۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

رویترز نوشت؛ پناهنده سوری که هنگام عبور از مجارستان با لگد فیلم بردار زن به زمین افتاده بود، در اسپانیا مربی شده است.

پناهجوی سوری که به همراه فرزندش در مجارستان با لگد فیلم بردار زن به زمین افتاده بود، اکنون در حومه شهر مادرید اسپانیا مربی گری فوتبال می‌کند.اسامه عبدالمحسن پناهجوی سوری که پیش از آغاز جنگ این کشور عربی مربی تیم فوتبالی در دسته اول لیگ سوریه بود، به همراه پسرش پس از ورود به اروپا، در مرز صربستان و مجارستان پس از آنکه با لگد فیلم بردار زن به زمین افتاد، چهره‌ای خبری شد.در این حادثه که ویدئوی آن در تاریخ 17 شهریور به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، پترا لاسزلو، فیلم‌بردار شبکه «ان وان» مجارستان دیده می‌شود که اسامه را که پسرش را در آغوش دارد و تلاش می‌کند تا از دست نیروهای پلیس فرار کند، با لگد به زمین می‌زند.

7 ماه پس از آن حادثه آکادمی ورزشی در حومه شهر مادرید اسپانیا به وی پیشنهاد مسکن و کار داد. اسامه هم اکنون به عنوان کمک مربی تیم فوتبال جوانان ویلاورده در ختافه در حومه مادرید مشغول به کار شده است.

همچنین زید و محمد دو پسر به ترتیب 8 و 17 ساله اسامه نیز به پدر پیوسته و همراه وی زندگی می‌کنند. خانواده 6 نفره اسامه 4 سال پیش و پس از جنایات داعش، از شهر دیر الزور سوریه فرار کردند و به ترکیه رفتند. هم اکنون نیز همسر و دو فرزند دیگر اسامه در مرسین ترکیه هستند.

بعلاوه در پی تبلیغات گسترده رسانه‌ای، زید پسر اسامه پیش از مسابقه فوتبال میان تیم های فوتبال گرانادا و رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید در تاریخ 29 شهریور 1394، با کریستین رونالدو ستاره این تیم فوتبال دیدار کرد.

اسامه امیدوار است بتواند دیگر اعضای خانواده‌اش را با کمک مسئولان فوتبال به اسپانیا بیاورد.

گفتنی است، دولت اسپانیا در پایان سال 2015 اعلام کرد که براساس طرح اتحادیه اروپا به منظور اسکان پناهجویان در کشورهای عضو، 17 هزار پناهجو می‌پذیرد.

 

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =