مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: کارگر جوان و 35 ساله نانوایی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه یک هزار و 367 سکه ای سر از زندان درآورد تا دیگر فکر عاشقی به سرش نزند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این جوان نانوا متولد 1360 بوده که هم اکنون با بیشترین میزان مهریه در زندان به سر می برد.

وی خاطرنشان کرد: جوان زندانی بر مبنای سال تولد همسر که سال 1367 است مهریه همسرش را پذیرفته و پرداخت چنین مهریه ای برای این فرد بسیار سنگین و ناممکن است.

روحانی منش با اشاره به اینکه پذیرش چنین مهریه ای از طرف این جوان کارگر جای سوال دارد، تاکید کرد: برخی از مردها عندالمطالبه بودن پرداخت مهریه را شوخی می دانند در حالیکه که پرونده هایی در ستاد دیه در جریان است که زوجه بلافاصله پس از جاری شدن صیغه عقد مهریه خود را از داماد مطالبه کرده و آن را راهی زندان کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: بسیاری از افرادی که مهریه های سنگین را قبول می کنند حتی توان پرداخت 10 سکه را هم ندارند.

روحانی منش افزود: چشم و هم چشمی، افتخار دانستن داشتن مهریه بالا، بی توجهی بزرگان و ریش سفیدان به ترویج این فرهنگ نادرست و دیگر مولفه ها در انتخاب مهریه های سنگین تاثیر دارد.

وی توصیه کرد: خانواده ها به جای انتخاب و پذیرش مهریه های سنگین و نامعقول به، ایمان و تقوای زوجین، همطراز بودن آنان از نظر فرهنگی و اجتماعی و اخلاق و رفتار طرفین توجه کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر 288 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در زندانهای استان همدان محبوس هستند که 48 نفر از این تعداد را زندانیان مهریه تشکیل می دهند.

امسال تا پایان تیر ماه با مساعدت ستاد دیه و گذشت شاکیان زمینه آزادی 62 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با بدهی 34 میلیارد و 277 میلیون ریال فراهم شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =