مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اخراج 31 هزار و 267 راس دام غیر مجاز از اراضی و مراتع این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 72 پرونده چرای غیر مجاز در این استان تشکیل شده است.

یوسف یوسفی، مدیر کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، اظهار کرد: شهرستان ساوه، اراك و شازند بيشترين و شهرستان كميجان كمترين پرونده چراي دام غير مجاز را به خود اختصاص داده اند.
وي ادامه داد: بيش از يك ميليون و 900 هزار واحد دامي به مراتع استان مركزي از علوفه اين مراتع استفاده مي كنند كه اين رقم بيش از سه برابر ظرفيت فعلي مراتع استان است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي بيان كرد: پارسال بر اثر آتش سوزي، پوشش گياهي يك هزار و 264 هكتار از اراضي ملي در 75 نقطه از شهرستان هاي اراك، آشتيان، تفرش ، كميجان، شازند، خمين و فراهان در استان با خطر نابودي مواجه شد.
يوسفي گفت: بيشترين فراواني آتش سوزي مراتع در سال گذشته در شهرستان هاي شازند، خمين و خنداب اتفاق افتاد كه اصلاح و احياي هر هكتار از اين اراضي حدود 50 ميليون ريال اعتبار و حدود چهار تا پنج سال زمان نياز دارد.
یادآور می شود؛ استان مركزي با 29 هزار و ۵۳۰ كيلومتر مربع وسعت، حدود يك و ۸۲ صدم درصد از مساحت كشور را به خود اختصاص داده كه 70 درصد آن را عرصه هاي منابع طبيعي تشكيل مي دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =