای را تصویب کند و این آمار در میان حامیان دموکرات ها 72 درصد و حامیان جمهوری خواهان 33 درصد بوده است.
به گزارش پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی از 17 تا 20 اوت انجام شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر سناتور «ریچارد جوزف دربین» از سناتور های دمکرات کنگره آمریکا گفته بود: کاملا مطمئن هستم که در انجمن حزبی خود می توانیم با بیش از دو سوم آرای دمکرات های کنگره، رای لازم را برای تایید توافقنامه هسته ای با ایران به نفع باراک اوباما رییس جمهوری فراهم آوریم.
از زمان جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 در وین ، لابی های ضد ایرانی در داخل و خارج آمریکا تمام تلاش خود را برای تصویب نشدن برجام در کنگره بکار بسته اند؛ به همین دلیل دموکرات ها تلاش های خود را برای کسب اکثریت لازم برای تایید برجام در کنگره آغاز کرده اند تا لازم نباشد باراک اوباما هم حزبی آنها، بخواهد از حق وتوی خود برای رد نظر مخالف کنگره استفاده کند.
در صورتی که کنگره به توافق هسته ای 5+1 با ایران رای ندهد با وتوی اوباما روبه رو خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =