ایرنا نوشت: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت گفت: در چهار ماه امسال 9 هزار و 200میلیارد ریال به اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص یافت.

سید کامل تقوی نژاد روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان فارسان گفت: سال گذشته نیز از محل یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده 30 هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت اختصاص داده شد.

او با بیان این که سه درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم در اختیار شهرداری قرار می گیرد، تأکید کرد: سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها برای عمران و آبادانی شهرها واریز شد.

تقوی نژاد به مشارکت و فرهنگ سازی بین مردم در بحث مالیات تاکید کرد و گفت: مالیات باید از افرادی گرفته شود که از امکانات بیشتری استفاده می کنند.

او بر هزینه درآمدهای مالیاتی در مناطق کمتر برخوردار و مستعد سرمایه گذاری تاکید کرد.

تقوی نژاد گفت: در هفته دولت باید تلاش ها، فعالیت ها و دستاوردهای دولت در مناطق مختلف تبیین شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که دولت خود را فرزند ملت و برآمده از ملت می داند، گفت: دولت یازدهم به بحث پیشرفت های هسته ای و اقتصاد کشور که با رفاه مردم سرو کار دارد، توجه ویژه داشته است.

تقوی نژاد تأکید کرد: بی توجهی به اقتصاد و نیازهای اساسی مردم یکی از معضلاتی است که بی اعتمادی مردم را به نظام و دولت بدنبال خواهد داشت.

او در ادامه به موفقیت دولت در موضوع برجام برای حفظ منافع ملی اشاره کرد و گفت: توافق های هسته ای، موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در یک موازنه برد برد تعریف کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: هم اکنون در نظام پولی و مالی کشور و مبادلات بازرگانی سهولت ایجاد شده و درآمدها از محل فروش نفت، آزاد و زمینه سرمایه گذاری خارجی کشور را فراهم کرده است.

او کاهش نرخ سود بانکی از 28 تا 30 درصد به زیر 20 درصد را یکی دیگر از فعالیت های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با کاهش سود بانکی سرمایه گذاری کشور توحیه پذیر می شود.

بهره برداری همزمان از 17 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 57 میلیارد ریال در نخستین روز از هفته دولت از برنامه های سفر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به فارسان چهارمحال و بختیاری بود.

دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =