ایرنا نوشت: رئیس کمیته پزشکی قانونی سوریه اعلام کرد که بیش از 30 هزار تروریست در عملیات ضد تروریستی این کشور کشته شده اند، اما مقام های سوری برای فرستادن اجساد تروریست ها به کشورهای مبدا با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «حسین نوفال» روز سه شنبه گفت که دولت سوریه در بازگرداندن اجساد هزاران تروریست داعش که در عملیات ضد تروریستی این کشور کشته شده اند، مشکل دارد.

وی یادآور شد که پس از شناسایی اجساد و اطلاع از زادگاه شان، حتی کشورهای همسایه میلی به تحویل گرفتن اجساد نداشتند.
نوفال به اسپوتنیک گفت: ما چند هزار تروریست کشته شده از کشورهای فرانسه، ترکیه، عراق، عربستان، اردن، لبنان و دیگر کشورهای عربی را شناسایی کرده ایم، اما در شناسایی هویت 30 هزار جسد دیگر ناموفق بوده ایم.

این پزشک سوری در کمال تاسف اعلام کرد که اجساد سوری های بی گناه نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده اند.

وی گفت که ارتش سوریه و نیروهای متحد چند گور جمعی را کشف کرده اند که اجساد قربانیان اقدامات گروه های تروریستی فعال در سوریه در آن دفن شده بودند و اغلب آثاری از شکنجه روی این اجساد وجود داشت.

وی افزود: ما اغلب روی اجساد (سوری ها) به آثاری از شکنجه فیزیکی، ضرب و جرح، بریدگی و تزریق روغن به خون برخورد کردیم.
نوفال با اشاره به اینکه گروه های تروریستی تا حد زیادی اعمال خشونت بار خود را روی زنان و کودکان انجام می دادند، گفت: از داخل بدن برخی زنان، اجسام خارجی کشف کردیم.

براساس این گزارش، ارتش سوریه به عملیات آزادسازی سرزمین های تحت اشغال داعش ادامه می دهد و امروز (سه شنبه) نیز حملات تروریست ها در نزدیکی پایگاه هوایی کویرس در منطقه حلب را دفع کرد.

به گفته منافع نظامی سوریه، چند تروریست در جریان این عملیات کشته شدند و تجهیزات نظامی شان منهدم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =