در ادامه تلاش های رهبران عرب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این بار رئیس اسبق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در یک مناظره علنی با یک ژنرال صهیونیست حاضر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، ترکی فیصل روز گذشته در مناظره علنی با «یعقوب عمیدور» مشاور سابق امنیت داخلی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در موسسه سیاست خاور نزدیک «واشنگتن» برگزار شد، حضور یافت و طی این مناظره ژنرال صهیونیست آشکارا به تجاوز علیه لبنان تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، ترکی فیصل با همتای صهیونیست خود به مناظره درباره اهمیت آمریکا برای عربستان و خاورمیانه پرداختند و فیصل در این باره گفت: از دیدگاه عربستان، آمریکا یک شریک استراتژیک است و این شراکت تنها منحصر به دو دولت نیست بلکه ما این احساس را داریم که با ملت آمریکا پیوند داریم، برای کسی که شبه جزیره عربستان را نمی شناسد، نمی داند که این منطقه به مدت چندین سال صحنه جنگ، فقر و بیماری بود تا اینکه در سال 1932 اتحاد در این سرزمین برقرار شد و چند سال بعد آمریکایی ها به توسعه صنعت نفت آن کمک کردند.

ژنرال صهیونیست نیز در حضور فیصل به تهدیدات لبنان پرداخت و اظهار داشت: جنگ علیه حزب الله ویرانگر خواهد بود و در صورت وقوع جنگ جدید شمار زیادی از لبنانی ها کشته می شوند.

عمیدور همچنین از امکان ایجاد همکاری بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی علیه ایران سخن گفت و افزود: در حال حاضر با وجود اتحادیه جدید عرب، فرصت های جدیدی وجود دارد و اسرائیل می تواند به عربستان برای پیدا کردن جایگزین‌های نفت به منظور حمایت از اقتصاد این کشور، کمک نماید.

بر پایه این گزارش، «رابرت ساتلوف» مدیر اجرایی موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن این مناظره را مدیریت می‌کرد، گفت که این دیدار «برنامه بلند مدت برای گفت‌وگوهای سعودی و اسرائیلی» را ترسیم می‌کند و در پایان نیز از فیصل و عمیدور این سوال را پرسید که آیا امکان توسعه این دیدارها وجود دارد و آنها در پاسخ گفتند که برای نشست مجدد آمادگی دارند.

۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =