ایرنا نوشت:نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نقد دولت اسلامی باید جانب انصاف رعایت شود، گفت: توصیه ما به مردم این است که در بیان نظرها و انتقادهای خود همواره اصول اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب عصر سه شنبه در نشست شورای اداری فارس در شیراز، رعایت انصاف را زیر ساخت بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: کسی که می خواهد نقدی انجام دهد باید قبل از انجام هر کاری خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهد.
آیت الله دستغیب اظهار کرد: در نقد، انسان نباید هر آنچه را که به ذهنش رسید بر زبان جاری کند.
تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) اظهار کرد: امروز پس از گذشت 37 سال هنوز فرهنگ نقد منصفانه در جامعه جا نیفتاده در حالی که می دانیم یکی از ضرورت های جامعه اسلامی، بحث نقد است.
وی افزود: نقد سازنده اقدامی کاملا سازنده است و منافاتی با منافع جامعه ندارد.
آیت الله دستغیب، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم توجه به طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و تسهیل دسترسی به این مکان مقدس گفت: در مورد خانه های میراثی موجود در این محدوده، همه نظر مشترک داشته و بر حفظ آنها تاکید دارند اما بین خانه های تاریخی و خانه های قدیمی و غیر تاریخی تفاوت وجود دارد.
وی بیان کرد: امروز عده ای با ظاهر روشنفکر مابانه می گویند که بافت های قدیمی باید با همان ظاهر خشت و گلی که بعضا هم به مکانی برای معتادان تبدیل شده، حفظ شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =