۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با زیر سوال بردن نظام قضایی این کشور گفت که برای رسیدگی به پرونده فساد «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات، به یک دادستان وی‍ژه نیاز است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در جمع هواداران خود در شهر آکرون ایالت اوهایو افزود: وزارت دادگستری باید یک دادستان مستقل ویژه برای پیگیری پرونده فساد هیلاری کلینتون تعیین کند.

ترامپ افزود : این وزارتخانه نشان داده است که تنها یک ابزار سیاسی در دست کاخ سفید است. وزارت دادگستری و اف.بی.آی برای بازجویی هیلاری کلینتون قابل اعتماد نیستند.

این در حالی است که اف.بی.آی به تازگی اعلام کرده است که موفق به کشف 14 هزار و 900 ایمیل مربوط به زمان فعالیت کلینتون در سمت وزیر خارجه شده است که پیش از این به این اداره ارائه نشده بود.
«لورتا لینچ» دادستان کل آمریکا تیرماه گذشته پس از اینکه اف.بی.آی به اتفاق آرا، رای به مختومه شدن پرونده ایمیل های کلینتون داد، او را از اتهام های وارد شده مبرا دانسته بود.

کلینتون به استفاده از یک ایمیل شخصی و غیرمطمئن برای مکاتبات رسمی در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا متهم شده بود که برخی ایمیل های محرمانه این وزارتخانه را در معرض خطر قرار داده بود.

ترامپ روز گذشته حتی بنیاد مشترک خانواده کلینتون را هم فاسد خوانده و خواستار تعطیلی آن شده بود. وی این بنیاد را به دریافت وجوه غیرمتعارف از برخی شرکت های خارجی متهم کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =